شناسهٔ خبر: 66768275 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

محمدعلی رجبی‌‌ دوانی، نقاش پیشکسوت :

طعم واقعی انقلاب اسلامی را با دولت شهید رئیسی چشیدیم

محمدعلی رجبی‌‌ دوانی، نقاش پیشکسوت و استاد داتشگاه در رابطه با خبر شهادت رئیس‌جمهور دولت سیزدهم ضمن بیان این‌که این اتفاق ضایعه بزرگی برای کشور و دوستداران نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، به جام‌جم می‌گوید: شهید رئیسی نماد طرفداری از مستضعفان در مقابل مستکبران شده بودند و با آرامش در عین حال با قاطعیت در همه زمینه‌ها ورود پیدا می‌کردند و با صداقت تمام کار می‌کردند. اصلا چنین رویکردی به ویژگی‌های خاص دولت سیزدهم تبدیل شده بود.

صاحب‌خبر -

وی با بیان این‌که ما در دولت کوتاه‌مدت شهید رجایی نیز شاهد این رویکردها بودیم و شکل کامل‌تر آن را در دولت سیزدهم تجربه کردیم، می‌افزاید: در واقع حس می‌کنم طعم واقعی انقلاب اسلامی را با دولت شهید رئیسی چشیدیم.

وی اضافه می‌کند: در باب هنر این دولت حرکات اساسی و مهمی داشت و همان‌طور که در مباحث اقتصادی کارویژه‌هایی داشتند، در فرهنگ و هنر نیز دنبال تحول زیربناهای کشور بودند. من در شورای هنر حضور دارم و شاهد بودم که چقدر دغدغه‌مندی وجود داشت و هر ایده‌ای که از سمت دولت سیزدهم برای اعتلای هنر مطرح می‌شد، زیربنایی و کاربردی بود. از‌جمله این اقدامات باید از تهیه اسناد مرتبط با شاخه‌های هنری و فرهنگی مختلف یاد کرد؛ سند ملی موسیقی یکی از این اسناد مهم است و در طول سال‌هایی که هنر موسیقی در ایران فعالیت داشته، شاهد نگاه عمیقی که دولت سیزدهم به موسیقی داشت، نبودیم. سند تئاتر و هنرهای تجسمی نیز به همت دولت شهید رئیسی تهیه شده است که برای ما ماندگار شد و نشان از عزم دولت برای بهبود شرایط داشت.

یک اتفاق مهم در دولت سیزدهم

رجبی‌دوانی با بیان این‌که شهر هنرهای صناعی نیز یک اتفاق مهم در دولت سیزدهم بود که ثمرات آن را در آینده خواهیم دید، می‌افزاید: به نظرم یکی دیگر از خواسته‌های ما که هرچه در دولت‌های پیشین تقاضا می‌کردیم برآورده نمی‌شد، ترویج شیوه استاد ـ شاگردی بود. این شیوه می‌تواند به‌عنوان یک شیوه بومی در مقابل تمامی شیوه‌های غربی حرف جدید برای جهان امروز داشته باشد. دولت سیزدهم از شیوه استاد ــ شاگردی حمایت جدی کرد و با امضای شهید رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور، این شیوه رسمیت پیدا کرد و حالا ما شیوه خودمان را داریم که تاثیرات بسیار عمیقی در نظام جدید آموزش هنر به‌جا می‌گذارد. این تحولات فقط گوشه‌ای از خدمات رئیس‌جمهور خدوم و شهید دولت سیزدهم است که امیدواریم از سوی وزیر ارشاد دنبال شود و روح پرفتوح سیدابراهیم رئیسی و همراهانش با شهدای عاشورا محشور شود.

نظر شما