شناسهٔ خبر: 66767829 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان:

ارتقاء جایگاه زنان، دغدغه آیت‌الله رئیسی بود

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان طی پیامی شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت و تأکید کرد که تداوم راه امام و شهدا و توجه به ارزش‌ها و حفظ دستاوردهای انقلاب، نصب‌العین ایشان بود. در این میان، دغدغه‌مندی ویژه و اهتمام خاص ایشان به حل مسائل و ارتقاء جایگاه زنان و تحکیم نظام خانواده، منشاء جهت‌گیری‌های راهبردی و مؤثر، نهادسازی‌ها، گشایش‌های علمیاتی و آثار و برکات دیگری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در متن پیام دکتر فهیمه فرهمندپور آمده است: «منَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت افتخارآفرین رئیس جمهور محبوب، متعهد، خدوم و ولایتمدار، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه در مسیر خدمت خالصانه، ملت ایران و همه آزادی‌خواهان و عدالت‌جویان جهان را در حزن و اندوهی بزرگ نشاند. 

اخلاص، وفاداری، مردم‌دوستی و جهاد در راه اسلام و پیشرفت و سربلندی کشور، مشی و منش بارز این رئیس¬جمهور «محترم» و «مغتنم» بود.
آیت‌الله رئیسی از جمله مسؤلان و خدمتگزارانی بود که عمر شریف و با برکت خود را بی دریغ در راه خدمت به انقلاب و مردم شریف ایران مصروف داشت  و با روحیه انقلابی، باور به مردم‌سالاری و تدبیر و مدیریت جهادی در حل مشکلات کشور به خصوص محرومان لحظه‌ای از پای ننشست و  با شهادت در این راه، جاودانه شد.

تداوم راه امام و شهدا و توجه به ارزش‌ها و حفظ دستاوردهای انقلاب، نصب‌العین ایشان بود. در این میان، دغدغه‌مندی ویژه و اهتمام خاص ایشان به حل مسائل و ارتقاء جایگاه زنان و تحکیم نظام خانواده چه در زمان تولیت آستان قدس رضوی و چه در زمان ریاست قوه قضائیه و چه در دوران پرافتخار ریاست جمهوری، منشاء جهت‌گیری‌های راهبردی و مؤثر، نهادسازی‌ها، گشایش‌های علمیاتی و آثار و برکات دیگری شد که در کمال اخلاص و فارق از شعارزدگی، سیاست‌بازی و بازنمایی‌های رسانه‌ای انجام گرفت و در موارد بسیاری خبری و اطلاع‌رسانی هم نشد و چه بسا حتی از چشم بسیاری از فعالان این حوزه نیز دور ماند.  

ستاد راهبری و نظارت خانواده و زنان و شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، با نهایت تأثر و تأسف، شهادت شهید خدمت، رئیس محترم جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی را به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مادر جلیل القدر و همسر محترم ایشان سرکار خانم دکتر علم الهدی، بیت مکرم و معزای ایشان، اعضای هیأت دولت و عموم ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نماید و از خداوند رحمان برای روح مطهرشان رحمت واسعه و غفران الهی مسئلت دارد.

همچنین لازم می‌داند شهادت مظلومانه دکتر حسین امیر عبداللهیان، وزیر انقلابی و آیت‌الله آل هاشم امام جمعه محبوب و خدوم تبریز و دکتر مالک رحمتی، استاندار شریف و جهادی آذربایجان شرقی و سایر همراهان شهید را نیز تسلیت گفته، برای این عزیزان غفران الهی و علو درجات مسئلت نماید. 

بی‌شک در پرتوی رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت، پرچم پر افتخار ایران اسلامی همچنان با عزت و اقتدار برافراشته خواهد ماند و در راه عظمت و اعتلای کشور هیچ‌گونه خللی ایجاد نخواهد شد. اما آنچه لازم است مورد توجه و تأکید قرار گیرد؛ ادامه این مسیر پرافتخار خدمت صادقانه و تحقق اهدافی است که این خادم شریف برای دستیابی به آن بیش از این فرصت نیافت. 

شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان و ستاد راهبری و نظارت خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی پرانگیزه‌تر از قبل و متعهدانه‌تر از همیشه، ضمن دنبال نمودن مأموریت‌های قانونی خود در دنبال کردن راه، نگاه و منویات این شهید بزرگوار، عهدی دوباره می‌بندد و بر این عهد بیش از گذشته پای می‌فشرد.»

انتهای پیام

نظر شما