شناسهٔ خبر: 66767828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

مرد میدان

کابینه آقای رئیسی در طول عمر جمهوری اسلامی ایران یکی از کابینه‌های پرتحرک و میدانی بوده است. سفر‌های استانی رئیس جمهور نیز نشان می‌دهد که ایشان دغدغه خدمت به مردم را داشت. او تلاش می‌کرد از طریق ارتباط با مردم مشکلات جامعه را برطرف کند.

صاحب‌خبر -

این روز‌ها مردم ایران در سوگ رئیس جمهور و همراهان ایشان نشسته‌اند و حادثه سقوط بالگرد برای مردم حادثه‌ای دردناک است. شهید رئیسی یکی از شخصیت‌های مهم و تاثیر گذار در پیکره اداری و مدیریتی جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌رفت. لازم به یادآوری است که ایشان در طول در چهار دهه گذشته همواره مصدر خدمات بسیاری مهمی در حوزه‌های مختلف برای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

از ویژگی‌های شخصیتی شهید دکتر ابراهیم رئیسی می‌توان به تواضع، مردم داری و مدیریت میدانی اشاره کرد، زیرا ایشان رئیس جمهوری نبود که در دفتر کار خود بنشیند و به وزرا دستور بدهد. در واقع ایشان شخصا در ارتباط با مردم بود و به این منظور سفر‌های استانی منظمی را در برنامه خود قرار داده بود. آقای رئیسی تلاش می‌کرد که به درستی از مشکلات مردم باخبر شود و آن‌ها را برطرف کند.

افزون بر این کابینه آقای رئیسی نیز در طول عمر جمهوری اسلامی ایران یکی از کابینه‌های پرتحرک و میدانی بوده است. سفر‌های استانی رئیس جمهور نیز نشان می‌دهد که ایشان دغدغه خدمت به مردم را داشت. اصرار شهید رئیسی بر حل مشکلات معیشتی طبقات فقیر جامعه نیز گواهی است بر اینکه او تلاش می‌کرد از طریق ارتباط با مردم مشکلات جامعه را حل کند.

شهید رئیسی شخصیت تاثیرگذاری بودند. اما با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که دارای نهاد‌های مدنی و موسسات حکومتی مختلفی است، شهادت و مرگ یک مقام نمی‌تواند، سبب ایجاد خلاء مدیریتی، سیاسی و امنیتی شود. در واقع نظام جمهوری اسلامی ایران قائم بر اشخاص نیست و براساس موسسات و تقسیم کاری که بین نهاد‌ها صورت گرفته است در آن امور کشور به خوبی و سیال ادامه پیدا می‌کند.

با این حال خلاء روانی فقدان ایشان سبب شده است که ملت ایران در شوک این حادثه بزرگ باشند. در واقع این موضوعی است که برای مردم ایران دردناک است. به عبارت دیگر نبود این شخصیت بزرگوار و خدمتگزار سبب ناراحتی مردم شده است. این در حالی است که باید گفت چنانچه ایشان در بستر بیماری فوت می‌کرد جای تعجب داشت، در واقع شهادت اجری است که خداوند به این مرد بزرگوار عطا کردند.

نظر شما