شناسهٔ خبر: 66767418 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازداشت ۲ سارق با پابندالکترونیک در ۲ ماموریت پلیسی

مبینا آقاخانی

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت دو سارق با پابند الکترونیکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی قاسم پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دستگیری دو سارق با پابند الکترونیکی گفت: ماموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ در جریان انجام دو ماموریت جداگانه، دو سارق را که با پابند الکترونیک اقدام به سرقت از مردم کرده بودند، دستگیر کردند. پرونده اول مربوط به روزگذشته است که در جریان آن خبر سرقت از یک منزل مسکونی در محله افسریه، به کلانتری اعلام و در بررسی‌های پلیس مشخص شد فردی، با تخریب قفل در ساختمان، وارد یک منزل مسکونی شده و ۱۰۰ میلیون ریال پول نقد سرقت کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: با بررسی فیلم دوربین مداربسته،چهره فرد مشخص و هویت وی معلوم شد. در ادامه با شناسایی متهم، مشخص شد این متهم سابقه‌دار بوده و با پابند الکترونیکی آزاد است.

وی با بیان اینکه مشخصات متهم به گشت‌های انتظامی اعلام شد، اظهارکرد:‌ این فرد تحت تعقیب قرار داشت و هنوز نشانی از وی نبود که خبر سرقت از یک بیمارستان در همان منطقه به پلیس گزارش شد. سرانجام در کمتر از چند روز، محل مخفیگاه این فرد مورد شناسایی قرار گرفت و متهم در یک عملیات پلیسی پس از تعقیب و گریز، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

قاسم‌پور با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده گفت: متهم که با پابند الکترونیک مرتکب سرقت شده بود، در جریان بازجویی‌ها به ۱۰ فقره سرقت از منازل مسکونی و مراکز دولتی و خصوصی اعتراف کرد. همچنین از محل مخفیگاه او، چند وسیله بیمارستانی سرقتی نیز کشف و ضبط شد.

سارق پس از سرقت دستگیر شد 

وی با اشاره به دومین پرونده سرقت نیز گفت: چندی پیش یک مالباخته در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد که منزلش در خیابان تیموری محله ستارخان مورد سرقت واقع شده است. در همین راستا نیز رسیدگی به این پرونده در دستورکار ماموران کلانتری قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: پس از حضور ماموران در محل، مشخص شد که سارقان هنوز در این خانه حضور دارند. به همین دلیل نیز همکاران من برای غافلگیری این سارقان کمین کردند و هنگام خروج آنها، هر دو سارق را دستگیر کردند.

وی افزود: در همان بازرسی اولیه، از سارقان وسایلی مانند شیرآلات، پکیج، دستگیره‌های در و پنجره خانه کشف و ضبط شد. همچنین در بررسی‌ها مشخص شد هر دو سارق سابقه دار بوده و یکی از سارقان دارای پابند الکترونیکی است. برای این دو متهم نیز پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. 

انتهای پیام 

نظر شما