شناسهٔ خبر: 66767391 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

زمان تسویه پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تسویه حساب کامل پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا فردا خبر داد.

صاحب‌خبر -

زمان تسویه پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته

احمد حسین فلاحی، در تشریح نشست عنوان کرد: جلسه امروز کمیسیون آموزش ۲ دستور کار داشت که در بخش نخست مسئله عدم صدور کارت امتحانی برای دانش آموزان با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش پیگیری و پاسخی که داده شد این بود که حجم غیر قابل پیش‌بینی شده و چند برابری برای اخذ کارت به سایت مراجعه کردند.


آموزش و پرورش حجم متقاضیان برای اخذ کارت امتحانی را فراتر از انتظار می‌داند
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، برخی از داوطلبان خواهان اصلاح معدل نیز به سایت اخذ کارت امتحان مراجعه داشتند و این مسئله نیز موجب بار ترافیکی سنگین روی سامانه آموزش و پرورش شده که البته از دیدگاه اعضای کمیسیون این مسائل پذیرفته نیست و نباید این اتفاق رخ می‌داد.


وی تصریح کرد: نهایتا مقرر شد، موضوع تعویق امتحانات نهایی دانش آموزان با حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه‌ای دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

فلاحی اضافه کرد: همچنین اعضای کمیسیون آموزش معتقد بودند که برگزاری امتحانات نهایی به سازمان سنجش واگذار شود تا با استفاده زیرساخت‌های این سازمان دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی یادآور شد: بخش دوم نشست امروز مربوط به مسئله معوقات بازنشستگان فرهنگی با حضور نجفی خواه معاون سازمان برنامه، مسکنی رئیس صندوق بازنشستگی کشور و فرهادی معاون وزیر آموزش و پرورش و همچنین نمایندگان بازنشستگان فرهنگی بود که در این جلسه که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، بحث های داغی پیرامون معوقات فرهنگیان در جلسه مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: در حال حاضر بازنشستگان سال ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۱ مطالبات خود را دریافت کردند اما بازنشستگان سال ۱۴۰۰ دچار مشکل شده اند که باید اسامی بازنشستگان به سازمان برنامه ارسال و بخشی از مطالبات این معلمان در زمینه پاداش پایان خدمت طی یک الی ۲ روز آینده پرداخت شود. ضمن اینکه مسائل مربوط به حکم بازنشستگان نیز باید در با حل مسائل اختلافی طی روزهای آینده مشخص و نسبت به آن اقدام شود.

وی با اشاره به تجمع جمعی از فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۰ برای احقاق حقوق خود، اضافه کرد: با توجه به حضور نمایندگان بازنشسته فرهنگی در نشست امروز کمیسیون و قول مساعد برای پرداخت کامل پاداش پایان خدمت بازنشستگان امیدواریم فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۰ نسبت به این موضوع اقناع شده باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما