شناسهٔ خبر: 66767280 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

زنگنه:

آيت الله رئيسي همواره به دنبال تسهيل شرايط براي مردم بود

صاحب‌خبر -
آيت الله رئيسي همواره به دنبال تسهيل شرايط براي مردم بود
خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت آیت الله رئیسی ثلمه بزرگی به نظام جمهوری اسلامی وارد کرد چرا که وی فردی صادق و امینی بود.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان گفت: به واقع این سنت الهی است که هر کس که خالصانه در راه خداوند خدمت کند،سرانجام این مسیر قطعاً چیزی جز شهادت نخواهد بود؛ به واقع شاید هر اجر و پاداشی به غیر از شهادت برای آیت الله رئیسی رقم می خورد، حقیقتاً کم بود.
نماینده مردم «تربت حیدریه» با اشاره به آشنایی خود با آیت الله رئیسی از 18 سالگی تاکید کرد: بنده اولین حکمی را که در 18 سالگی و در زمان دانشجویی خود دریافت کردم،حکمی بود که از دست آیت الله رئیسی گرفتم. رئیس جمهور فقید در آن مقطع به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور فعال بوده و به تازگی در این سمت منصوب شده بودند. لذا بنده افتخار داشتم که در دوران جوانی مدتی را در خدمت ایشان بوده و بعدها هم از نزدیک شاهد خدمات ایشان در آستان قدس رضوی و همچنین - در 3 سال سپری شده به عنوان رئیس جمهور- در قالب نماینده مجلس با وی مراوداتی داشته باشم.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نکات شخصیتی آیت الله رئیسی اظهار کرد: آیت الله رئیسی به شدت نسبت به رفع آلام و مشکلات و مسائل مردم چه در زمان خدمت در آستان قدس رضوی و چه در قامت ریاست جمهوری حساس بودند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیت الله رئیسی در مسند رئیس قوه مجریه همواره به دنبال این بودند که شرایط را برای مردم تسهیل کنند. بنده به خاطر دارم زمانی که ایشان به تولیت آستان قدس رضوی رسیدند بسیاری از مسائلی که در آستان قدس رضوی مرسوم بوده و باعث اذیت مردم می‌شد را از پیش رو برداشتند.
زنگنه با ذکر مثالی در این بخش ادامه داد: به واقع آیت الله رئیسی در زمان خدمت خود در آستان قدس رضوی اقامتگاهی را برای زائرینی که قصد داشتند شب‌ها نیز در حرم مطهر بمانند، احداث کردند و به نوعی تابوها در این موضوع را شکستند لذا تا قبل از آن به هیچ وجه امکان خواب در حرم مطهر مرسوم نبود که این مسئله مدنظر قرار گرفت.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات آیت الله رئیسی در ایجاد زائرسراها و خانه‌های ارزان جهت اسکان زواری که امکان بهره‌مندی از هتل‌ها را نداشتند، تاکید کرد: همچنین آیت الله رئیسی پیرو خدمت خود در آستان قدس رضوی خدمات زیادی دیگری را به زائرین ارائه کرد.
زنگنه تاکید کرد: همچنین در زمان مدیریت آیت الله رئیسی بر آستان قدس رضوی در زمینه موقوفات آستان قدس رضوی و زمین‌هایی که متعلق به این آستان در روستاها بود و برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده بود،حساسیت نشان داده و تاکید داشتند که به هر نحوی شده باید این قبیل مسائل به ویژه برای قشر محروم برطرف شود که البته ما این رویکرد رئیس جمهور فقید را در دوران ریاست جمهوری ایشان هم دیدیم.
وی با اشاره به اصرار رئیس جمهور فقید در رابطه با اجرای قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و اهتمام ایشان در راستای رفع مشکلات منتج به بروکراسی اداری، بیان کرد: از این رو باید تاکید کنم که آیت الله رئیسی جایگاه مهمی برای مردم داشت ،بنابراین وی تلاش می‌کرد تا موانع پیش روی مردم از میان برداشته شده و مسائل آسان‌تر پیش رود
زنگنه در ادامه با اشاره به صعه صدر رئیس جمهور درباره انتقادات، تاکید کرد: رئیس جمهور فقید در جریان بسیاری از جلسات با کمال خونسردی مطالب را شنیده و بدون هیچگونه جبهه‌گیری و ناراحتی در نهایت به وزیر مربوطه توصیه می‌کردند که حتماً مطالب شنیده شده را مورد بررسی قرار دهند. بنده به واقع این جمله را بسیار از زبان آیت الله شنیدم که می‌گفتند بالاخره ما اگر ببینیم پیرو مسیری که طی کردیم اشکالاتی وجود دارد این موارد را اصلاح می کنیم ،بنابراین به نظر بنده این روحیه، روحیه منحصر به فردی بود.
وی با اشاره به جلسات متعدد با بسیاری از مسئولین تاکید کرد: بسیاری از مسئولین براساس مواضع خود، تعصباتی دارند اما آیت الله رئیسی هر زمان که ما درباره برخی از وزرا و برخی اقدامات انتقادی داشتیم برآشفته نمی شد و انتقادات را می‌پذیرفت و حتی از مدیران برای شنیدن انتقادات دعوت می‌کرد. همچنین آیت الله رئیسی از ما می‌خواستند که در راستای انتقادات،طرح خودمان را به صورت مکتوب به ایشان ارائه دهیم.
زنگنه تاکید کرد: شهادت آیت الله رئیسی ثلمه بزرگی به نظام جمهوری اسلامی وارد کرد چرا که وی فردی صادق و امینی بود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: آقای رحمتی نیز مدت‌ها در آستان قدس رضوی فعال بود و این اواخر هم به سمت قائم مقامی آستان قدس رضوی رسید. آقای رحمتی همچنین اقدامات بسیار بزرگی را در طول مدیریت خود بر آستان قدس رضوی انجام داد.
وی با بیان اینکه همه تولید کنندگان و اصناف در آذربایجان شرقی نسبت به اقدامات آقای رحمتی رضایت داشتند، تاکید کرد: استاندار آذربایجان شرقی به خوبی توانسته بود همه را در مسیر خدمت دور خود جمع کند.
زنگنه در ادامه با اشاره به شهادت وزیر امور خارجه تاکید کرد: همچنین وزیر امور خارجه یکی از چهره‌های بسیار متواضع و بدون هیچگونه کار تبلیغاتی و حاشیه سازی بود. در طول دوران مسئولیت خود اقدامات بسیار بزرگی را انجام داد. به واقع ما نباید فراموش کنیم که آغاز دولت آقای رئیسی خیلی‌ها انتظار داشتند که جمهوری اسلامی وارد یک فضای منزوی در جهان شود و به اصطلاح حتی پیش‌بینی‌هایی را در این بخش مطرح می‌کردند.
وی تاکید کرد: با گذشت 3 سال از عمر دولت سیزدهم ما می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران نه تنها با کشورهای همسایه که در بسیاری از کنوانسیون‌های بزرگ بین المللی عضو است و یک نقش بسیار سازنده‌ای در منطقه دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین فروش نفت ما امروز مدیون نظام دیپلماسی جمهوری اسلامی است. به رغم اینکه پیش از مدیریت آقای امیرعبداللهیان ما سردار سلیمانی را از دست داده بودیم اما آقای امیرعبداللهیان بدون حضور شهید سلیمانی توانست این شرایط بسیار حساس و برهه‌ای که اتفاقات بسیار بزرگی هم در زمان ایشان رخ داد، توانست کشتی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را خالصانه و عالمانه مدیریت کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط ایران با کشورهای عربی تحت مدیریت امیرعبداللهیان بر وزارت امور خارجه تاکید کرد: در حال حاضر روابط خوب ما با کشورهای عربی به ویژه عربستان و سایر کشورهای همسایه اعم از ترکمنستان و همچنین برخی از کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی به واسطه اقدامات امیرعبداللهیان رقم خورد. وی بسیار مدبرانه امور مربوطه را انجام داد. همچنین لازم هست بنده شهادت نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی را تسلیت عرض کنم . به واقع ایشان از ائمه جمعه محبوب کشور بودند./
پایان پیام

نظر شما