شناسهٔ خبر: 66767123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عموئی در پی شهادت وزیر امور خارجه در واقعه سقوط بالگرد مطرح کرد؛

ایجاد هماهنگی میان عرصه دیپلماسی و عرصه میدان، نقطه اوج عمکرد شهید امیرعبداللهیان بود

حوزه/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برخی از دستاوردهای کشورمان در طول وزارت حسین امیرعبداللهیان، گفت: یکی از نقاط اوج عملکرد امیرعبداللهیان هماهنگ سازی ظرفیت دیپلماسی کشور با ظرفیت‌های نظامی و دفاعی بود که در دوران وی دو بال میدان و دیپلماسی در کنار هم قرار گرفتند و مقطعی غرورآفرین از تاریخ روابط خارجی را برای کشور رقم زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، ابوالفضل عموئی، ضمن تسلیت واقعه شهادت حجت السلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور مردمی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و هیأت همراه ایشان، گفت: حسین امیرعبداللهیان از وزرای خارجه ای بود که دوره کاری فشرده و اثربخشی در زمان هدایت این وزارتخانه مهم بر عهده داشت و ثمرات تلاش های وی در دوره وزارت ۳ ساله برای سیاست خارجی کشور قابل اعتنا و مبتنی بر منافع ملی بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امیرعبداللهیان به جهت تخصصی که در حوزه مسائل کشورهای عربی و منطقه و ارتباط با جبهه مقاومت داشت در موضوع حمایت از حقوق مردم فلسطین و هماهنگی جبهه مقاومت گام بلندی را در وزارت امور خارجه برداشت، یادآور شد: امیرعبداللهیان در دوره اخیر برای پیشبرد دیپلماسی در جهت تقویت دستاوردهای «طوفان الاقصی» شخصا این پرونده مهم را دنبال کرد که دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشت.

عضویت ایران در سازمان همکاری‌ شانگهای و بریکس دو اتفاق مهم دوران وزارت امیرعبداللهیان

وی افزود: یکی از نقاط اوج عملکرد وی هماهنگ سازی ظرفیت دیپلماسی کشور با ظرفیت های نظامی و دفاعی بود که در همین راستا در جریان عملیات «وعده صادق»، دو بال میدان و دیپلماسی در کنار هم قرار گرفتند و مقطعی غرورآفرین از تاریخ روابط خارجی را برای کشور رقم زد.

عموئی همچنین با اشاره به سایر اقداماتی و خدماتی که امیرعبداللهیان در زمان حیات خود در حوزه سیاست خارجی انجام داد، اظهار کرد: مذاکرات ایران برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای در دوره وزارت امیرعبداللهیان به وقوع پیوست و همچنین ایران در این دوره توانست به عضویت مجموعه مهم بریکس درآید.

از سرگیری روابط ایران و عربستان از دستاوردهای مهم دوران وزارت امیرعبداللهیان

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: امیرعبداللهیان اولویت خود در مناسبات منطقه ای را کشورهای همسایه قرار داد چنانچه یکی از نقاط قابل توجه آن از سر گیری روابط ایران و عربستان بود که دستاوردهای مختلفی را به همراه داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی در دوران وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان، به عنوان اولویت حوزه سیاست خارجی قرار گرفت، اذعان کرد: این اتفاق باعث شد رکوردهای جدیدی را در تجارت خارجی کشور به ثبت برسانیم و علیرغم فشارهای ظالمانه و یکجانبه تحریمی آمریکا شاهد رشد تجارت خارجی باشیم. این دستاورد نیز حاصل توجه به کشورهایی همچون روسیه، چین، هند و ترکیه بود.

دوران وزارت امیرعبداللهیان یکی از دوران‌های روبه جلوی وزارت خارجه بود

عموئی ادامه داد: معتقدم دوره کاری حسین امیرعبداللهیان یکی از دوران های مفید و رو به جلو وزارت امور خارجه بود و امیدوارم این دستاوردها با تلاش های همکاران وی در این وزارتخانه حفظ شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ویژگی شخصیتی وزیر امور خارجه که به همراه رئیس جمهور و هیأت همراه وی در جریان سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های مثبت و بارز شخصیتی امیرعبداللهیان که بر همگان و به ویژه آنهایی که با وی ارتباط مستقیم داشتند دیده می شد، حسن خلق و روی گشاده وی در تعامل با صاحبان منصب و مردم عادی بود که این اخلاق محمدی(ص) حتما موجب تعالی جایگاه ایشان در نزد خداوند متعال خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما