شناسهٔ خبر: 66766579 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

آیا واقعاً به یک تلویزیون ۱۰۰ اینچی نیاز داریم؟

صاحب‌خبر -

امروزه تقریباً تمام برندها تلویزیون ۱۰۰ اینچی خودشان را راهی بازار کرده‌اند. اما آیا واقعاً به چنین تلویزیون غول پیکری نیاز داریم؟

سال‌های متمادی است که شرکت‌های سازنده تلویزیون با ارائه محصولات بزرگ‌تر، ما را به تجربه بهتر تماشای فیلم، سریال، مسابقات ورزشی و حتی بازی‌های ویدیویی ترغیب می‌کنند. اما این روند رو به افزایش سایز، کم‌کم ما را به یاد جمله معروف یان مالکوم در فیلم پارک ژوراسیک می‌اندازد: «دانشمندان شما به قدری درگیر این بودند که آیا می‌توانند یا نه، آنها به این فکر نکردند که باید فکر کنند».

اولین تلویزیون ۱۰۰ اینچی در سال ۲۰۰۶ توسط ال‌جی فیلیپس ساخته شد. با این حال، تولید انبوه این نوع تلویزیون‌ها تا سال ۲۰۲۲ و توسط شرکت‌های بزرگی مثل سونی، سامسونگ و هایسنس آغاز نشد. این وقفه ۱۶ ساله به نوعی به مصرف‌کنندگان فرصت داد تا درباره ابعاد واقعی یک تلویزیون 100inch و تناسب آن با فضای خانه‌شان تأمل کنند.

تلویزیون ۱۰۰ اینچی تلویزیون ۱۰۰ اینچی

در حال حاضر، حتی تصور جا دادن چنین تلویزیون عظیم‌الجثه‌ای در همه خانه‌ها منطقی به نظر نمی‌رسد. قیمت این تلویزیون‌ها برای اکثر مردم مناسب نیست و علاوه بر آن، اغلب خانه‌ها از فضای کافی برای نصب آن‌ها برخوردار نیستند.

سوال مهم‌تر این است که آیا اصلاً به تلویزیونی به این بزرگی نیاز داریم؟ همانطور که هر فرد مسئولیت‌پذیری قبل از خریدهای بزرگ لیستی از مزایا و معایب تهیه می‌کند، ما هم پیش از اجاره کردن یک ون برای حمل این تلویزیون غول‌آسا، بهتر است به چند نکته توجه کنیم. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
تلویزیون های Mini-LED تی سی ال با ابعاد ۱۱۵ اینچی رونمایی شدند تلویزیون کیولد شیائومی TV A Pro 2025 با امکانات جدید و پیشرفته از راه رسید تلویزیون های Mini-LED جدید TCL به‌زودی در بازار ایران تلویزیون های براویا ۲۰۲۴ سونی: تجربه‌ای سینمایی در خانه شما

مزایای داشتن یک تلویزیون ۱۰۰ اینچی

به‌طور طبیعی هرچه تلویزیون بزرگتر باشد، تجربه بصری بهتری را در اختیار شما می‌گذارد. کیفیت تصویر لزوما با اندازه ارتباط ندارد و بیشتر به رزولوشن صفحه بستگی دارد. با این حال، امروزه اکثر تلویزیون‌ها حداقل از کیفیت ۷۲۰p برخوردارند. با یک تلویزیون 100 اینچ در اتاق نشیمن یا هر جای دیگری که برای آن در نظر گرفته‌اید، دیگر نیازی نیست برای تجربه یک بازی مهیج به ورزشگاه بروید یا برای حس سینمایی به سینماها مراجعه کنید. تلویزیون‌های Micro-LED سامسونگ با ابعاد ۱۱۰ اینچ، شما را کاملا در دل صحنه قرار می‌دهند؛ به خصوص بعد از اینکه تنظیمات اولیه تلویزیون جدیدتان را انجام دهید و آن را به بهترین شکل راه‌اندازی کنید.

تلویزیون ۱۰۰ اینچی تلویزیون ۱۰۰ اینچی

در گیمینگ هم دیگر با یک تلویزیون 100 اینچ هیچ نقطه کوری در بازی وجود نخواهد داشت. فرقی نمی‌کند در کالاف دیوتی مشغول تیراندازی باشید، در بتلفیلد با هلیکوپتر پرواز کنید یا در فورتنایت منتظر از بین بردن آخرین حریف باشید، با چنین تلویزیون بزرگی، همه جزئیات میدان نبرد را به‌طور واضح خواهید دید. کوچکترین حرکت را نیز تشخیص خواهید داد. بر خلاف تلویزیون‌های کوچک‌تر، برای دیدن همه جزئیات در این نوع تلویزیون نیازی نیست خیلی به آن نزدیک بنشینید.

اگر مهمانی برگزار می‌کنید و تلویزیون روشن است، دیگر نگران این نباشید که کسی جلوی دید شما را بگیرد. بدیهی است که نمی‌خواهید کسی درست جلوی شما بایستد، اما اگر مهمان‌ها نشسته باشند، به احتمال زیاد مزاحمتی ایجاد نخواهد کرد. حتی از اتاق دیگر هم می‌توانید از تماشای برنامه در حال پخش روی تلویزیون لذت ببرید.

معایب تلویزیون‌های غول پیکر

بزرگترین نقطه ضعف تلویزیون‌های ۱۰۰ اینچی، قیمت آن‌ها است. شما می‌توانید یک تلویزیون مناسب با نصف این اندازه را با چند صد دلار خریداری کنید. اما سرمایه‌گذاری روی یک تلویزیون با ابعاد غول پیکر، هزینه زیادی برایتان به همراه خواهد داشت. به‌طور مثال قیمت یک تلویزیون ۵۰ اینچی در بازار جهان می‌تواند تا ۲۳۰ دلار باشد. این قیمت ممکن است بسته به مشخصاتی که به دنبال آن هستید، مانند رزولوشن بالا و نرخ فریم بالا، تغییر کند. اما ۲۳۰ دلار قیمت معقولی است. حتی یک تلویزیون ۷۰ اینچی نیز حدود ۱۰۰۰ دلار برای شما هزینه خواهد داشت. تلویزیون های 4K اقتصادی نیز در بازار وجود دارند که هزینه زیادی روی دست شما نخواهند گذاشت. اما اگر قصد خرید یک تلویزیون ۱۰۰ اینچی را دارید، باید هزینه‌ای نزدیک به ۷۰۰۰ دلار در نظر بگیرید.

تلویزیون ۱۰۰ اینچی تلویزیون ۱۰۰ اینچی

بسیاری از افراد ممکن است دقیقا متوجه نشوند که یک تلویزیون ۱۰۰ اینچی چقدر بزرگ است. تلویزیونی به این اندازه، فضای قابل توجهی را اشغال خواهد کرد. قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، بهتر است فضای مناسب و امنی را برای آن در نظر بگیرید. شما به یک میز تلویزیون به اندازه کافی پهن و محکم برای نگهداری از چنین غول‌پیکری نیاز دارید، یا باید فضای کافی روی دیوار برای نصب آن در نظر بگیرید. اگر قصد نصب دیواری دارید، به یک پایه دیواری بزرگ نیاز خواهید داشت که به هزینه کلی تلویزیون اضافه می‌شود. اطمینان حاصل کنید که به طور ایمن روی دیوار نصب شده است، زیرا نمی‌خواهید در وسط تماشای دوباره سریال برکینگ بد ناگهان سقوط کند و بشکند.

علاوه بر این، چگونه این تلویزیون را به خانه می‌رسانید؟ یا از در ورودی عبور می‌دهید؟ قطعا تصمیم نهایی با شماست. این نکاتی است که هنگام خرید یک تلویزیون غول پیکر باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

برچسب‌ها:

نظر شما