شناسهٔ خبر: 66766558 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کاهش مصرف آب در بیمارستان ها با شیرآلات کم مصرف

شرکت‌های دانش‌بنیان کشور توانسته اند به تولید محصولات بيمارستانی کشور را به سمت ایجاد بیمارستان های سبز هدایت کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان کشور توانسته اند به تولید محصولات بيمارستانی کشور را به سمت ایجاد بیمارستان های سبز هدایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مریم حجتی نائب رییس شرکت سبز سلامت در پنل نقش شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد بیمارستان های سبز این نمایشگاه، بيمارستان‌های سبز را بیمارستان‌هایی دانست که بر پايه سیستم‌های بین المللی توانسته باشد زباله‌های خطرناک بيمارستانی را مديريت کند، پساب و فاضلاب‌های بيمارستانی را تصفيه و به طريق بهداشتي دفع كرده باشد و از آب فاضلاب برای آبياری فضای سبز استفاده كرد.



وی با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور در توسعه بیمارستان های سبز، اظهار کرد: در حال حاضر برخی از شرکت‌ها توانسته اند در این حوزه در این حوزه محصولاتی را عرضه کنند.
به گفته وی این محصولات در حوزه هایی چون مصالح ساختمانی، روش های امحا پسماند بیمارستانی، فیلتراسیون و هوشمند سازی بیمارستان ها دانست.

تولید فیلترهای ضد باکتری مهندس درخشان از محققان شرکت‌ نانو واحد صنعت پرشیا در این پنل گفت: پیرامون ما از هوا پوشیده شده است و در بسیاری از جاها نیاز به تصفیه هوا داریم.

وی افزود: ما در این شرکت فیلترهای ضد باکتری، ضد ویروس و با قابلیت بربری به تولید رساندیم که در محیط‌های بيمارستانی با هدف تامین هوای پاک برای بیماران به تولید رساندیم.

درخشان تاکید کرد: این فیلتر در اسپلیت‌ها، ورودی اتاق های بیماران، هوا سازها قابل استفاده است و می تواند میزان قارچ ها را به حداقل برساند.
انتهای پیام/

نظر شما