شناسهٔ خبر: 66766034 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رکورد خاص و ۱۱ هزار امتیازی والیبال ایران!

تیم ملی والیبال ایران در 10 دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها 129 بار به میدان رفته و در مجموع 11 هزار و 90 پوئن به دست آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات لیگ ملت‌های والیبال 2024 آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال کشورمان و دیگر کشورهای بازمانده از این رقابت‌ها است که در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات براساس رنکینگ تیم‌های برتر در رده‌بندی، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب خواهند کرد.

مرحله مقدماتی مسابقات گروه مردان از یکم خرداد تا سوم تیرماه با حضور 16 تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.

والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون تجربه حضور در پنج دوره لیگ جهانی و پنج دوره لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارد.

در آستانه یازده سالگی جهانی شدن والیبال ایران، طبق آمار و اطلاعات دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال مردان ایران در 10 دوره لیگ جهانی و لیگ‌ ملت‌ها 129 بار به میدان رفتند که در مجموع 11 هزار و 90 پوئن به دست آورده‌اند. بر این اساس تیم ایران به صورت میانگین در هر مسابقه 85.96 پوئن به دست آورده است.

در این مسابقات ملی‌پوشان 7 هزار و 637 پوئن مستقیم به دست آوردند که برابر با 68.86 درصد امتیازات کسب تیم ایران است. از سوی دیگر تیم ایران سه هزار و 453 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم‌های حریف به دست آورده است که برابر با 31.14 درصد کل امتیازات است.

بازیکنان دریافت کننده قدرتی تیم ایران در مجموع 129 مسابقه با دو هزار و 787 پوئن بیشترین امتیاز را به دست آوردند که میانگین هر بازیکن 146.68 پوئن می‌شود اما با در نظر گرفتن این‌که پست قطر پاسور، به صورت طبیعی در والیبال بیشترین پتانسل کسب امتیاز را دارد و در هر تیم به عنوان ماشین امتیازآورترین عمل می‌کند، بازیکنان این پست دو هزار و 135 پوئن کسب کردند که میانگین هر بازیکن آن 237.22 امتیاز می‌شود.

نظر شما