شناسهٔ خبر: 66765921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت ملی ۳۵ اثر از موزه‌های آستان قدس رضوی

۳۵ اثر از موزه‌های آستان قدس رضوی ثبت ملی شده است.

صاحب‌خبر -

ثبت ملی ۳۵ اثر از موزه‌های آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت:مقام معظم رهبری در خصوص حرم ثامن الحجج فرموده‌اند حرم مطهر رضوی موزه زنده است، بنابراین باید اساتید در این امر سهیم شوند و با کارشناسی‌های خود برای موزه جامع رضوی و حرم مطهر موثر باشند.

سیدجلال حسینی افزود:موزه‌های آستان قدس رضوی دارای ۱۷ گنجینه که آثار آن در سال‌های اخیر تغییری نیافتند به عنوان مثال موزه قرآن ۴۰ سال است که قرآن‌های آن تغییر نیافته است و تنها مرمت شده‌اند، اما امسال این امر تغییر یافته است و از میان ۲۳ هزار قرآن ۱۱۴ قرآن را بر اساس خط، قدمت و آرایه‌های هنری انتخاب کرده‌اند، بنابراین امر باید تعمیم یابد و در ۱۷ گنجینه تغییرات مطلوب و به روزی صورت گیرد.

حسینی گفت: مشهد ظرفیت بسیاری دارد و اگر این امور در جوار امام رضا (ع) تبیین شود، تاثیرپذیری بسیاری دارد و مردم می‌توانند در کنار زیارت با تمدن و تاریخ خود نیز آشنا شوند. در قرآن عبارات متعددی از یاد کردن انسان بیان شده است و خداوند بار‌ها انسان را به یاد کردن تاریخ و تمدن خود فرا خوانده است؛ لذا معلوم می‌شود که این یاد کردن خط راهبردی است و باید این خط دنبال شود.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود:در قرآن به خواندن تاریخ و مطالعه آثار تاکیدات بسیاری شده و در این میان جهت‌گیری مناسبی ارائه شده است؛ زیرا جهت‌گیری باعث نتیجه امر می‌شود. با توجه به اینکه امروزه موزه در دنیا نافذترین رسانه است و جهت‌گیری خاصی را به دنبال دارد باید این جهت‌گیری را به صورت مطلوبی برای تمامی مردم ایران تعمیم دهیم و با دقت این جهت‌گیری را در مسیر درست انتخاب کنیم.

وی گفت: در قرآن به خواندن تاریخ و مطالعه آثار تاکیدات بسیاری شده و در این میان جهت‌گیری مناسبی ارائه شده است؛ زیرا جهت‌گیری باعث نتیجه امر می‌شود. با توجه به اینکه امروزه موزه در دنیا نافذترین رسانه است و جهت‌گیری خاصی را به دنبال دارد باید این جهت‌گیری را به صورت مطلوبی برای تمامی مردم ایران تعمیم دهیم و با دقت این جهت‌گیری را در مسیر درست انتخاب کنیم.

 

نظر شما