شناسهٔ خبر: 66765443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تمجید امیرخان متقی از نقش رئیسی و امیرعبداللهیان در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای

فاطمه خوش نیت

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل امروز با مولوی امیر خان متقی، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان دیدار کرد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در این دیدار وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان پیام تسلیت و همدردی امارت اسلامی و ملت افغانستان را در ارتباط با سانحه سقوط هلیکوپتر و جان باختن  سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و تعدادی از  همراهان‌شان را ابراز داشت و  از خداوند متعال برای جان باختگان بهشت‌برین و برای ملت ایران صبر جمیل استدعا کرد.

براساس گزارش وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان، امیرخان متقی در این دیدار نقش و زعامت رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  را در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای به خصوص با افغانستان ارزشمند خواند.

اذعان امیرخان متقی به نقش رئیسی و امیرعبداللهیان در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای دیدار کاظمی قمی و امیرخان متقی


همچنین کاظمی قمی ضمن سپاسگزاری از پیام تسلیت حکومت و مردم افغانستان، بیان داشت که حکومت و مردم ایران پیام تسلیت حکومت و مردم افغانستان را
در نخستین لحظات حادثه دریافت نموده است. 

در پایان حسن کاظمی قمی نیز روابط میان ملت‌ها و حکومت‌های افغانستان و ایران را صمیمی دانست و اظهار داشت که طرف افغان را در جریان آخرین تصمیم‌های جمهوری اسلامی در مورد مراسم تدفین قرار خواهد داد.
انتهای پیام

نظر شما