شناسهٔ خبر: 66765374 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تلاش دیوان کیفری لاهه برای صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو

دیوان کیفری بین المللی لاهه درصدد است علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی حکم بازداشت بین المللی صادر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کریم خان، دادستان دیوان کیفری لاهه امروز در گفت‌وگو با سی ان ان اعلام کرد درصدد صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است.

کریم خان در این گفت‌وگو اعلام کرد اسرائیل در جریان حملات خود در نوار غزه مرتکب جنایاتی نظیر  «اقدام به کشتار، ایجاد قحطی به عنوان یک روش جنگی از جمله امتناع از کمک‌های بشردوستانه، هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان در درگیری» شده است.

صدور این حکم ضربه بسیار بزرگی به حیثیت بین المللی رژیم اسرائیل خواهد زد و می توان آن را مبنایی برای صدور احکام قضایی علیه سران رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف جهان قرار داد. همچنین دولت ها می توانند بر اساس این احکام، از همکاری با رژیم اشغالگر قدس سر باز زنند.

در کنار دیوان کیفری لاهه، دیوان دادگستری بین المللی نیز در حال بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است. این دیوان با صدور حکمی موقت، اقدامات اسرائیل را ناقض قوانین بین المللی دانسته است. همچنین این دیوان قرار است به زودی حکم قطعی خود درباره ارتکاب اسرائیل به نسل کشی در نوار غزه را صادر کند.

همزمان با تقویت گمانه زنی‌ها پیرامون صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت، نخست وزیر و وزیر جنگ اسرائیل توسط دیوان کیفری بین المللی، بنی گانتس، عضو کابینه جنگی رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این خبر اظهار داشت: درخواست دادستان دیوان کیفری بین المللی برای صدور قرار بازداشت علیه نتانیاهو و گالانت جنایتی با ابعاد تاریخی است!

همزمان یک منبع نزدیک به نتانیاهو نیز صدور هرگونه قرار بازداشت توسط دیوان کیفری بین المللی علیه نتانیاهو را لکه ننگی در سطح جهانی دانست. جناح راست افراطی به رهبری بتصلائل اسموطریچ و ایتامار بن گویر نیز تلاش دیوان کیفری بین المللی برای صدور حکم علیه نتانیاهو و وزیر جنگ اسرائیل را نشانه یهودستیزی و تنفر از یهودیان دانستند.

انتهای پیام/

نظر شما