شناسهٔ خبر: 66765282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارشناس هواشناسی خبر داد؛

صدور هشدار به سطح نارنجی برای هوای استان قزوین

کارشناس هواشناسی خبر داد؛ کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از صدور هشدار به سطح نارنجی برای این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا در قزوین، مریم بهروزی با اعلام این خبر گفت: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، تا اواخر هفته جاری با گذر امواج تراز میانی جو، به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب گاهی افزایش ابر و در پاره ای مناطق بارش های رگباری، رعد و برق و وزش بادهای لحظه ای شدید با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی استان قزوین ادامه داد: با توجه به فصل بهار و تشکیل ابرهای همرفتی، ناپایداری ها به صورت محلی از شدت و میزان بیشتری برخوردار خواهند بود.

به گفته بهروزی، با توجه به ناپایداری های پیش رو، اداره کل هواشناسی قزوین اقدام به صدور هشدار به سطح نارنجی (اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده) برای این استان کرده است.

وی با اشاره به وضعیت جوی پیش رو، اضافه کرد: لغزندگی سطح جاده ها، کاهش دید افقی، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه و مسیل ها همراه با احتمال وارد آمدن خسارت به سازه های سبک و موقت و همچنین احتمال خیزش گرد و خاک محلی پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: به شهروندان و رانندگان رعایت احتیاط لازم در رانندگی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و محکم کردن سازه های سبک توصیه می شود.

بهروزی ادامه داد: در شبانه روز گذشته شهرهای آوج و کوهین با هشت و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۱ تا ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

انتهای پیام/

نظر شما