شناسهٔ خبر: 66765185 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حزب سوری: یاد شهید رئیسی در وجدان همه آزادگان زنده می‌ماند

حزب سوسیال ناسیونالیست سوری در لبنان با اشاره به اینکه شهادت مقامات بزرگوار ایرانی ضایعه‌ای دردناک برای همه آزادگان است تاکید کرد تاریخ فراموش نمی‌کند که در دوره ریاست‌جمهوری شهید رئیسی، ایران مستقیما صهیونیست‌ها را در اراضی اشغالی هدف قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه واکنش مقامات و گروه‌های لبنانی به فاجعه دردناک شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دکتر حسین امیرعبداللهیان و همراهان آنها، انجمن علمای بیروت نیز به نوبه خود ضمن عرض تسلیت به رهبری و دولت و ملت ایران اعلام کرد که از دست دادن این بزرگواران خبری بسیار ناگوار و فاجعه‌ای بزرگ است و ما تنها می‌توانیم در برابر اراده و تقدیر خداوند راضی باشیم. ما این ضایعه دردناک را به محضر مقام معظم رهبری و همه ملت برادر ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

در بیانیه انجمن علمای بیروت آمده است: ما عمیق‌ترین مراتب همدردی و همبستگی خود را با رهبری و دولت و مردم و نهادهای جمهوری اسلامی ایران به خاطر مصیبتی که بر این کشور وارد شده ابراز می‌داریم و همواره کنار آنها هستیم و مطمئنیم که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بر این فاجعه فائق آمده و به راه خود برای جهاد و مبارزه با استکبار جهانی و حمایت از مظلومان و مسائل امت اسلامی به ویژه آرمان فلسطین ادامه دهد.

حزب سوسیال ناسیونالیست سوری در لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای مراتب تاسف و تسلیت عمیق خود را به خاطر این فاجعه دردناک ابراز و تاکید کرد: ضمن عرض تسلیت به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تاکید می‌کنیم که شهادت آیت الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان تنها یک ضایعه بزرگ برای ایران و ملت آن نیست بلکه برای همه ماست. این دو بزرگوار همواره در راه مسائل امت اسلامی و در راس آنها فلسطین تلاش و جهاد می‌کردند.

حزب سوسیال ناسیونالیست سوری تصریح کرد: تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد که در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی، موشک‌ها و پهپادها از اراضی ایران به سمت اراضی اشغالی در فلسطین شلیک شد و همین اتفاق نام شهید رئیسی را در ذهن و وجدان همه آزادگان جهان زنده نگه می‌دارد.

این حزب تاکید کرد: ما کاملاً اعتماد داریم که ایران به نقش خود در مقابله با استکبار صهیونیستی در منطقه ادامه خواهد داد و هرگز رویکرد خود را تغییر نمی‌دهد و هر اندازه هم که ناملایمات و بحران‌ها بر جمهوری اسلامی ایران وارد شود این کشور به راه خود ادامه خواهد داد و رهبران جمهوری اسلامی ایران با انسجام و قدرت بر مصیبتی که امروز بر این کشور وارد شده است فائق خواهند آمد.

پیش از این «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت موقت لبنان در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه و هیئت همراه، سه روز عزای عمومی در لبنان اعلام کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به‌ همراه آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه عصر دیروز یکشنبه بر اثر سقوط بالگرد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما