شناسهٔ خبر: 66764958 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عمویی: امیرعبداللهیان هماهنگی خوبی بین اقتدار نظامی و حوزه دیپلماسی برقرار کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوره امیرعبداللهیان در وزارت خارجه بسیار ثمربخش بود، گفت: امیرعبداللهیان هماهنگی خوبی بین اقتدار نظامی و حوزه دیپلماسی برقرار کرد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوره امیرعبداللهیان در وزارت خارجه بسیار ثمربخش بود، گفت: امیرعبداللهیان هماهنگی خوبی بین اقتدار نظامی و حوزه دیپلماسی برقرار کرد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور کشورمان و وزیر امور خارجه، گفت: دوره سه ساله امیر عبداللهیان در وزارت خارجه ماندگار در سیاست خارجی کشور است. وی فردی گشاده رو با حسن خلق در ارتباط بود.

وی اظهار کرد: کسانی که از نزدیک امیرعبداللهیان را می شناختند می دانند که وی فردی بسیار اخلاق محور نه تنها برای کسانی که مناصب سیاسی داشتند بلکه برای همه افرادی که به نوعی با وی ارتباطی داشتند بود.

عمویی بیان کرد: در دورانی که امیرعبداللهیان سکانداری وزارت خارجه را به عهده داشتند دیپلماسی فعال را شاهد بودیم. رویکرد اصلی امیرعبداللهیان حمایت از جبهه مقاومت، فلسطین و ارتباط با هماسیگان بود.

وی افزود: هماهنگی خوبی در دوره کاری امیرعبداللهیان بین اقتدار نظامی و حوزه دیپلماسی شاهد بودیم که نتیجه آن را در عملیات وعده صادق دیدیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عضویت ایران در پیمان شانگهای، بریکس، تقویت دیپلماسی منطقه ای،  روابط با کشورهای منطقه و از سرگیری ارتباط با عربستان از اقدامات خوب امیرعبداللهیان است.

وی با بیان اینکه  تقویت دیپلماسی اقتصادی کشور باعث ارتقا تجارت کشور شد، گفت: دوره امیراللهیان در وزارت خارجه بسیار ثمر بخش بود.

انتهای پیام

نظر شما