شناسهٔ خبر: 66763246 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

آیفون ۱۶ پرو مکس، بزرگترین گوشی تاریخ اپل خواهد بود

هنوز چند ماه به معرفی گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس باقی مانده است؛ اما شاهد لو رفتن جزئیات جذابی در مورد این دستگاه هستیم. ظاهرا اپل می‌خواهد iPhone ۱۶ Pro Max را به‌عنوان بزرگترین گوشی تاریخ خود عرضه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، اپل معمولا اواخر شهریور ماه از آیفون‌های جدید خود رونمایی می‌کند و به‌نظر می‌رسد که سری آیفون ۱۶ نیز همان زمان معرفی شوند. هرچند اشتیاق کاربران برای نسل جدید گوشی‌های اپل آنقدر بالا است که چند ماه زودتر اخبار مربوط به مشخصات آنها را پیگیری می‌کنند. امروز یکی از فعالان حوزه تکنولوژی به‌نام Daniel توانسته به نسخه پلاستیکی گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس دست پیدا کند. این نسخه به‌خوبی می‌تواند تغییرات مهم پرچمدار جدید اپل را نسبت به نسل گذشته نشان دهد.

همانطور که انتظار می‌رفت گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس ظاهر کلی نسل پیشین را حفظ کرده است. در واقع همچون آیفون ۱۵ پرو مکس شاهد نمایشگری بدون ناچ در بدنه جلویی و ماتریکس سه‌گانه دوربین در بدنه پشتی دستگاه هستیم. هرچند که بخش دوربین در این نسخه پلاستیکی قرار ندارد و نمی‌توان در مورد ابعاد آن صحبت کرد.

پیشتر بسیاری از افراد حاضر در زنجیره تامین اپل تایید کرده بودند که گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس از نمایشگر ۶.۹ اینچی بهره خواهد بود. بدین‌ترتیب نمایشگر بهترین گوشی پرچمدار اپل نسبت به نسل پیشین خود ۰.۲ میلی‌متر بزرگتر خواهد بود. هرچند به‌لطف فناوری جدید اپل، فریم دستگاه باریک‌تر شده است که یعنی تغییر چندانی را در ابعاد کلی شاهد نخواهیم بود. طول گوشی جدید اپل حدود ۳ میلی‌متر افزایش خواهد داشت؛ اما عرض آن کمتر از ۱ میلی‌متر بیشتر می‌شود.

درست است که آیفون ۱۶ پرو مکس بزرگترین گوشی تاریخ اپل لقب می‌گیرد، اما این تنها تغییر مهم این گجت نیست. اپل ظاهرا دکمه دوربین را نیز به فریم میانی دستگاه اضافه کرده است. این دکمه نه‌تنها برای گرفتن عکس و ضبط ویدیو کارایی دارد، بلکه از ژست‌های لمسی برای زوم کردن و قابلیت‌های دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

اگر شایعات درست باشند، اپل قصد دارد در دوربین فوق‌عریض iPhone ۱۶ Pro Max از یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کند. استفاده از این حسگر در مقایسه با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پیشین یک تغییر قابل‌توجه محسوب می‌شود. همچنین گفته می‌شود که ماژول mmWave که پیشتر در برخی بازارهای خاص حضور داشت، به سمت چپ فریم و زیر دکمه‌های تنظیم صدا منتقل خواهد شد.

گفته می‌شود که گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس از تراشه جدید اپل یعنی A۱۸ Peo بهره خواهد برد. این تراشه نیز همچون نسل پیشین بر اساس معماری ۳ نانومتری ساخته شده است. بدین‌ترتیب می‌توان انتظار عملکرد فوق‌العاده قوی و مصرف انرژی پایین‌تر را از گوشی جدید اپل داشت. البته بنچمارک‌های منتشر شده به تغییر نسبتا محدود این تراشه در مقایسه با نسل پیشین اشاره می‌کنند؛ اما فراموش نکنید که سری آیفون ۱۵ از نظر قدرت پردازشی چه جایگاهی داشتند.

اگر اطلاعات منتشر شده درست باشند، تراشه A۱۸ Pro در بنچمارک‌ها ۱۰ درصد بهتر از نسل پیشین خود خواهد بود. این تراشه توانسته در تست تک‌ هسته‌ای گیک‌بنچ امتیاز ۳۵۷۰ را به‌دست آورد. در حالی که آیفون ۱۵ پرو در همین تست رکورد ۲۸۹۰ را ثبت کرده بود.

اپل معمولا تا چند روز باقیمانده به معرفی رسمی از انتشار قیمت آیفون‌های جدید خودداری می‌کند. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که تا اواخر شهریور ماه خبر دقیقی در این رابطه منتشر شود. هرچند برخی کارشناسان حدس‌هایی در این رابطه می‌زنند. برخی انتظار دارند که اپل برچسب قیمتی ۱۱۹۹ دلاری را برای مدل پایه آیفون ۱۶ پرو مکس حفظ کند.

هرچند برخی دیگر گمان می‌کنند که به‌خاطر اضافه‌شدن آیفون ۱۶ اولترا قیمت مدل پرو مکس نیز نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

اگرچه صفحه‌نمایش بزرگتر، تراشه قدرتمندتر، دوربین فوق‌عریض باکیفیت‌تر و دکمه دوربین سبب می‌شوند که پرچمدار اپل گزینه‌ای جذاب باشد، اما هنوز نبود یک مورد احساس می‌شود. این روزها هیجان مربوط به هوش مصنوعی همه‌جا را فرا گرفته است و شرکت‌های مختلف نیز تلاش می‌کنند به‌نحوی از آن بهترین استفاده را ببرند. سامسونگ بزرگترین رقیب اپل نیز گوشی پرچمدار گلکسی اس ۲۴ اولترا را با تمرکز بر هوش مصنوعی عرضه کرده است.

هرچند متاسفانه تاکنون خبری در مورد اضافه‌شدن هوش مصنوعی به گوشی‌های اپل شنیده نمی‌شود. رویکرد اپل در سالهای اخیر معمولا صبر برای کامل شدن یک فناوری و ارائه بهترین تجربه کاربری بوده است. آیا این رویکرد در رابطه با هوش مصنوعی نیز جواب خواهد داد یا به‌ضرر گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس تمام می‌شود؟

برچسب‌ها:

نظر شما