شناسهٔ خبر: 66763162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برآورد اولیه خسارت ١٠ میلیارد تومانی سیل به حوزه‌های مختلف قوچان

سیل به حوزه‌های مختلف قوچان١٠ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

برآورد اولیه خسارت ١٠ میلیارد تومانی سیل به حوزه‌های مختلف قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار قوچان با اشاره به بارش‌های اخیر و وقوع برخی خسارت‌های سیلاب در این شهرستان گفت: بارش‌های هفته اخیر و شدت آنها موجب پیش آگاهی‌هایی توسط هواشناسی شد که با اطلاع‌رسانی درست به کشاورزان، دامداران و حتی حوزه راه، وضعیت نسبتاً پایداری را به وجود آورد.
عباسعلی صفایی با بیان اینکه خسارت‌هایی به دلیل صاعقه، تگرگ و رسوب‌گذاری در مقطعی از این ایام، مسدودی راه ١٢ روستا در بخش‌های آبکوه، باجگیران و مرکزی را به همراه داشت، افزود: برق ١۴ روستا هم به دلیل صاعقه قطع شد که اقدامات ضروری برای اتصال برق این روستا‌ها به شبکه انجام شد.
فرماندار قوچان میزان برآورد اولیه از خسارت‌های وارد شده به خانه‌های روستایی، زمین‌های کشاورزی و باغات، قنوات، راه‌ها و برخی زیرساخت‌های این شهرستان را حدود ١٠ میلیارد تومان دانست و گفت: در حوزه کشاورزی یکی از تهدید‌های اصلی پس از بارندگی‌ها احتمال بروز قارچ زرد غلات است که اگر شرایط فعلی آب و هوایی و میزان رطوبت ادامه پیدا کند ممکن است خسارت قریب به ۵٠ درصدی را به بار بیاورد.
صفایی افزود: میزان بارش‌ها در سطح منطقه در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی دارای افزایش است، اما هنوز ظرفیت سد تبارک ٧٠ درصد خالی بوده و بارندگی‌های اخیر توانسته است میزان ورودی و خروجی سد را برابر کند و همین امر نیز پایداری را به وجود آورده است.

نظر شما