شناسهٔ خبر: 66763039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد

اختصاص ۴۰ هکتار زمین از اراضی ملی برای تولید مسکن روستایی در تایباد

۴۰ هکتار زمین از اراضی ملی برای تولید مسکن روستایی در تایباداختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

اختصاص ۴۰ هکتار زمین از اراضی ملی برای تولید مسکن روستایی در تایباد

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد با بیان اینکه رفع مشکلات مسکن از مهمترین اهداف دولت سیزدهم است، گفت: در همین راستا ۴۰ هکتار زمین از اراضی ملی برای تولید مسکن روستایی در تایباد تحویل شد.

هادی مجدی  در ادامه با بیان اینکه در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و با همکاری ادارات شهرستان، مردم محلی، دانش آموزان، همیاران طبیعت و بسیج ۲۰ پویش نهال‌کاری اجرا و ۴۰۰۰ اصله نهال سازگار با منطقه کاشته شد، افزود: این تعداد اصله درخت در سطح ۵۴ هکتار کاشته شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد گفت: در همین ارتباط نیز ۱۷ هزار نهال بیابانی در کانون فرسایش بادی شهرستان در سطحی معادل ۱۲۲ هکتار و تاغ کاری در منطقه حاجی‌آباد غرس شد.

وی با اشاره به توزیع و کاشت ۲۵ هزار اصله نهال بین مردم و ادارات سطح شهر افزود: تایباد دارای دو کانون فرسایش بادی محسن‌آباد و حاجی‌آباد، واقع در شرق و شمال شرق این شهرستان است که در سال گذشته با هدف بیابان‌زدایی و در جهت پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت، در مجموع ۱۷ هزار اصله نهال در این مناطق کاشته شد.

مجدی با بیان اینکه در سال گذشته موفق به دریافت ۷۹ سند تک برگ کاداستر اراضی ملی در سطح بیش از ۱۰۴ هزار هکتار شده‌ایم، گفت: هدف از اجرای طرح کاداستر جمع‌آوری آمار و اطلاعات اراضی کشاورزی و تعیین محدوده ملکی برای احراز و تثبیت مالکیت و تعیین حدود زمین‌های ملی و شخصی است.

 

 

نظر شما