شناسهٔ خبر: 66763026 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

انتقام سه ساله امین میرزازاده برابر میخایین لوپز

میخایین لوپز مرد بزرگ کشتی فرنگی کوبا که هر ۴ سال یک بار در المپیک، طلای فوق سنگین را می‌گیرد، در دوره گذشته المپیک با یک نتیجه فوق العاده برابر امین میرزازاده برنده شد و او را ۸-۰ شکست داد.

صاحب‌خبر -

 امین میرزازاده که در دوره گذشته المپیک به عنوان پنجم رسید، در کشتی اول کیم مین سئوک را با نتیجه 6-0 شکست داد. او در کشتی دوم برابر میخایین لوپز با نتیجه 8-0 شکست خورد و با توجه به صعود لوپز به فینال، به بخش بازنده ها رفت. در این مرحله او در کشتی سوم خود، آلین الکسوچ رومانیایی را با نتیجه 5-1 شکست داد و برای کسب مدال برنز به مصاف رضا کایالپ رفت و برابر کشتی گیر بزرگ فرنگی ترکیه 7-2 بازنده شد و عنوان پنجم را به دست آورد.

نکته جالب این که امین میرزازاده در سه دوره حضورش در مسابقات مختلف المپیک و جهانی، ابتدا برابر رضا کایالپ 7-2 باخته، سپس 2-1 بازنده شده است و در کشتی سوم با برتری 2-2 برابر کایالپ بزرگ عنوان قهرمانی را در مسابقات جهانی به دست آورد. یعنی او کشتی به کشتی برابر کایالپ بهتر شده است. با این حساب او می تواند برابر میخایین لوپز به اندازه سه سال در المپیک 2024 موفق باشد و موفقیت شایسته ای برابر او در مسابقات المپیک به دست آورد.

لوپز قهرمان، این بار در یک کشتی تاریخی برابر مردی خواهد ایستاد که حتی از رضا کایالپ هم سرسخت تر است. رضا کایالپ در المپیک قبل برابر لوپز 2-0 بازنده شد. یعنی این که برای میرزازاده ما، این لوپز بزرگ دیگر کشتی گیر دست نیافتنی و عجیبی نخواهد بود.

 

منبع:طرفداری 

برچسب‌ها:

نظر شما