شناسهٔ خبر: 66761777 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فتحی آشتیانی در پاسخ به دانشجو:

برگزاری مجدد انتخابات دور پنجم شورای مرکزی روانشناسی و مشاوره+فیلم

رئیس سازمان نظام روانشاسی و مشاوره گفت: در دوره قبل و تنها در چهارماه اول سال ۱۴۰۲ سازمان نظام روانشناسی از هزینه اعضای سازمان، ۴۸۰ میلیون تومان پول وکیل داده بود؛ درحالی که این کار به صلاح سازمان نبود.

صاحب‌خبر -

برگزاری مجدد انتخابات دور پنجم شورای مرکزی روانشناسی و مشاوره+فیلمبه گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره یکی از سازمان‌های غیردولتی و مستقل در ایران است که به منظور تلاش برای ارتقای سطح دانش روان‌شناسی و مشاوره، حمایت از حقوق مراجعان به روانشناسان و مشاوران و حمایت از حقوق صنفی روانشناسان و مشاوران تشکیل شده‌است

صدور شماره نظام و پروانه کار برای اعضای سازمان (روان‌شناسان و مشاوران)، نظارت بر کیفیت کار تخصصی، پیشنهاد تعیین یا تجدید نظر در تعرفه خدمات روان‌شناسی و مشاوره به هیأت دولت جهت تصویب و انتشار آثار و برگزاری همایش‌های تخصصی، از مهم‌ترین وظایف این سازمان است.

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، با بیش از ۳۲ هزار عضو، بزرگترین و مهمترین نهاد حمایتی، نظارتی، آموزشی و توانمندسازی جامعه روانشناسان و مشاوران کشور است.

 اعضای هیات رئیسه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برای یک دوره ۴ ساله انتخاب می‌شوند. چهارمین دوره این انتخابات در سال ۹۵ برگزار شد، ولی پس از گذشت سه سال از پایان دوره چهارم و تا مرداد ۱۴۰۲  با آیین نامه دولت و با مسئولیت وزارت علوم انتخاباتی در این سازمان برگزار نشد، درحالی که در قانون سازمان ذکر شده بجز دوره اول سایر دوره‌های انتخابات توسط خود سازمان انجام شود.  

حالا با گذشت کم‌تر از یک سال از انتخابات دور پنجم، شورای مرکزی تصمیم به برگزاری مجدد این انتخابات دارد.

علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان نظام روانشاسی و مشاوره در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون چرایی برگزاری مجدد انتخابات دوره پنجم شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اظهار داشت: شاید مهم‌ترین دلیل برای انتخابات مجدد دوره پنجم، ایجاد وحدت، هم‌دلی، انسجام و یکپارچگی جامعه روانشناسی و مشاوره در کل کشور است.

وی افزود: بعد از برگزاری انتخابات در ۲۷ مرداد که با آئین نامه هیئت دولت برگزار شد، یک سری اختلاف نظر‌هایی بین روانشناسان به وجود آمد. ما برای اینکه انسجام را با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فراهم کنیم، استارت مجدد انتخابات دور پنجم را زدیم.

فتحی در رابطه طولانی شدن فاصله بین انتخابات دور چهارم و پنجم اذعان داشت: جلوگیری که از انجام انتخابات دور پنجم شد یک تخلف آشکار است. شش ماه قبل از پایان هر دوره مسئولین آن دوره، یعنی شورای مرکزی و رئیس سازمان به عنوان مجری باید انتخابات دور بعد را شروع کنند. اما متاسفانه در دوره چهارم، نه تنها این اتفاق از شش ماه پیش از پایان دوره انجام نشد، بلکه سه و نیم سال هم بدون انتخابات ادامه دادند.

رئیس سازمان نظام روانشاسی و مشاوره در رابطه با شکایت از مسئولین دور قبل اذعان داشت: ما شکایتی را ثبت نکردیم. چرا که من به طور کلی اهل تعامل و ارتباط هستم و برخلاف دوره قبل اعتقادی به شکایت ندارم.

وی افزود: متاسفانه در دوره قبل و تنها در چهارماه اول سال ۱۴۰۲ سازمان نظام روانشناسی از هزینه اعضای سازمان، ۴۸۰ میلیون تومان پول وکیل داده بود. درحالی که این کار به صلاح نبوده است.

فتحی بیان داشت: در رابطه با دوره پنجم بسیار حرف‌های نابجا زده شد و تشویش اذهان صورت گرفت. برای مثال گفته شد که ما ۶۸۰ میلیون چک‌های ۱۰ و ۲۰ میلیونی صادر کردیم. درحالی که این هزینه به شورا‌های استانی داده شده بود. ما پس از تشکیل شورا‌های استانی و به منظور برگزاری مصاحبه، یک هزینه‌ای را تحت عنوان تنخواه دادیم.

وی افزود: در رابطه با وام‌هایی که به ۷۵۰ نفر تعلق گرفته است نیز گفتند که ما خودمان وام‌های میلیاردی گرفتیم. در صورتی که ما به هرکس که در سازمان وام می‌خواست دادیم. اما هیچکس از خود ما وام نگرفته است. تنها دو نفر از اعضا کمی بیشتر وام داده شده است.

 

<div id="video-display-embed-code_2280542" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1147324/2280542?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما