شناسهٔ خبر: 66761535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

آغاز ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان فاطمه الزهرا نجف آباد

رئیس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا «س» نجف آباد، از آغاز فرآیند ساخت درمانگاه تخصصی این بیمارستان با بودجه ۲۷ میلیارد تومانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از نجف آباد، امیر شاه کرمی، رئیس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا «س» در آیین کلنگ زنی درمانگاه جدید این بیمارستان با ذکر ضرورت تاسیس این درمانگاه بیان کرد: برای ساخت این درمانگاه نیز ۲۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. درمانگاه بیمارستان سال ۷۵ احداث شده با نیازهای آن روزها ساخته شد اما الان با شرایط جدید رشد تکنولوژی و افزایش جمعیت نیاز به احداث درمانگاه جدید داشتیم.

رئیس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا ضمن اشاره به آمار مراجعین این بیمارستان گفت: در سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ بیمار در بخش‌های مختلف این بیمارستان بستری شده‌اند که ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان را به ۹۵ درصد رسانده است. در سال های اخیر ۱۵ طرح عمرانی و زیرساختی در این بیمارستان اجرا شده و ۸ طرح نیز در دست اجراست.

شاه کرمی افزود: بازسازی بخش داخلی ccu و راهروها، بازسازی بلوک زایمان و ساخت LDR، بازسازی لندری، توسعه اتاق عمل از ۴ به ۶ تخت، ساخت NICU نوزادان، خرید و راه اندازی دیزل ژنراتور با ظرفیت بالا، دیوارکشی اطراف بیمارستان از جمله اقدامات عمرانی و توسعه بیمارستان بوده که برای اجرای آن‌ها نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

شاه کرمی تعداد ورودی بیماران در سال گذشته به اورژانس بیمارستان را بالغ بر ۹۹ هزار نفر، درمانگاه حدود ۲۷۴ هزار نفر، بیماران ویزیت شده حدود ۳۲۳ هزار نفر و عمل جراحی را ۹ هزار و ۸۶۸ مورد اعلام کرد. وی میزان رضایتمندی بیماران را در بخش های بستری ۸۰ و سرپایی ۷۷ درصد برآورد کرد.

وی در خصوص آمار مراجعه بیماران به آزمایشگاه نیز عنوان کرد: حدود ۶۴ هزار نفر به آزمایشگاه مراجعه داشتند که حدود ۳۴۰ هزار آزمایش برای آنها انجام شده است. ۳۶ هزار بیمار نیز به مرکز تصویربرداری بیمارستان مراجعه و بیش از ۳۷ هزار تصویربرداری برای آن‌ها انجام شده است.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان نیز در این جلسه به زمین مجاورت بیمارستان حضرت فاطمه زهرا اشاره کرد و اظهارداشت: به باقیمانده زمین بیمارستان که برای مسکن ملی پیش بینی شده ، نیاز داریم. لذا انتظار داریم حمایت شود برای توسعه بیمارستان مشکلی در آینده نداشته باشیم.

خبرنگار: فاطمه لشنی زند

انتهای خبر/

برچسب‌ها:

نظر شما