شناسهٔ خبر: 66760930 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عزای عمومی شهادت رییس جمهور + تعطیلی و لغو برنامه ها

پنج روز عزای عمومی در ایران اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان، پنج روز عزای عمومی اعلام کردند.

با اعلام عزای عمومی توسط ایشان برنامه‌های مختلف در کشور به شرح زیر لغو شدند:

سینماهای سراسر کشور به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه از روز دوشنبه سی‌ویکم اردیبهشت تا اطلاع ثانوی تعطیل و نمایش تمامی فیلم‌ها متوقف و تئاترهای کمدی و غیرکمدی نیز تا اطلاع ثانوی به صحنه نمی‌روند؛ همچنین به‌دنبال تعطیلی سینماها، نمایش‌های تئاتر و توقف برنامه‌ها و سریال‌های طنز تلویزیون، برخی از پلتفرم‌های شبکه نمایش‌خانگی از توقف پخش محتوای طنز خودشان خبر دادند.

براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) به مناسبت شهادت شهدای راه خدمت، رئیس جمهور محترم، وزیر امورخارجه، امام جمعه تبریز و هیئت همراه در مدت عزای عمومی پخش برنامه‌های شاد سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی لغو خواهد شد.

مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز از لغو تمامی کنسرت‌های موسیقی کشور تا یک هفته خبر داد.

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کرد: در همراهی با ملت داغدار تمامی مسابقات لیگ برتر فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان این هفته در همه رده‌ها تعطیل و به زمان دیگری موکول می‌گردد؛ همچنین معاون وزیر ورزش از لغو تمام مسابقات ورزشی در پی شهادت رئیس‌جمهور خبر داد.

برنامه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک به دلیل ضایعه بزرگ شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی و هیات همراه لغو شد.

رئیس دانشگاه پیام نور اعلام کرد: آزمون‌های روز سه‌شنبه و چهارشنبه این دانشگاه لغو و در تاریخ‌های ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه برگزار می‌شود.

روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اطلاعیه‌ای با عرض تسلیت شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی تمام برنامه‌های هفته میراث فرهنگی لغو شد.

عزای عمومی شهادت رییس جمهور +ر تعطیلی و لغو برنامه ها

عزای عمومی به چه معناست

عزای عمومی، ماتم عمومی یا سوگ همگانی روز یا روزهایی معین و مشخص برای سوگواری و گرفتن مراسم یادبود، در میان اکثریت مردم یک کشور است. این روزها توسط حکومت به صورت رسمی اعلام می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما