شناسهٔ خبر: 66760285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تقدیر رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور از شهرداری تهران در عملیات کشف پیکر شهدای حادثه بالگرد ریاست جمهوری

با اعزام پیکر شهدا به معراج شهدا، عملیات جستجو رسما پایان یافت

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران روند کشف لاشه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه و انتقال پیکر شهدا را تشریح کرد و گفت: کشف و جداسازی پیکرها انجام و با آمبولانس‎‌ها به معراج شهدا اعزام شدند و رسماً با انتقال شهدا عملیات جستجو به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین؛ پیرحسین کولیوند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات جستجو و نجات بسیار پیچیده و سنگینی توسط جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی تهران، سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای محلی و گروه‌های جهادی به صورت گسترده در محیطی وسیع انجام شد، اظهار کرد: محل مورد نظر شرایط جوی بسیار نامناسبی داشت و میدان دید بسیار کم بود؛ عملیات طاقت فرسایی شکل گرفت و علیرغم این مشکلات عملیات متوقف نشد. اما به دلیل تاریکی و مه زیاد روند کند شد.

او افزود: در نهایت ساعت پنج صبح امروز پهپاد امدادگران جمعیت هلال احمر از دو کیلومتری، لاشه بالگرد را رؤیت کرد و ۴۰ دقیقه تا یک ساعت زمان برد تا نیروها به محل برسند.

کولیوند تأکید کرد: کشف و جداسازی پیکرها به ویژه با تلاش آقای محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و آقای ملکی سخنگوی این سازمان و تیمشان و همچنین نیروهای سپاه انجام و با آمبولانس‎‌ها به معراج شهدا اعزام شدند و رسماً با انتقال شهدا عملیات جستجو به پایان رسید.

او ادامه داد: از رئیس سازمان مدیریت بحران و دیگر همکاران در این عملیات که به صورت مقتدرانه و ایثارگرانه تلاش کردند، تقدیر می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: بالگرد در ارتفاع دو هزار و ۵۰۰ متری در جایی که دسترسی بسیار سخت بود دچار سانحه شده بود و همه برای کشف لاشه بالگرد و پیکر شهدا از دل و جان مایه گذاشتند. این داغ را به رهبر معظم انقلاب و خانواده شهدا و مردم دلسوز که از روز گذشته در حال راز و نیاز بودند، تسلیت می‌گوییم. متأسفانه مسافران این بالگرد در همان لحظات اولیه به شهادت رسیده بودند.

او با بیان اینکه بیش از دو هزار نفر از تمام گروه‌ها در محل حضور داشتند، خاطرنشان کرد: به محض اینکه محل‌هایی را گمانه‌زنی می‌کردیم گروه‌های مختلف اعزام می‌شدند و هیچ کسی نبود که کم بگذارد. نکته بارز همدلی و اهتمام توسط گروه ها بود و عزم راسخی شکل گرفت که سریعتر به نتیجه برسیم.

کولیوند تأکید کرد: عملیات کاملاً توسط نیروهای امدادی جمهوری اسلامی بود و هیچ کمک خارجی نداشتیم و اخبار مربوط به این کمک‌ها شایعه بود. من در محل حضور داشتم و هیچ کدام از نیروها یک ثانیه نخوابیدند و همانطور که گفتیم پهپاد جمعیت هلال احمر برای اولین بار لاشه بالگرد را رؤیت کرد.

نظر شما