شناسهٔ خبر: 66759963 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

جلسه فردای شورای شهر تهران برگزار می‌شود/ ادامه فعالیت شوراها

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از بررسی لایحه انحلال شرکت یادمان سازه و همچنین بررسی گزارش حسابرسی دو سازمان وابسته به شهرداری تهران در جلسه آتی شورا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی سخنگوی شورا ضمن ابراز تأسف از حادثه دلخراش  سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و  هیأت همراه که به شهادت آنها منجر شد، از  برگزاری دویست و سی هشتمین جلسه از ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران از ساعت ۸:۴۵ الی ۱۲ روز سه‌شنبه یکم خرداد ماه سال ۱۴۰۳ در تالار رسمی ساختمان شورا خبر داد و افزود: در ابتدای جلسه یک فوریت لایحه «انحلال شرکت یادمان سازه» بررسی خواهد شد.

وی در خصوص دستورات  بعدی صحن شورا گفت: سی و یکمین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران و همچنین لایحه «نحوه مشارکت و حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی توسط شهرداری تهران» بررسی خواهند شد.

سخنگوی شورا گفت: حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از حسابرسی «سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران» برای سال های مالی ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۱ را ارائه خواهد کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در خصوص طرح سؤالی مبنی بر ادامه فعالیت شوراها با توجه به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا شفاف سازی کرد.

نادعلی در خصوص طرح سؤالاتی مبنی بر همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور با عنایت به اصل قانون اساسی که می گوید در صورت فقدان رئیس قوه مجریه، ظرف ۵۰ روز باید انتخابات زودهنگام صورت گیرد و در همین رابطه، آیا لطمه ای به دوره فعلی شورا وارد می شود یا خیر، گفت: دوره فعلی شوراها به کار خود ادامه خواهد داد و برای همزمانی بعدی این دو انتخابات، دستگاه های مسئول همچون شورای نگهبان، تدابیر و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.

همچنین سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبعا معبری در پایتخت که در شان رییس جمهور شهید باشد، به نام ایشان نام‌گذاری خواهد شد.

نادعلی اظهار کرد: باید پیشنهاد این نامگذاری در جلسه کمیسیون نامگذاری معابر ارائه و مورد نظر و بررسی اعضا قرار بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تصمیمی در این باره گرفته شده است یا خیر؟، افزود: هنوز جلسه‌ای بابت این موضوع تشکیل نشده ولی به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

نظر شما