شناسهٔ خبر: 66759954 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

حقوق‌ بازنشستگان واریز شد

سازمان تأمین‌اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه حقوق‌های مستمری‌بگیران و بازنشستگان از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت با اعمال افزایش حقوق سال جدید به‌طور کامل واریز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، از سازمان تأمین‌اجتماعی، این سازمان در اطلاعیه‌ای ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و همراهان شهید ایشان تاکید کرده است: روند پرداخت حقوق مستمری‌بگیران، مطابق ماه‌های قبل در حال انجام است و تاکنون بر اساس جدول حروف اعلام شده، همه حقوق‌های از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت، با اعمال افزایش حقوق سال جدید به‌طور کامل واریز شده است.

بیشتر بخوانید:

مشکلات فرآیند پرداخت حقوق بازنشستگان رفع شد

همچنین سازمان تامین اجتماعی در این اطلاعیه تصریح کرده است: حروف باقی‌مانده‌ بازنشستگان و مستمری بگیران مربوط به روز ۳۱ اردیبهشت نیز، مطابق روال معمول و به ترتیب حروف در حال واریز است.

سازمان تأمین‌اجتماعی پیش از این نیز در مورد جزییات افزایش مستمری و کمک‌های جانبی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعلام کرده بود که حقوق اردیبهشت آنان براساس فرمول افزایش مستمری‌بگیران این سازمان پرداخت می شود.

براساس بخشنامه صادره از سوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، در اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی و تصمیمات شورای عالی کار و تصویبنامه هیات وزیران؛ از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۳ همه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تأمین‌اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن به میزان ۳۵ درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل، به میزان ۲۲ درصد مستمری پایان اسفند سال گذشته به همراه مبلغ ثابت ۶۹۰ هزار و ۷۸ تومان افزایش می‌یابد.

براساس این گزارش، در این بخشنامه حداقل میزان مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان مشمول اجرای ماده ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی از یکم فروردین ۱۴۰۳ ماهانه ۷۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۰ ریال تعیین شده که متناسب با شرایط هر یک از مستمری‌بگیران، برخی مزایای جنبی نیز به این رقم افزوده می‌شود.

دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن به میزان ۳۵ درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل، به میزان ۲۲ درصد مستمری پایان اسفند سال گذشته به همراه مبلغ ثابت ۶۹۰ هزار و ۷۸ تومان افزایش می‌یابد. در این بخشنامه، کمک‌های جنبی قابل پرداخت به مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی شامل حق سنوات، کمک هزینه عائله‌مندی، کمک هزینه اولاد و کمک هزینه همسر متکفل فرزند، کمک هزینه مسکن و کمک به تأمین معیشت مستمری‌بگیران تعیین شده است.

به‌موجب این بخشنامه، حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشستگان و مستمری‌بگیران (سوابق اصلی و ارفاقی) در سال ۱۴۰۳ به میزان ۵ هزار ریال به ازای هر سال سابقه مازاد بر ۲۰ سال افزایش می‌یابد.

براساس این گزارش، میزان کمک‌هزینه عائله‌مندی مستمری‌بگیران دارای حداکثر ۲ فرزند ۱۴ میلیون و ۴۱۰۰ ریال، مبلغ کمک هزینه عائله‌مندی مستمری‌بگیران دارای ۳ فرزند و بیشتر ۱۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۳۰ ریال، میزان کمک هزینه اولاد تا ۲ فرزند ۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۲۰ ریال و برای فرزند سوم و بیشتر ۱۱ میلیون و ۱۷۴ و ۳۰۶ ریال، مبلغ کمک هزینه همسر متکفل فرزند پرونده‌های بازماندگان دارای حداکثر ۲ فرزند ۱۴ میلیون و ۴۱۰۰ ریال و مبلغ کمک هزینه همسر متکفل فرزند پرونده‌های بازماندگان دارای ۳ فرزند و بیشتر ۱۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۳۰ ریال تعیین شده است.

این گزارش حاکی است میزان کمک‌هزینه مسکن قابل پرداخت به مستمری‌بگیران نیز به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و میزان ریالی کمک به تأمین معیشت مستمری‌بگیران نیز به ازای هر پرونده مبلغ ۴ میلیون ریال تعیین شده است.

همچنین پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی از ۲۱ اردیبهشت ماه جاری آغاز شده است و حقوق این ماه آنان بر مبنای افزایش‌های موضوع این بخشنامه در حال پرداخت است. سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین اعلام کرده است مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان نیز در خرداد پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما