شناسهٔ خبر: 66759813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان:

اخلاص و مردمی بودن یکی از ویژگی های شهید آیت الله رییسی بود

گرگان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اخلاص و مردمی بودن یکی از ویژگی های شهید آیت الله رییسی بود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مهمترین پیام‌های که از سیره زندگانی امام رضا (ع) همه ما می‌توانیم دریافت کنیم خستگی ناپذیر بودن این امام است.

وی افزود: امام رضا (ع) در یک شرایط سخت تلاش کرد که مبانی اسلامی و دینی را در بین لایحه‌های اجتماعی مردم نشر دهد و هیچ گاه در شرایط بحرانی دست از مبارزه برداشت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در آستانه ولادت با سعادت امام رضا (ع) متوجه شدیم که خادم رضا و خادم مردم رئیس جمهور کشورمان آیت الله ابراهیم رئیسی مزد مجاهدت، در میدان بودن و تلاش برای تعالی انقلاب و نظام را گرفتند.

وی با اشاره به اینکه خستگی ناپذیر بودن یکی از ویژگی‌های شهید آیت الله رئیسی بود، افزود: اخلاص، ولایت پذیری، شجاعت و دشمن شناسی از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور کشورمان بود.

دیلمی اظهار کرد: بوسه‌ای که حاج قاسم بر پیشانی آیت الله رئیسی زد بی حکمت نبود ایشان واقعاً مخلصانه وارد کار شد و کار را مخلصانه برای مردم انجام می‌داد و همیشه خود را سرباز مقام معظم رهبری و مردم جامعه می‌دانست.

وی ادامه داد: شهید آیت الله ابراهیم رئیسی پشت میزش به شهادت نرسید بلکه در راه خدمت به مردم به این درجه نائل شد. ایشان از روز نخست دلسوز مردم و در کنار مردم بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: سخنان کوبنده این شهید در سازمان ملل نشان از شجاعت و دشمن شناسی ایشان بود. در آن روز زمانی که شروع به سخن کرد قرآن و عکس حاج قاسم سلیمانی را در دست داشت و نشان داد که در مقابل استکبار هرگز سکوت نخواهد کرد.

شهادت کرامت ما است و هرکسی لیاقت شهادت را ندارد

وی افزود: در سنگر جهاد تبیین علمدار بود و ارادت عجیبی به ائمه به ویژه امام رضا داشت و این را برخی‌ها مانند بختیاری رئیس کمیته امداد شهادت می‌دهد که بارها شاهد مناجات این شهید در حرم رضوی بود.

دیلمی با اشاره به اینکه در دهه کرامت حکم تنفیذ رئیس جمهور داده شد و در دهه کرامت و شب ولادت امام رضا مزد مجاهدت‌های خود را دریافت کرد، اظهار کرد: شهادت کرامت ما است و هرکسی لیاقت شهادت را ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهادت انتخابی است اتفاقی نیست، افزود: یکی از مهمترین نکاتی که باید توجه داشته باشیم از مکتب مدیریتی شهید رئیسی الگو بگیریم ما شهید سلیمانی را به عنوان مکتب دار جبهه مقاومت می‌شناسیم و شهید رئیسی یار صدیق حاج قاسم الگو مکتب مدیریتی است که ریشه در گفتمان انقلاب دارد.

دیلمی اظهار کرد: در طول تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ما یاران و الگوهای بی بدیلی را با شهادت از دست دادیم و اینها سرمایه‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است اما در خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی باید گفت این کشور مهد شهدا و دلیر مردان است قطعاً با حضور مردم در صحنه و با داشتن رهبری حکیم و فرزانه این راه با قوت و قدرت طی خواهد شد.

نظر شما