شناسهٔ خبر: 66758964 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیام تسلیت شخصیت‌ها و نهاد‌های حوزوی در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان

علما، شخصیت‌ها و نهاد‌های دینی و حوزوی در پی سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و آیت الله سید محمدعلی آل هاشم و هیئت همراه پیام‌های تسلیت صادر کردند.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، متن پیام شخصیت‌ها و نهاد‌های حوزوی در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه به شرح زیر است:

*پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت رئیس جمهور مردمی و خدوم جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر خدمتگزاران به نظام مقدس اسلامی آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان (رحمة الله علیهم اجمعین) در حادثه دردناک سقوط بالگرد، همه را داغدار کرد.
رئیس جمهور محبوب ما در سال‌های خدمت در نظام اسلامی در شمار برجستگان تدین و عمل انقلابی بود و در همراهی و همدردی با مردم و تبعیت از فرامین رهبری از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد.
این خادم آستان قدس رضوی و شاگرد مکتب اهل بیت (ع)، آرزوی جان باختن در راه خدا را همیشه در دل داشت و در این حادثه مؤلمه به آرزوی دیرین خود رسید و خدا را در حین خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ملاقات کرد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت این فرزند مجاهد انقلاب اسلامی و دیگر شهدای این حادثه را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و همه ملت شریف ایران، تسلیت عرض می‌کند و از خداوند متعال برای آن شهیدان علو درجات اخروی و برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را مسئلت می‌کند.

 

*پیام تسلیت آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، متن پیام تسلیت آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه، به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

خبر شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب و خدوم، بسیار تکان‌دهنده و جانسوز بود و حوزه‌های علمیه را در غمی جانکاه فرو برد، شهادت این چهره تابناک و سردار سرافراز خدمت به مردم و همراهان بزرگوارتان را به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، هیئت محترم دولت، عموم ملت شریف ایران، امت اسلام، محور مقاومت و بویژه به بیت شریف ایشان و بیوت وابسته و همسر ارجمند و فرزندان ایشان و نیز بازماندگان محترم سایر شهیدان این حادثه ناگوار تبریک و تسلیت می‌گویم.

هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و خادم الرضا (ع) در ایام دهه کرامت و میلاد هشتمین خورشید امامت (ع) با پروند‌های پاک و افتخارآمیز و در حال خدمت به پیشرفت و آبادانی کشور به لقای الهی شتافت، ایشان از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار و صفا و صداقتشان ممتاز و عشق به مردم و بی‌تابی در مسیر خدمت به آنان و روح جهاد در راه پیشرفت و تعالی کشور در وجودشان موج می‌زد و بر سر عهد خود با امام خمینی (قدس سره) و شهیدان سرافراز استوار بود و در این مسیر نورانی به شرف شهادت نائل آمد و افتخاری بزرگ در تاریخ ایران و اسلام وانقلاب رقم زد.

آن خادم بزرگ ملت دارای نگاهی بلند و رویکردی بین‌المللی و تمدنی بود و با پیروی از رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) گام‌های بزرگی در مسیر تحول کشور و قوای قضائیه و اجرائیه و پیشرفت گفتمان اسلام ناب و آرمان‌های انقلاب اسلامی در ایران و منطقه و جهان برداشت و بر سر این میثاق ایستاد و به قله رفیع شهادت نائل آمد.

ضمن قدردانی از ملت بزرگ ایران و همه کسانی که وحدت و همبستگی ملی و اسلامی خود را در این حادثه غمبار نشان دادند و در غم از دست دادن خادمان ملت ابراز احساسات کردند، بر حفظ وحدت و انسجام و استمرار بخشیدن به راه این شهیدان عزیز و تکریم شهدای این حادثه و تداوم راه آنان دعوت می‌نمایم و عزت و سرافرازی ملت شریف ایران و تعالی گفتمان انقلاب اسلامی و پیروزی اسلام و مسلمانان را از خداوند مهربان خواستارم و تعطیلی حوزه‌های علمیه و مراسم تشییع و تکریم شهیدان عزیز خدمت متعاقبا اعلام خواهد شد.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

*پیام حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
خادم الرضا در سالروز ولادت حضرتش به دیار حق شتافت
با قلبی آکنده از غم، شهادت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و همراهانشان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، همراهان گرامی و کادر پرواز را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.

شهیدِ جمهور، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که درهمه سنگر‌های مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد. عدالت‌خواهی و فسادستیزی و ساده‌زیستی، خستگی‌ناپذیری توام با خردمندی و شکیبایی، اغتنام فرصت خدمت به مردم همراه با دوری از حاشیه‌ها، پشتکار و تواضع و دغدغه رفع مشکلات محرومان، سلوک مردمی و حضور بی تکلف و صمیمی در بین مردم، تمکین در برابر قانون و اطاعت عملی از ولی امر و مجاهدت برای تحقق آرمان‌های امام و شهیدان و اعلام شجاعانه آن، از بارزترین ویژگی‌های این عالم خدمتگزار و مدیرعالی رتبه و کم نظیر نظام اسلامی بود.

همه این صفات حسنه، برخاسته از انس او با عبادت و سحر و توسل و ثمره نوکری خالصانه‌اش به آستان حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و السلام بود که پاداش آن را نیز در شب میلاد امام رئوف دریافت کرد.
آنچه بیش از هر چیز در این رخداد‌ها عیان خواهد شد اوج بصیرت و قدرت و قدردانی آگاهانه ملت بزرگ سلحشور ایران است که در تندباد حادثه‌ها استوارتر و قویتر از همیشه با هدایت‌های الهی امام و رهبر حکیم خود راه رسیدن به قله‌های فتح و پیروزی را خواهند پیمود و دشمنان مفلوک و درمانده ایران بزرگ خصوصا آمریکای جهانخوار و صهیونیسم روبه زوال را بیش از پیش ناامید وسرافکنده خواهند کرد.

اینجانب با تضرع و التجاء به درگاه خدای علیم و قدیر، شهادت این خدمتگزاران عزیز و مردمی و مخلص را به پیشگاه حضرت ولیعصر ارواحنافداه و رهبر حکیم انقلاب اسلامی و مردم آگاه و بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان خصوصا دولت محترم و مردمی و سایر قوا و خدمتگزاران ملت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته
مجتبی فاضل مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظر شما