شناسهٔ خبر: 66758937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیام تسلیت دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در پی شهادت آیت‌الله رییسی

دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در پیامی شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی (ره) و جمعی از همراهان گرانقدر ایشان در سانحه غم‌بار حادثه بالگرد در استان آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، متن این پیام تسلیت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر تلخ و جانسوز شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی (رحمت‌الله علیه) و جمعی از همراهان گرانقدر ایشان در سانحه غم‌بار حادثه بالگرد در استان آذربایجان شرقی، نه تنها ملت سرافراز ایران و دوستداران انقلاب، بلکه دلسوزان و آزادگان عالم را نیز متأثر و اندوهگین ساخت.

ابعاد این ضایعه بزرگ و جبران‌ناپذیر آنقدر گسترده است که به دشواری می‌توان آن را در قالب کلمات بیان کرد. روح شخصیتی که عمر پربرکت خود را وقف تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم شریف، به‌ویژه محرومان و مستضعفان کرد، اینک همراه با یارانش به آسمان‌ها عروج کرده است.  

آیت‌الله رئیسی در طول سال‌های خدمتگزاری از تولیت آستان قدس رضوی تا ریاست قوه قضاییه و ریاست جمهوری، چهره‌ای از یک انقلابی و مسلمان راستین و مردمی را به نمایش گذاشت که به‌رغم مسئولیت‌های خطیر و حساس، لحظه‌ای از تلاش برای رفع دغدغه‌های مردم و تحقق عدالت غافل نبود. شهید رئیسی با دلسوزی پدرانه برای رفع محرومیت تلاش می‌کرد، با حکمت و آینده‌نگری جوانان را به پیشرفت و تعالی تشویق می‌نمود و با هوشمندی و کاردانی، سکان هدایت کشور به سوی ترقی و شکوفایی را در دست داشت.

شهید رئیسی به‌حق لقب "سید خادمان ملت" و "شهید خدمت" را از آن خود ساخت. او عاشق و شیفته خدمت به امام رضا(ع) و زائران بارگاهش بود و حتی پس از پذیرش سنگین‌ترین مسئولیت اجرایی کشور، لحظه‌ای از این عشق باز نایستاد و افتخار می‌کرد که یک "خادم‌الرضا" است.

اما دریغ و افسوس که این چهره محبوب و سرمایه گرانقدر انقلاب و کشور، در اوج تلاش و خدمتگزاری و در مسیر افتتاح پروژه‌های ملی و محرومیت‌زدایی در خطه آذربایجان، جان خود را تقدیم راه اعتلای ایران اسلامی و خدمت به مردم کرد. گویی بنا بود آخرین لحظات زندگی این مجاهد نستوه هم در میدان خدمت و تلاش شبانه‌روزی برای پیشرفت میهن سپری شود.

بی‌تردید یاد و نام شهید رئیسی و یاران باوفایش چون شهید امیرعبداللهیان وزیر کاردان و پرتلاش امورخارجه، شهید آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه محبوب تبریز، شهید رحمتی استاندار جوان و پرانرژی آذربایجان شرقی و سایر شهدای گرانقدر این حادثه، از اذهان ملت قدرشناس ایران محو نخواهد شد و نور هدایت‌بخش این ستارگان درخشان، راهگشای ادامه راه پرفروغ انقلاب و گام‌های استوار به سوی قله‌های پیشرفت و سربلندی خواهد بود.

هرچند وداع با این عزیزان از دست رفته بسیار سخت و جانکاه است، اما این حقیقت تسلی‌بخش است که خون این شهیدان، بذر امیدی تازه در دل ملت خواهد کاشت و موجب تقویت اراده و انگیزه برای پیمودن مسیر آنان با گام‌هایی مصمم‌تر و استوارتر خواهد شد. ملت سرافراز ایران قطعاً در سایه رهبری‌های داهیانه حضرت امام خامنه‌ای عزیز و وحدت و بصیرت، از این حادثه جانگداز نیز سربلند عبور خواهد کرد و با عزمی راسخ‌تر، نهال پرثمر انقلاب را بارورتر خواهد ساخت و مسیر تحقق آرمان‌های امام و شهدا را استوارتر از همیشه ادامه خواهد داد. شهادت سید شهیدان خدمت و همراهان وفادارش، شعله‌های شوق ادامه راه مقدس آنان را در دل انقلابیون فروزان‌تر خواهد کرد.

اینجانب به نمایندگی از "جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی"، شهادت سید شهیدان خدمت و یاران گرامی‌اش را محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما و فضلای حوزه‌های علمیه به‌ویژه حضرت آیت‌الله علم‌الهدی و بیت شریف و معزز ایشان خاصه سرکار خانم دکتر علم‌الهدی، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری، خانواده‌های معظم شهدا و عموم ایرانیان خصوصا مردم غیور و قهرمان آذربایجان، تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

از درگاه ایزد منان برای این سفر کردگان سعید، علو درجات و نزول رحمت و برای بازماندگان معزز و ملت سوگوار، صبر و اجر مسألت دارم. امید است که خداوند منان نعمت بزرگ شهادت را به همه ما مرحمت فرماید و ما را برای حفظ دستاورهای گرانقدر انقلاب اسلامی و استمرار راه شهیدان و کسب رضای الهی موفق بدارد.

والسلام علی عباد الله الصالحین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتهای پیام

نظر شما