شناسهٔ خبر: 66758805 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پیام تسلیت مدیران سینمایی و فرهنگی در پی شهادت رئیس جمهور

رئیس سازمان سینمایی کشور در پیامی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را به ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدارشان تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

پیام تسلیت وزیر ارشاد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در پیامی شهادت رئیس جمهور و همراهانش را تسلیت گفت و نوشت: اینجانب سال‌ها افتخار یادگیری و همکاری صمیمانه با ایشان را در عرصه‌های مختلف داشتم و شاهد جهاد عملی و نظری و خدمتگزاری صادقانه به مردم عزیز ایران بودم. امروز رئیس عزیز ما سرافرازانه در مهمانی ملکوتیان، امام راحل و حاج قاسم عزیز حاضر شده و مدال پر افتخار شهادت را بر سینه نصب کرده است. گواه هر لحظه تلاش بی‌وقفه‌شان برای عزت و کرامت ولی‌نعمتان این خاک را امروز لطف امامی می‌خوانم که وی را به امن آغوش مهر رضوی‌اش پذیرا شده است. اخلاص در فعل و صداقت در قول، حکمت در تدبیر و درایت در تصمیم، و ولایتمداری در اوج مسئولیت و مردمداری در عین کسوت، تنها چند خصوصیت بارز از شخصیت والای حضرت آیت‌الله رئیسی بوده که در فقدانش روح و جان همه روشن‌اندیشان و عدالت‌شناسان به درد می‌آید.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، متن پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی به شرح ذیل است:

إِنَّا لِلَه وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ 

در سالروز میلاد امام رئوف، روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران و سید محرومان که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، رهبری انقلاب و ملت بزرگ ایران غافل نشد و مجاهدانه ایستاد؛ به ملکوت اعلی پیوست.

این ضایعه اسفبار مایه‌تألم اصحاب فرهنگ و هنر همچون دیگر اقشار جامعه که به شخصیت وارسته، اخلاص، صفای باطن و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند، گردید.

همراه با ملت سوگوار ایران اسلامی، جامعه هنری و خانواده سینما نیز، عزادار و سوگوار کوچ زودهنگام این مجاهد خستگی‌ناپذیر و عاشق فرهنگ و هنر شد.

عروج جانسوز رئیس جمهور محبوب، عالم برجسته آیت الله رئیسی رحمه الله علیه و خادمان دلسوز امت را به پیشگاه ولی عصر ارواحنا فداه و محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، و ملت قدرشناس تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان و همراهان شهیدش را از خداوند متعال مسئلت دارم. 

پیام تسلیت خانه کتاب و ادبیات ایران

متن تسلیت به این شرح است. خانه کتاب و ادبیات ایران شهادت سیدالشهدا خدمت، رئیس جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان عزیزشان را به ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گوید.خدای متعال فرموده است: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ: کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده مپندار، بلکه اینان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی دارند.

 شهادت در راه خدا نصیب هر بنده‌ای نمی‌شود و در روایت است که فرشتگان میزان ثواب هر کسی را می‌دانند الا مجاهدین در راه خدا را. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از مجاهدین در راه حق بود که هم در این مسیر به شهادت رسید. خدمات ایشان در سمت‌های مختلف به ملت شریف ایران فارغ از شمارش بود و خداوند نیز اجر زحمات ایشان را با پوشاندن لباس عزیز شهادت بر آن تن شریف داد.

 خانه کتاب و ادبیات ایران شهادت این بندگان عزیز خداوند متعال را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی

مجید زین العابدین مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان در راه خدمت به مردم و انقلاب اسلامی، پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی متن پیام مذکور به این شرح است:

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

شهادت سیدالشهدای خدمت، خادم الرضا، شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان را به پیشگاه شریف حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران و خانواده صبور و مجاهد این شهیدان عزیز تسلیت و تعزیت می‌گویم.

این ضایعه تلخ و داغ سنگین برای مردم ایران و علاقمندان ایشان بسیار سخت و طاقت فرساست اما برای آن شهدای عزیز، تبدیل نعمتی به نعمتی دیگر از جانب خداوند حکیم است. شهادت هنر مردان الهی و مایه فخر و سعادت ابدی است. شهادت این خدمتگذاران صدیق انقلاب اسلامی علاوه بر سعادت ابدی برای ایشان، الگویی راستین از مظهر خدمتگذاری، مردم داری، انقلابی گری، وفاداری، ولایت پذیری، وطن‌دوستی، زیست مومنانه و مجاهدانه تا همیشه‌ی تاریخ خواهد بود و نسل‌های حاضر و آینده ما که تشنه الگوی تربیتی برای استمرار پیشرفت کشور و خدمت به مردم هستند، الگویی ماندگار از خدمت مومنانه پیش رو دارند.

مردم وفادار ایران و سایر خدمتگذاران ملت در طوفان سهمگین حوادث، قدردان خادمان شهید و صدیق خود بوده و همچون گذشته بر عهد شان با آرمان های بلند انقلاب اسلامی، امام راحل (ع) و رهبری حکیم و فرزانه، برای اعتلای پیشرفت کشور ثابت قدم می مانند.

مجید زین‌العابدین  

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی

پیام تسلیت رئیس رسانه‌ملی 

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در پیامی شهادت رئیس جمهور و همراهانش را در واقعه سقوط بالگرد تسلیت گفت و نوشت:

انا لله و انا الیه راجعون؛ شهادت خادم امام رضا(ع) و مردم ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان عزیزش را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، استوانه استوار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، بیت معزز آن شهیدان و مردم شهیدپرور و قدرشناس تسلیت و تعزیت می‌گویم. بی شک روایت خبر این شهادت برای رسانه ملی رخدادی سخت بود. همکارانم در سازمان صداوسیما با قلبی پرخون و دلهایی نگران، لحظه به لحظه این واقعه را به اطلاع مردم رساندند در حالیکه خود، داغدار و اشک ریز بودند. بی شک فقدان آن سید بزرگوار که همواره توجه خاصی به رسانه ملی داشت و دیدار آن شهید عزیز از سازمان صداوسیما در ۱۶ مرداد سال گذشته، خاطرات ماندگاری را ذهن اهالی رسانه به یادگار گذاشت، گواه این توجه خاص بود. از خداوند بزرگ می خواهیم به ما هم چون آن عزیز شهید، توفیق شهادت در راه خدمت به خود و مردم بدهد، شهادت موهبتی است که ایزد منان جز به خاصان خود عرضه نمی دارد و خوشا به حال سید محرومان و یارانش که مشمول این موهبت الهی شدند.

پیام تسلیت مدیر حوزه هنری

‎اناللّه و انا الیه راجعون
‎مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

در هنگامه قدسی دیگری امام روح‌الله این رند زمان¬آگاه پرسیده بود: «مگر شهادت ارثی نیست که از موالیان ما که حیات را عقیده و جهاد می¬دانستند و در راه مکتب پر افتخار اسلام با خون خود و جوانان عزیز خود از آن پاسداری می‌کردند به ملت شهید پرور ما رسیده است؟»
اکنون پاسخی تازه به این پرسش از راه رسیده است. مردان مجاهد، این بار از روزنه خدمت مجدّانه بی‌منّت، از همان صف اوّل و از میان ازدحام میزها و صندلی‌ها شایستۀ خلعت شهادت شدند.
‎با اعتماد به قدرت لایزال قادر متعال و قلبی مطمئن از آنچه برای‌مان مقدّر کرده است و با تمسک به نعمت ولایت و موهبت وجود آرامش‌بخش و ره‌نمای رهبر عظیم‌الشأن،‌ دل به ادامهٔ راه می‌بندیم.
‎شهادت رئیس‌جمهور عزیز حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز، جناب دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر انقلابی امور خارجه، جناب دکتر مالک رحمتی استاندار مردمی آذربایجان شرقی و هیأت همراه رحمة‌الله‌علیهم در سانحه ناگوار سقوط بالگرد را به حضور حضرت بقیه الله ارواحنا له الفداه، رهبر معظم انقلاب، خانواده محترم ایشان، ملل مظلوم و آزادی‌خواه و ملت صبور و غیور ایران عزیزمان، تبریک و تسلیت عرض می ‌کنم .

‎رحمت خدا و درود بی پایان‌ بر این شهدای عزیز باد.
محمدمهدی دادمان
رئیس حوزهٔ هنری انقلاب اسلامی

نظر شما