شناسهٔ خبر: 66758762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو شورای شهر کرج:

خرید رام‌های جدید برای قطار شهری کرج ضروری به نظر می‌رسد

المیرا دادمهر (اگیر)

عضو شورای شهر کرج گفت: متروی کرج تنها دو رام قطار دارد که یکی از آنها در ایستگاه قطار شهری تهران نگهداری می‌شود و با توجه به طرح توسعه خط ۲ قطار شهری کرج، خرید رام‌های جدید ضروری به نظر می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت اظهار کرد: متروی کرج تنها دو رام قطار دارد که یکی از آنها در ایستگاه قطار شهری تهران نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد رام‌های موجود پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، گفت: با توجه به طرح توسعه خط ۲ قطار شهری کرج، خرید رام‌های جدید ضروری به نظر می‌رسد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: به علت کمبود لوکوموتیوران هم در حال حاضر هفت راهبر قطار از تهران به کرج مامور شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تجاری‌سازی قطار شهری کرج هستیم، تأکید کرد: این پروژه با سفارش رام‌های جدید و جذب نیروی متخصص به زودی وارد فار تجاری می‌شود.

وی ادامه داد: قبول داریم که متروی کرج در مقایسه با متروی تهران در وضعیت تعطیل قرار دارد و راه‌اندازی دو ایستگاه چهارراه طالقانی و ۴۵ متری گلشهر هم تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک شهر نداشته است، ولی هدف ما برای افتتاح این ایستگاه‌ها جذب بودجه لازم برای تکمیل ایستگاه‌های دیگر هدف‌گذاری شده بود.

رحیمی ادامه داد: البته اینکه دولت چقدر در این زمینه با مدیریت شهری کرج همکاری کرده و تا چه حد توانسته ایم جذب اعتبار کنیم جای بحث دارد.

عضو شورای شهر کرج گفت: روند تکمیل ایستگاه شهیدسلطانی به عنوان ایستگاهی که به متروی تهران متصل خواهد شد با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر کرج هم با اشاره به اینکه برای ساخت مرکز نگهداری قطارها و تجهیزات متروی این کلانشهر پنج هزار میلیارد ریال نیاز است، گفت: ساخت این مکان دو سال زمان می‌برد.

حسین مهاجری بیان کرد: اکنون به دلیل نبود مکان نگهداری قطارها با مشکل اساسی برای خرید رام های جدید قطار مواجه هستیم.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما