شناسهٔ خبر: 66758393 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیر مخابرات منطقه اصفهان در نشست خبری روز جهانی مخابرات

امسال شاهد توسعه گسترده نسل پنجم همراه اول در استان خواهیم بود

مدیر مخابرات منطقه اصفهان در نشست خبری روز جهانی مخابرات: امسال شاهد توسعه گسترده نسل پنجم همراه اول در استان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

جام جم آنلاین اصفهان؛ امسال شاهد توسعه گسترده نسل پنجم همراه اول در استان خواهیم بود.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با اعلام این مطلب گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ با احداث ۱۶۰ سایت ۵G همراه اول در شهرهای استان، شبکه نسل پنجم این اپراتور توسعه چشمگیری خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، اسماعیل قربانی امروز –شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳- در جمع خبرنگاران حاضر در نشست خبری اظهار کرد: امروزه به دلیل گسترش استفاده از سرویس های مبتنی بر شبکه همراه و بالارفتن سطح انتظار مردم، بروزرسانی شبکه سیار از الزامات مهم و اساسی است و در همین راستا مخابرات منطقه اصفهان در سال گذشته اقدام به راه اندازی سایت های نسل پنجم همراه اول در سطح استان نموده و این حرکت در سال جاری نیز با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به موانع توسعه شبکه تلفن همراه در شهرها بیان کرد: کمبود فضاهای عمومی شهری برای نصب دکل های تلفن همراه ضرورت همکاری مالکین املاک شخصی برای نصب تجهیزات تلفن همراه از جمله موثر در توسعه شبکه همراه در شهر میباشد..

قربانی ضمن تشریح وضعیت پوشش شبکه همراه اول در استان، عنوان کرد: در حال حاضربالغ بر ۹۹% از مناطق شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه همراه اول میباشد.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان افزود: ارتباطات روستایی برای برقراری عدالت ارتباطی و دسترسی آحاد جامعه به بسترهای ارتباطی، همواره مورد توجه مخابرات بوده که وجود ۱۴۳۰ روستای دارای ارتباط در استان و اجرای پروژه های USO سیار با همکاری دولت شاهدی بر این مدعاست.

اسماعیل قربانی در پایان گفت: تعداد کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ۹۲۹ بوده که از این تعداد، ۹۱۹ روستا دارای ارتباط خانگی میباشد که در ۷۳۸ روستا نیز امکان ارائه سرویس اینترنت پرسرعت وجود دارد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

نظر شما