شناسهٔ خبر: 66758323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش چهره‌های سیاسی به خبر شهادت رئیس جمهور در سانحه بالگرد

ایران در شوک شهادت ابراهیم رئیسی و ۷ همراهش /مُهَاجِرًا إِلَی اللَّه...

از لحظه انتشار خبر رسمی شهادت ابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه و هیأت همراهان او، چهره‌های سیاسی هر کدام با انتشار پیام‌هایی به این خبر واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شوک آور بود، خبری کوتاه و یک خطی؛ «بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، در مسیر در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد

در نتیجه این سانحه تلخ، ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار تبریز، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید مهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیسی و سه خلبان کادر پرواز، به شهادت رسیدند.

جستجوی ۱۵ ساعته برای یافتن محل وقوع سانحه و پیدا کردن بالگرد رئیس جمهور ساعاتی پر التهاب و سخت بود و در نهایت در دقایق ابتدایی صبح امروز با پیدا شدن لاشه هلی کوپتر حامل رئیس جمهور و همراهانش خبر شهادت آنها تایید شد.

از لحظه انتشار خبر رسمی شهادت ابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه و هیأت همراهان او، چهره‌های سیاسی هر کدام با انتشار پیام‌هایی به این خبر واکنش نشان دادند.

حسن روحانی، رئیس دولت دوره‌های یازدهم و دوازدهم، با انتشار پیامی در واکنش به این حادثه تلخ در پیامی نوشت: «خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد. متأسفانه این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد. انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روزهای تلخ بسیاری دیده اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم. بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادمادنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد.»

سید حسن خمینی، تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، نیز که کلاس های درس امروز خود را نیز تعطیل کرده بود، با انتشار پیامی نوشت: «حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد. اینجانب از سالها قبل با شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی آشنایی و معاشرت داشتم. صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سالهای مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید. همچنین لازم می دانم از امام جمعه ی محبوب و مردمی تبریز آیت الله آل هاشم و دیپلمات نجیب و محترم جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان یاد کنم و خدمات آنان در این سالها را تکریم کنم.»

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم نیز در پیامی نوشت: «بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رییس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که من حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتم برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد. خوشا به سعادت او. خوشا به سعادت او. داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی‌ پرتلاش جناب آقای امیرعبدالهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان. این واقعه‌ی تلخ را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه کوه استوار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) تسلیت عرض می‌کنم.»

امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در واکنش به شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه او نوشت: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ آهوشدن که قسمت هرکس نمی‌شود/ ضامن‌ترین امام تو را در برگرفت خادم‌الرضا آیت‌الله رئیسی، خدمتگزارمحبوب ملت ایران وهمراهان محترم ایشان، درایام ولادت امام‌رضا(ع)، درمیدان "جهادِ خدمت به مردم " به‌ شهادت رسید و مهمان آن امام‌مهربان شدند.»

* اهم واکنش‌های چهره‌های سیاسی را به شهادت ابراهیم رئیسی در جدول زیر بخوانید؛

ردیف

اسم/ سمت

واکنش‌ها

۱

حسن روحانی/ رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم

* خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد. متأسفانه این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد.

* انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روزهای تلخ بسیاری دیده اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم. بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادمادنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد.

*اینجانب این ضایعه بزرگ و شهادت مسئولان خدمتگزار مردم را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، هیأت دولت، خانواده محترم شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و با طلب مغفرت و رحمت برای آن عزیزان، امیدوارم روح شهدا با اولیاء الهی محشور و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در روز میلادشان مهمانشان فرماید.

۲

سید حسن خمینی/ تولیت آستان امام خمینی(ره)

* حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد.

* اینجانب از سالها قبل با شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی آشنایی و معاشرت داشتم. صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سالهای مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید.

* همچنین لازم می دانم از امام جمعه ی محبوب و مردمی تبریز آیت الله آل هاشم و دیپلمات نجیب و محترم جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان یاد کنم و خدمات آنان در این سالها را تکریم کنم.

۳

سید محمدخاتمی/ رئیس دولت اصلاحات

سانحه هولناک سقوط بالگردهای رئیس جمهور محترم و خدمتگزار ملت و وزیر امور خارجه خیراندیش و امام جمعه محترم و استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان که به شهادت این عزیزان انجامید حادثه ای بود دردناک که امیدوارم لطف ویژه حضرت پروردگار آن را جبران نمایند.

۴

علی اکبرناطق نوری/ رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی

وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا

هجرت ریاست جمهوری اسلامی ایران جناب حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، دکترحسین امیرعبداللهیان و دکتر مالک رحمتی، تیم ایثارگر حفاظت و کادر خدوم پرواز را که در سانحه تلخ سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده های داغدار این عزیزان به معراج رفته، مردم آگاه و شریف ایران و تمامی خدمتگزاران صدیق تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند منان علو درجات ایشان و سعادت و نیکبختی برای میهن اسلامی مسئلت دارم.

۵

آیت الله ناصر مکارم شیرازی/ مرجع تقلید

* خبر حادثه دلخراش و شهادت ریاست جمهوری اسلامی ایران جناب آیت الله رئیسی و همراهان ایشان موجب تاسف و تألم شدید گردید. ایشان در سال های طولانی و در عرصه های مختلف، خادم مردم و مکتب اهل بیت(ع) بود و در ادای وظیفه و خدمت کوتاهی نکرد.

* وی نمونه بارزی از مسوول متعهد و مخلص انقلابی بود و مواضع آگاهانه و توام با حریت او در سراسر جهان مایه عزت و سربلندی امت اسلام شد و مردم شریف ایران و بسیاری از مظلومان عالم، او را هرگز از یاد نخواهند برد.

* لازم است مردم شریف ایران اطمینان داشته باشند ذیل عنایات حضرت ولی عصر (عج) خللی در حرکت کشور و انجام وظایف مسئولان پیش نخواهد آمد و کارها بر روند قانونی آن انجام خواهد شد، إن‌شاءالله. از درگاه ربوبی عزت و سربلندی جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران را خواهانم.

۶

آیت الله نوری همدانی/ مرجع تقلید

* در روز ولادت با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) خبر شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان و بی بهره شدن از خدمتگزاران مخلص مایه تأسف و تأثر عمیق گردید.

* مرحوم شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی (رضوان الله علیه) تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و در این مسیر فردی خستگی ناپذیر بود و در همه عرصه ها چه در دستگاه قضا و چه در دوران ریاست قوه مجریه صادقانه عمل نمود و آنچه بنده از ابتدای آشنایی در سال‌ ۵۴ تا به امروز در او دیدم و شهادت می دهم اینست که رضای خدا را در امور در نظر می‌گرفت و معتقدم شهادت او پاداش این خدمات خالصانه بوده است.

* بی شک مردم عزیز قدردان آن همه زحمات هستند، ان شاءالله این مسیر خدمت با توجهات حضرات معصومین (علیهم السلام) خاصه حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبری رهبر معظم و حمایت مردم متدین، از طریق خدمت گزاران ادامه خواهد یافت.

* لازم می‌دانم یاد امام جمعه مردمی تبریز حجت الاسلام والمسلمین شهید آل هاشم، وزیر محترم خارجه و همراهان دیگر را گرامی بدارم.

۷

آیت‌الله جوادی آملی/ مرجع تقلید

سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت گونه رئیس محترم جمهور و امام جمعه گرامی تبریز و وزیر امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد. این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و بازماندگان تسلیت و مغفرت عرض کرده و اجر شهادت را برای سالکان به مقصد رسیده و خادمان به شهود مقصود بار یافته خواهان و استواری ایران اسلامی را از خدای سبحان مسئلت دارم.

۸

محمدباقر قالیباف/ رئیس مجلس یازدهم

عزیز دل ملت ایران، رفیق جان، یار با صفا و صادق امام و رهبری سفرت بخیر. ما را فراموش نکن، دست این برادرت را هم بگیر و سلام ما را به حاج قاسم برسان. به آرزویت رسیدی و عاقبت رجایی شدی.

۹

امیر محمدرضا آشتیانی/ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

آهوشدن که قسمت هرکس نمی‌شود

‏ضامن‌ترین امام تو را در برگرفت

خادم‌الرضا آیت‌الله رئیسی، خدمتگزارمحبوب ملت ایران وهمراهان محترم ایشان، درایام ولادت امام‌رضا(ع)، درمیدان "جهادِ خدمت به مردم " به‌ شهادت رسید و مهمان آن امام‌مهربان شدند.

۱۰

اسحاق جهانگیری/ معاون اول رئیس جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

* سقوط بالگرد حامل رییس محترم جمهور و همراهان لحظات سختی را بر کشور، نظام و مردم رقم زد. حال خبر ناگوار جان باختن در راه خدمت به میهن رسید. خداوند حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم و همراهان از جمله آیت الله آل هاشم امام جمعه عزیز تبریز ،دکتر امیرعبداللیهان وزیر محترم امور خارجه و استاندار محترم آذربایجان شرقی و مسئول تیم حفاظت را قرین رحمت خویش فرماید و به خانواده های سوگوار صبر و به دولت محترم انسجام و توان بیشتر خدمت، و به ملت شریف و آگاه ایران وحدت و همبستگی و قدرت عبور از نگناها و نگرانی ها عنایت فرماید.

* من این مصیبت جانگداز را به مقام معظم رهبری و ارکان نظام و دولت و مردم تسلیت می گویم. ملت هوشیار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است که می تواند حوادثی سخت را از این دست با سرمایه توکل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب آوری خویش و امید به آینده پشت سر بگذارد.

۱۱

محمدجواد ظریف/ وزیر امورخارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم

شهادت ریاست گرانقدر جمهوری، برادر عزیزم وزیر امور خارجه و دیگر شهدای ارجمند حادثه دردناک دیروز را تسلیت عرض می کنم. رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندم.

۱۲

محمدجواد آذری‌جهرمی/ وزیر ارتباطات دولت دوازدهم

* بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رییس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که من حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتم برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد. خوشا به سعادت او. خوشا به سعادت او.

* داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی‌ پرتلاش جناب آقای امیرعبدالهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان.

* این واقعه‌ی تلخ را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه کوه استوار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) تسلیت عرض می‌کنم.

۱۳

محسن منصوری/ معاون اجرایی دولت سیزدهم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ...

۱۴

عبدالناصر همتی/ رئیس کل اسبق بانک مرکزی

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت رییس‌جمهور گرامی و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز تسلیت می‌گویم. از خداوند متعال برای این عزیزان، علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای خانواده آن‌ها، صبر جمیل مسألت دارم. عزت و سربلندی ایران را از خداوند متعال خواهانم.

۱۵

علی بهادری جهرمی/ سخنگوی دولت

«مِنَ المومِنینَ رِجال صدقوا ما عاهدوا اللَّه عَلَیه فَمنهُم مَن قَضی نَحبهُ وَمِنهم من یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تبدیلا. شهادت، پاداش رئیس‌جمهور مغتنم. روح بلند و آسمانی خادم الرضا (ع) رئیس‌جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی، آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان آسمانی شد.»

۱۶

محمدرضا عارف/ عضو مجمع تشخیص تشخیص مصلحت نظام

*خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جریان حادثه بالگرد حامل وی و در حین خدمت و انجام وظیفه قلب همه ما را به درد آورد.

* این حادثه تلخ و اندوه‌بار که منجر به شهادت وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار و جمعی دیگر از همراهان رئیس جمهور هم شد باید تمامی جوانب آن به خصوص علت وقوع حادثه مورد بررسی جدی قرار گیرد و نتایح حاصل از بررسی های کارشناسانه به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.

* آیت‌الله رئیسی شخصیتی مردمی بودند که در تمامی مسئولیت‌های که بر عهده داشتند تلاش کردند روحیه مردمی، ساده زیستی و اخلاق مدارانه خود را حفظ کنند و خلأ وجودی ایشان برای همه سخت و دشوار خواهد بود.

* اینجانب که سابقه مراودات کاری و دوستی با آیت‌الله رئیسی را به ویژه در زمانی‌که ریاست سازمان بازرسی کل کشور را بر عهده داشتند، دارم بر این باورم که نبود ایشان در جمع دوستان انقلاب، داغ بزرگی برای علاقه‌مندان به نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد داشت.

۱۷

محمدرضا باهنر/ عضو مجمع تشخیص تشخیص مصلحت نظام

* حادثه تلخی بود که اتفاق افتاد و مردم ایران در ۴۵ سال انقلاب از این دست حوادث بسیار مشاهده کردند، این مردم، صبور، شاکر و مقاوم هستند. عاقبت عشق، دلدادگی به خدا و مردم، همین سرنوشت است. همه دیدند که آیت‌الله رئیسی لحظه‌ای از خدمت کردن، دویدن، در بین مردم بودن و هم‌صحبت شدن با ضعیف‌ترین اقشار جامعه فروگذار نمی‌کرد.

* ایشان سخت‌ترین کارها را به جان می‌خرید تا بتواند لبخندی را بر لب‌های یک شهروند، کارگر و یا یک روستایی ایرانی بنشاند. پروژه‌های بزرگی که سالیان سال معطل مانده بود، با همت، پیگیری و پشت‌کار، بالای سر کار بود و اصلا حس این را نداشت که در دفتر کار (ریاست جمهوری) بنشیند و کارها را از آنجا مدیریت کند و دستور بدهد.

* رفتار او بی‌نظیری بود، به همین دلیل عشق و محبت به آیت‌الله رئیسی در دل‌ها جا گرفته بود. از دیروز که خبر سانحه منتشر شد، ما در خبرگزاری‌ها و زیرنویس شبکه خبر مشاهده کردیم که افراد مختلف از گروه‌ها و جریانات مختلف سیاسی نسبت به این حادثه ابراز همدردی کرده بودند.

۱۸

غلامرضا تاجگردون/ منتخب گچساران در مجلس دوازدهم

تلاش مخلصانه و خستگی‌ناپذیر رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم آیت الله رئیسی را در منظر مردم محبوب و عزیز کرد. آیت‌الله رئیسی به جای مدیریت از پشت میز کار پاستور به میان مردم رفت و به صورت میدانی در جریان مشکلات مردم قرار گرفت. رقبای آیت الله رئیسی نیز روش و منش اخلاقی و سیاسی وی را می‌پسندیدند و نگران وضعیت ایشان بودند.

۱۹

مجتبی توانگر/ نماینده تهران

«پرگشودی و زیر لب گفتی/ باز هم راه آسمان باز است

‏خدمت ادامه دارد»

۲۰

مجتبی رضاخواه/ نماینده تهران

«انا لله و انا الیه راجعون»

۲۱

محمد حسن اصفری/ نماینده اراک

«در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. آیه ۲۳ سوره احزاب»

۲۲

بهروز مجبی نجم آبادی/ نماینده سبزوار

«انا لله و انا الیه راجعون

‏عروج جانسوز خادمان دلسوز امت را به پیشگاه ولی عصر ارواحنا فداه و نایب حق مدارش مقام معظم رهبری و مردم قدر شناس ایران اسلامی تسلیت عرض می نمایم.»

۲۳

سیدمحسن دهنوی/ نماینده تهران

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»

۲۴

جلال رشیدی کوچی/ نماینده مرودشت

«وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ...»

۲۵

عباس گلرو/ نماینده سمنان

« در ایام ولادت امام رئوف، شهادت رئیس جمهور محبوب سید ابراهیم رئیسی و همراهان بویژه برادر عزیزم امیرعبداللهیان، را تسلیت می گویم.»

۲۶

منصور حقیقت‌پور/ فعال سیاسی اصولگرا

*واقعه اتفاق افتاده، واقعه ناگواری و مصیبت غمناکی برای مردم به شمار می‌رود. جا دارد همکاران رئیس جمهور و تمام نمایندگان نگذارند در جای خالی ایشان خسارتی به کشور وارد شود.

* از مقامات مسئول امنیتی، انتظامی و سیاسی درخواست بررسی کامل علت این واقعه و فاجعه را خواستاریم و باید مشخص شود که علت بروز این حادثه چه بوده است. طلب رحمت برای مرحوم آقایان رئیسی، آل‌هاشم، امیرعبداللهیان و استاندار استان آذربایجان شرقی داریم. این غم سبب شد که دل‌های مردم به همدیگر نزدیک‌تر و در این مقطع به وحدت مردم افزوده شود و نیازمند این وحدت هستیم.

۲۷۲۱۵

نظر شما