شناسهٔ خبر: 66758102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فعال کارگری هفت تپه: آیت الله رئیسی منجی هفت تپه بود

یکی از فعالان کارگری شرکت کشت و صنعت هفت تپه با تسلیت شهادت رئیس جمهور گفت: آیت الله رئیسی منجی شرکت هفت تپه بود چراکه از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات کارگران این شرکت دریغ نکرد.

صاحب‌خبر -

 به گزلرش خبرگزاری بسیج خوزستان ، محمد خنیفر گفت: آیت الله رئیسی در زمان ریاست قوه قضاییه به حرف‌های کارگران هفت تپه گوش کرد و زمانی که رییس جمهور شد نیز پیگیری‌ها برای رفع مشکلات هفت تپه را ادامه داد تا این شرکت در اختیار یک مجموعه کاردرست قرار گیرد.

وی با بغض در گلو با تاکید بر اینکه هرچه از خوبی‌های آیت الله رئیسی بگویم کم است، ادامه داد: خیلی خاطره با آیت الله رئیسی دارم و این شهید کاری برای هفت تپه انجام داد که فقط از یک منجی تمام عیار بر می‌آید.

فعال کارگری هفت تپه: آیت الله رئیسی منجی هفت تپه بود
این کارگر هفت تپه بیان کرد: آیت الله رئیسی وقت زیادی به شنیدن حرف‌های کارگران اختصاص داد و در پرونده هفت تپه سنگ تمام گذاشت و با تمام قدرت پشت کارگران این شرکت ایستاد.

وی از حال و هوای شرکت هفت تپه و کارگران این شرکت بعد از خبر شهادت آیت الله رئیسی سخن گفت و افزود: همه کارگران بغض در گلو دارند و گریانند و کارگران در گوشه گوشه شرکت زانوی غم در بغل گرفته‌اند.

خنیفر خبر شهادت آیت الله رئیسی را تلخ ترین خبر ممکن برای کارگران دانست و گفت: غم از دست دادن این رئیس جمهور مردمی برای کارگران بسیار سنگین است چرا که از جنس مردم بود.

فعال کارگری هفت تپه: آیت الله رئیسی منجی هفت تپه بود

وی با بیان اینکه ما همچنان در شوک هستیم و این خبر تلخ برایمان غیرقابل باور است، افزود: آیت الله رئیسی در آخرین سفر خود به خوزستان نیز قول پیگیری برای واگذاری قطعی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را داده بود که امیدواریم این قضیه توسط سایر مسوولان پیگیری شود.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله رئیسی بارها پای درد دل کارگران هفت تپه نشست و رفع مشکلات و دغدغه‌های آنها را در اولویت کاری خود قرار داده بود به طوریکه کارگران هفت تپه او را منجی این شرکت می‌دانند.

هفتم اردیبهشت سال ۱۴۰۲ بود که شهید آیت الله رییسی با حضور در جمع کارگران شرکت هفت تپه به نامه جمعی از کارگران این شرکت که از رییس جمهور برای حضور در جمعشان دعوت کردند بودند، لبیک گفت و در بین آنها حاضر شد.

شرکت هفت تپه که پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتصاب‌های کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند، با تشکیل دولت سیزدهم و گره گشایی از مشکلات این شرکت، بار دیگر شیرینی کار و تولید کام کارگران این شرکت را شیرین کرد.

با وجود اینکه مدیریت این شرکت پس از خلع ید مالک بخش خصوصی آن به شرکت صنایع جانبی نیشکر واگذار شد ولی همچنان موضوع تعیین تکلیف نشدن مالکیت این شرکت پابرجا است و شرکت هفت تپه برای توسعه بیشتر نیازمند رفع این مشکل است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان نخستین تولید کننده شکر از نیشکر در ایران در هجدهم آذرماه سال ۱۳۴۰ افتتاح شد؛ این شرکت با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما