شناسهٔ خبر: 66758025 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

تسریع اجرای پروژه های عمرانی تبریز در سال گذشته بی سابقه بود

طی ۱۰ سال اخیر منطبق ترین بودجه شهرداری تبریز مربوط به بودجه ۱۴۰۲ است که منطبق بر تصویب شورای اسلامی شهر تبریز تحقق یافته است.

صاحب‌خبر -

طی ۱۰ سال اخیر منطبق ترین بودجه شهرداری تبریز مربوط به بودجه ۱۴۰۲ است که منطبق بر تصویب شورای اسلامی شهر تبریز تحقق یافته است.

تسریع اجرای پروژه های عمرانی تبریز در سال گذشته بی سابقه بود
تین نیوز

شهردار تبریز اعلام کرد: طی ۱۰ سال اخیر منطبق ترین بودجه شهرداری تبریز مربوط به بودجه ۱۴۰۲ است که منطبق بر تصویب شورای اسلامی شهر تبریز تحقق یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یعقوب هوشیار در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز بر اهمیت انطباق بودجه مصوب با تحقق و متمم تاکید کرد و گفت: نقطه عطف عملکرد بودجه ای شهرداری تبریز طی ۱۰ سال اخیر، انطباق تحقق بودجه با مصوب ۱۴۰۲ بود.

هوشیار اظهار کرد: در بودجه مصوب سال گذشته ۸۵۳ پروژه عمرانی مصوب شده بود که طی آن ۱۹ پروژه نیز در قالب تبصره های ماده واحده اضافه شده است.

وی ادامه داد: ردیف پروژه های عمرانی که ضرورت تحقق همکاری های بین بخشی با دستگاه های فراسازمانی یا توافق های تملیکی دارند در بودجه مصوب سال گذشته مشخص است و توسط اعضای محترم شورای اسلامی تبریز بررسی می شود و نیازمند تعمیق همکاری با دستگاه های بالادستی مدیریت شهری هستیم.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: قرار بود ۱۵۰ میلیارد تومان از هزینه های اجرای پروژه کلان مترو تبریز از سوی دولت تامین شود ولی تا کنون محقق نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اجرای پروژه زائرسرا در شهر مقدس مشهد پرداخت و گفت: مطابق با برنامه ریزی های انجام شده این پروژه ۲۹ بهمن سال جاری به بهره برداری می رسد.

هوشیار ادامه داد: همزمان با اجرای این زائرسرا پروژه دیگری با هدف ارائه خدمات زیارتی به پرسنل شهرداری تبریز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموعه اقامتی پاسخگوی مطالبات کارکنان شهرداری تبریز نیست، افزود: استعلام های لازم از شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی برای اجرای دومین پروژه اقامتی صورت گرفته است.

اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تبریز براساس مفاد بیانیه گام دوم انقلاب

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تبریز اعلام کرد: برای اولین در کشور، طرح جامع حمل ونقل و ترافیک شهر براساس مفاد بیانیه گام دوم انقلاب در حال اجراست.

محمدرضا روشنی با بیان این مطلب اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به هیچ عنوان یک موضوع نمادین نیست و به عنوان یک برنامه جامع برای اداره امور کشور در تمام شئونات محسوب می پ شود.

وی افزود: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک نیز که به منظور تعیین نحوه مدیریت امور حمل و نقل و ترافیک شهر تبریز در افق پانزده ساله در حال انجام است از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب دارای هفت اصل کلی شامل علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی است که تمامی آن ها براساس جدیدترین علوم و فنون روز دنیا کم و بیش ارتباط تنگاتنگی با مدیریت حمل ونقل و ترافیک شهرها دارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز یادآوری کرد: بنابه دلایلی که گفته شد قرارداد مطالعات طرح جامع حمل ونقل و ترافیک شهر تبریز با دانشگاه تربیت مدرس ایران منعقد شده که در حال حاضر قوی ترین گروه حمل ونقل و ترافیک ایران را داراست.

وی تاکید کرد: رعایت مفاد بیانیه گام دوم انقلاب نیز در شرح خدمات قرارداد مذکور پیش بینی شده و برای هدایت این مطالعات از تمامی ظرفیت علمی و اجرایی اساتید دانشگاهی، سازمان نظام مهندسی و متخصصین مجرب شهر تبریز استفاده خواهد شد.

بخش عمده ای از لایحه متمم ۲۳ هزار میلیاردی به بخش تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص یافت

مدیرکل برنامه و برنامه وبودجه شهرداری تبریز از سهم ۷۳ درصدی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای(عمرانی) در لایحه متمم امسال خبر داد و گفت: سهم عمده ای از لایحه متمم ۲۳ هزارمیلیاردی شهرداری تبریز به بخش تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص یافته تا زمینه ساز تکمیل پروژه های اولویت دار کلان و نیمه تمام سنوات گذشته کلان شهر تبریز باشد.

مهدی عبداللهی اظهار کرد: پس از تصویب برنامه و بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تبریز، شرایط اجرایی و تحقق سیاست های شورای اسلامی شهر و شهرداری به شکلی رقم خورد که ضرورت ارائه لایحه متمم برنامه وبودجه را ضروری ساخت.

وی تکمیل پروژه های اولویت دار کلان و نیمه تمام سنوات گذشته را خط مشی متمم برنامه وبودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز در تهیه متمم دانست و افزود: در این راستا لایحه متمم ۲۳ هزار میلیارد تومانی مازاد بر برنامه و بودجه مصوب امسال تهیه شد و بر همین اساس ۱۷ درصد افزایش نسبت به برنامه و بودجه محقق شد.

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی اولویت دار تعیین شده در تدوین برنامه و بودجه سالانه تشریح کرد: لایحه متمم برنامه وبودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز هم راستا با سیاست ها و برنامه میان مدت و در نهایت تحقق چشم انداز ۱۲ ساله شهرداری تبریز باهدف افزایش رضایت مندی و تأمین نیازمندی های توسعه شهری کلان شهر تبریز، به شورای اسلامی شهر تقدیم شده است.

مدیرکل برنامه و برنامه وبودجه شهرداری تبریز با اعلام اعتبار پیش بینی شده در متمم برنامه وبودجه گفت: سهم عمده ای از این متمم ۲۳ هزارمیلیاردی به بخش عمرانی اختصاص یافته تا امکان بهره برداری از پروژه ها با کمترین زمان استهلاک و ارائه حداکثری خدمات محله ای را موجب شود.

تملک و مسیر گشایی های نیمه تمام و تکمیل احداث خطوط قطار شهری خط ۲

وی با تأکید بر لزوم اجرای پروژه های کلان گفت: یکی از خط مشی های تنظیم متمم ۱۴۰۲، تسریع در پیشرفت پروژه های کلان مانند تملک و مسیر گشایی های نیمه تمام و تکمیل احداث خطوط قطار شهری است که به عنوان مگا پروژه های اصلی شهر می تواند به کاهش بار ترافیکی و تسهیل عبور و مرور منجر شود.

وی ادامه داد: در واقع پیشبرد فرایند تملک و مسیر گشایی های نیمه تمام و تکمیل احداث خطوط قطار شهری نیازمند تخصیص اعتبار مضاعف بالغ بر ۱۶۲۵ میلیارد تومان است که با تاکید بر ضرورت تحقق انتظارات در حوزه گسترش حمل ونقل عمومی در لایحه متمم امسال نیز پیش بینی شده است.

جانمایی مطالبات شهروندان در تأمین آسفالت و انجام خدمات محله ای

عبداللهی، توجه به خط مشی « تأمین آسفالت و انجام خدمات محله ای » را یکی از مطالبات مردمی موردتوجه در این متمم عنوان کرد و افزود: امسال اقدامات شایسته ای در زمینه مرمت و بهسازی آسفالت معابر و انجام خدمات محله ای با ۳۸۵ میلیارد تومان افزایش اعتبار انجام شد که نیازمند پیش بینی در متمم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اعتبار لازم برای موضوعاتی، چون اجرای اصلاحات هندسی با افزایش ۲۳ درصدی، اجرای طرح ها و خدمات ترافیکی با افزایش ۱۰ درصدی، تقویت سامانه های نظارتی با افزایش ۳۷ درصدی، توسعه پیاده راه های شهری با افزایش ۲۲ درصدی، احداث و ساماندهی معابر و شریان ها با افزایش ۱۱۰ درصدی و نهایتاً احداث تقاطع های غیر هم سطح با افزایش ۱۱۵ درصدی و... نیز در لایحه متمم برنامه وبودجه سال ۱۴۰۲ در جریان توسعه فعالیت های عمرانی با افزایش اعتبار همراه بوده است.  

اختصاص ۶۵ درصد از اعتبارات عمرانی متمم برای انجام مأموریت مدیریت و حمل و نقل و ترافیک

وی بررسی اجمالی لایحه متمم برنامه وبودجه سال ۱۴۰۲ بر اساس مأموریت های شش گانه، نشان می دهد که مأموریت خدمات مدیریت با ۶۵ درصد (معادل ۱۳۱۰ میلیارد تومان) و مأموریت حمل ونقل ترافیک با ۴۴ درصد (معادل ۲۰۹۰ میلیارد تومان) به ترتیب بیشترین درصد افزایش را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل برنامه و برنامه وبودجه شهرداری تبریز در خاتمه یادآوری کرد: که هدف اصلی در کلیه عملیات تامین منابع درآمدی و انجام عملیات عمرانی شهرداری کسب رضایت مندی حداکثری شهروندان و توسعه متعادل و متوازن کلان شهر تبریز است که هموار شهرداری تبریز با مساعدت مستمر شورای اسلامی شهر سعی در پیاده سازی حداکثری این موضوعات اساسی در برنامه های سالانه خود دارد.

۵ نامگذاری جدید در معابر و اماکن عمومی شهر تبریز

نامگذاری و تغییر نام چند کوچه و معبر در نقاط مختلف شهر در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز بررسی و تصویب شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز امروز در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورا نامگذاری و تغییر نام پنج کوچه و معبر را در دستور کار خود قرار دادند.

بر اساس اعلام کمیته نامگذاری اماکن و معابر عمومی شهر، کوچه بی نام در خیابان شهید بهشتی به نام «شهید جواد جدیری کاردی» نامگذاری شد.

درخواست تغییر نام بن بست نیلوفر واقع در خیابان تختی به سمت دادگستری، به نام «شهید اسماعیل بدر حداد»، تصویب شد.

کوچه رحیم بنا واقع در خیابان عباسی سیلاب قوشخانه به نام «شهید بهنام پیغامی زرکان»، نامگذاری شد.

درخواست نامگذاری اهالی کوچه بی نام واقع خیابان شهید فاتح، کوی شهید جواد شجاعی به نام «شهید ابراهیم لطفی» تصویب شد.

همچنین زمین فوتبال واقع در منطقه ۴ روبروی فرودگاه به نام شهدای هوانیروز، نامگذاری شد.

علی نوای باغبان رئیس کمیسبون برنامه و بودجه شورا تغییر نام معابر به اسامی شهدای والامقام را مورد استقبال شورای انقلابی دانست و گفت: عملکرد این تغییر نام به نام شهدای عزیز، به مراجع علاقمند و دستگاه های مربوطه و همچنین عموم شهروندان اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی عضو شورای اسلامی شهر نبریز در این جلسه تشریح کرد: با توجه به نامگذاری ۳۱ اردیبهشت به نام روز اهدای عضو و تلاش های شهید حاج رسول زارع زاده در این حیطه، خواهشمندم در انتخاب نام معابر و اماکن، نامگذاری ای به نام ایشان انجام شود.

در این بین سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز خواستار نامگذاری سالن های ورزشی جدیدالاحداث به نام ورزشکاران شهید و همچنین ورزشکاران شاخص شهر شد.

یاسین بجانی افزود: برخی اسطوره های ورزشی با وجود تلاش های بسیار در حوزه ورزش و سلامتی، گمنام مانده اند و با این اقدام به نوعی از زحمات آنها قدردانی می شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه با قدردانی از کمیته نامگذاری معابر، خاطرنشان کرد: با سیستم جدید راه اندازی شده تمام شهروندان می توانند پیشنهادات خود مبنی بر نامگذاری معابر را ارائه دهند.

روح الله دهقان نژاد تاکید کرد: برخلاف برخی ادعاها در خصوص مخالفت شورا با انتخاب اسامی ترکی برای معابر، مانعی در این خصوص وجود ندارد و در صورت پیشنهاد می توانیم از نام های ترکی استفاده کنیم.

وی افزود: در دوره فعلی مدیریت شهری نام هیچ شهیدی از معابر و محلات حذف نشده است و توجه کمیته نامگذاری به اسامی شهدا و ایثارگران قابل تقدیر است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اطلاع رسانی عمومی تمام مصوبات کمیته نامگذاری گفت: نماینده بنیاد شهید نیز عضو کمیته نامگذاری بوده و از روند نامگذاری های جدید اطلاع دارند.

مهدی حافظ زاده همچنین از راه اندازی سامانه ای در راستای شفاف سازی خبر داد و افزود: سامانه منام (مدیریت معابر و اماکن شهری) در تبریز راه اندازی شده و پس از ارایه آموزش های لازم به مدیران امور ارتباطات و معاونین ترافیک و حمل ونقل مناطق دهگانه بعد از این هرگونه تغییر و یا درخواست نامگداری از این طریق انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما