شناسهٔ خبر: 66757587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌ها، احزاب و گروه‌ها در پی شهادت رئیس جمهور

شخصیت‌های لشکری و کشوری و ارگان ها و نهادهای کشور در واکنش به شهادت سیدابرهیم رئیسی و رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد، پیام‌ها و بیانیه‌هایی صادر کردند. شخصیت‌های لشکری و کشوری و ارگان ها و نهادهای کشور در واکنش به شهادت سیدابرهیم رئیسی و رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد، پیام‌ها و بیانیه‌هایی صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، شخصیت‌های لشکری و کشوری و ارگان ها و نهادهای کشور در واکنش به شهادت سیدابرهیم رئیسی و رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد، پیام‌ها و بیانیه‌هایی صادر کردند. متن بیانیه به شرح زیر است:

پیام رئیس مجلس شورای اسلامی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلاً

قلب ملت ایران سراسر اندوه و غم شد. با شنیدن خبر جانسوز عروج خادم‌الرضا (علیه‌السلام)، سید شهیدان اهل خدمت، آیت‌الله دکتر رئیسی (رضوان الله تعالی علیه) و همراهان ایشان، در حادثهٔ سقوط بالگرد، غم و اندوه و بهت وجود این‌جانب و تمام دوستداران ایشان را فرا گرفت.

علی‌بن‌موسی الرضا (علیه‌السلام) در شب میلاد خود و در دههٔ کرامت، خادم راستین و محبوب خود را در آغوش کشید و میهمان سفرهٔ ائمۀ اطهار (علیهم‌السلام) ساخت. حق خدمات صادقهٔ رئیس جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی کمتر از شهادت در اثنای خدمت نبود.

در طول بیش از چهار دهه آشنایی و رفاقت از اولین روزهای مبارزات انقلابی و همچنین همکاری نزدیک و هم‌افزا در سال‌های اخیر شاهد خلوص نیت، صفای باطن و خدمات شایستهٔ آن شهید سربلند در راه اعتلای اسلام و انقلاب بودم، مجاهدتی که همواره مایهٔ امیدواری ملت سربلند ایران و خشنودی رهبر معظم انقلاب بود. ایشان در سراسر عمر خود از اولین سال‌های انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلف برای خدمت به مردم و انقلاب متواضعانه، مخلصانه و شبانه‌روزی تلاش کرد.‌ خدمت خستگی‌ناپذیر برای سرافرازی ملت ایران و پیشرفت ایران اسلامی شاخصهٔ بارز شهید آیت‌الله دکتر رئیسی در تمام مناصب و مسئولیت‌ها بود و همین موجب محبوبیت ایشان در قلوب مؤمنین به‌ویژه مستضعفان و پابرهنه‌ها بود. او یاری صدیق برای امام و رهبری و خدمتگزاری خالص برای ملت و سدی محکم دربرابر زیاده‌خواهی دشمنان بود. عروج او در حادثهٔ سقوط بالگرد گواهی روشن است که آن شهید گران‌قدر رئیس‌جمهوری پشت‌میزنشین و عافیت‌طلب نبود و برای رسیدگی به امور مردم خطرها را به جان می‌خرید. 

اینجانب این ضایعهٔ عظیم را محضر بقیةالله الاعظم (روحی‌ له‌ الفداء)، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی، خانوادهٔ مکرّم ایشان و عموم بازماندگان، دوستداران، شاگردان، همراهان و همکاران شهید آیت‌الله رئیسی تسلیت و تعزیت می‌گویم. رحمت واسعۀ الهی برای آن شهید خدوم و صبر و اجر و شکیبایی برای بیت معزز و بازماندگان آن شهید سرافراز از خداوند متعال خواستارم. 

همچنین، شهادت امام جمعۀ مردم‌دار، دلسوز و محبوب شهر تبریز، شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم (رحمة الله علیه)، شهادت دیپلمات مجاهد و انقلابیِ عزیز ما، شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان (رضوان الله تعالی علیه) و شهادت سردار شهید سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و شهادت جمعی از کادر پرواز، داغ سنگین دیگری است بر روی غم فقدان شهادت رئیس‌جمهور شهیدمان. 

سید بزرگوار شهید آیت‌الله آل‌هاشم استاد بزرگ اخلاق و عالمی عامل بود که با رفتار نیکو و مردم‌داری شایستهٔ خود محبوبیتی ویژه نزد مردم داشت و مروج احکام حقّۀ اسلام بود.

شهید امیرعبداللهیان نیز، در قامت یک دیپلمات انقلابی، نمایندۀ مقتدر و باکفایت مردم شریف ایران در مجالس و مجامع بین‌المللی بود؛ مجاهدت او در دفاع از حقوق ملت شریف ایران و ایستادن در مقابل زورگویی دشمنان این ملت تا همیشه ماندگار خواهد بود. از خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر و شکیبایی مسئلت دارم.

در این میان، مایهٔ امیدواری ملت ایران و کشتی‌بانِ حکیمِ انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است؛ پیوند ایشان با امت در تمام این سال‌ها کشور را از سخت‌ترین بحران‌ها و حوادث به سلامت عبور داده است و امروز نیز حتماً حکمت و درایت و مدیریت و ارتباط وثیق ایشان با مردم راهگشا، آرامش‌بخش و دلگرم‌کننده خواهد بود و هیچ‌گونه خللی در مسیر کشور و انقلاب اسلامی پیش نخواهد آمد.

رحمت خدا و درود بی‌پایان ملت بر خادم‌الرضا و خادم جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، همراهان ایشان و تمام شهدای خدمتگزار انقلاب شکوهمند اسلامی. یادش جاویدان، راهش پررهرو باد. 

پیام رئیس رسانه ملی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش

"بسم رب الشهدا و الصدیقین

انا لله و انا الیه راجعون؛ شهادت خادم امام رضا(ع) و مردم ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان عزیزش را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، استوانه استوار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، بیت معزز آن شهیدان و مردم شهیدپرور و قدرشناس تسلیت و تعزیت می گویم. بی شک روایت خبر این شهادت برای رسانه ملی رخدادی سخت بود.

همکارانم در سازمان صداوسیما با قلبی پرخون و دلهایی نگران، لحظه به لحظه این واقعه را به اطلاع مردم رساندند در حالیکه خود، داغدار و اشک ریز بودند. بی شک فقدان آن سید بزرگوار که همواره توجه خاصی به رسانه ملی داشت و دیدار آن شهید عزیز از سازمان صداوسیما در ۱۶ مرداد سال گذشته، خاطرات ماندگاری را ذهن اهالی رسانه به یادگار گذاشت، گواه این توجه خاص بود. از خداوند بزرگ می خواهیم به ما هم چون آن عزیز شهید، توفیق شهادت در راه خدمت به خود و مردم بدهد، شهادت موهبتی است که ایزد منان جز به خاصان خود عرضه نمی دارد و خوشا به حال سید محرومان و یارانش که مشمول این موهبت الهی شدند.

پیام تسلیت علی لاریجانی در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه طی حادثۀ سقوط بالگرد

حادثۀ تأثرآور شهادت رئیس‌جمهور محترم و همراهان همگان را سوگوار نمود. برای ایشان و امام جمعۀ بزرگوار تبریز و وزیر خارجۀ تلاشگر و استاندار محترم آذربایجان شرقی و سایر همراهان رحمت واسعۀ الهی را خواستارم. إن‌شاءالله خدمات ارزشمند آنان در پیشگاه الهی مرتبتی شایسته برای این سفرکردگان مهیا نموده است.

محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار و خانوادۀ محترم عزیزان، از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم. 

 بیانیه آیت الله محمد علی موحدی کرمانی

انا لله وانا الیه راجعون

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

شهادت  حضرت حجه الاسلام والمسلمین رییسی رییس جمهور پرتلاش ، خدوم و مردمی و جناب  حجه الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه محبوب و ارزنده تبریز و دیگر همراهان را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و مردم شریف ایران و رهبری معظم و خانواده این عزیزان صمیمانه تسلیت می گوییم.

رییس جمهور شهید درعمر پربارخود منشاء خدمات فراوان و ماندگار بود . عاش سعیدا ومات سعیدا

شهید آل هاشم نماد روحانی خلیق ، مردمدار، ساده زیست و دوست داشتنی بود این هر دو بزرگوار از اعضای موثر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بودند و تا لحظه آخر عمر شریفشان جز خدمت به اسلام ، مردم و اعتلای ایران عزیز نیاندیشیدند، نگفتند و نپیمودند.

ملت شریف و صبور ایران در طول انقلاب اسلامی پیوسته شاهد تلاشها و جانفشانی های خدمتگزاران صادق خود بوده است و بی تردید این مسیر عزتبخش تداوم خواهد داشت و این حوادث کوچکترین خللی در استواری آرمانهای انقلاب و امام و امت و مسیر مقاومت و ولایت پدید نمی آورد.

از خداوند منان و رئوف علو درجات این عزیزان و حشر با اجداد طاهرینشان و عزت و بهروزی برای ساکنان این سرزمین سرفراز و صبر و عافیت برای  بازماندگان و همه همکاران آنان را طلب می کنیم آمین

 رییس جامعه روحانیت مبارز 

 محمد علی موحدی کرمانی

پیام تسلیت حزب ندای ایرانیان در پی شهادت رئیس جمهور

حزب ندای ایرانیان در پی شهادت رییس جمهور و همراهانش در بیانیه ای بر بر حفظ انسجام ملی تاکید کرد.
حزب ندای ایرانیان نوشت:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

فاجعه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، وزیر امورخارجه، امام‌جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، کادر پرواز و تیم همراه رئیس‌جمهور برای ما نیز تلخ و غیرقابل باور بود.

حزب ندای ایرانیان این فقدان را به خانواده‌های داغدارِ درگذشتگان، مردم عزادار و رهبر انقلاب تسلیت می‌گوید و برای درگذشتگان این سانحه دل‌خراش از خدای متعال طلب آمرزش و رحمت می‌نماید.

آرزو می‌کنیم خدای بزرگ در این شرایط پرتلاطم و سخت، مردم شریف ایران را در پناه خود از گزند و آسیب‌ حفظ کند.

تأکید می‌کنیم امروز ضروری و لازم است جریانات سیاسی کشور به رغم همه مسائل و مشکلات و اختلاف‌نظرها به آینده ایران و ضرورت حفظ همبستگی ملی و تأمین آرمان و خواسته‌های مردم بیندیشند و در این راه بکوشند.

پیام تسلیت ولایتی در پی شهادت رئیس جمهور

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون 

خبر شهادت آیت الله دکتر رییسی رئیس جمهور محبوب، مردمی، انقلابی، خادم جمهور و سیدالشهدای خدمت، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی که در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند همه مردم شریف ایران را در غم و اندوه فرو برد. 

حادثه ای تلخ که باعث از دست دادن عزیزانی شد که همه عمر خود را صرف خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شجاع ایران کردند.
اینجانب سالهای متمادی و طولانی از جمله در هیئت امنای آستان مقدس حضرت صالح ابن موسی الکاظم (ع) ، از نزدیک افتخار آشنایی با آن شهید بزرگوار، دکتر رئیسی را داشته و از نزدیک شاهد اخلاص، صفای باطن و شوق خدمتگزاری او در تمام این دوران بودم که در مسئولیت های مختلف متبلور بوده است و از دست دادن ایشان، ضایعه بزرگی خواهد بود.

تلاشهای شبانه روزی همکارم شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان در سنگر وزارت خارجه که بی تردید تلاش فراوانی را در این سالها از خود به نمایش گذاشت و ثمرات زیادی در حوزه دیپلماسی به ویژه در جبهه مقاومت به ارمغان آورد و همچنین امام جمعه محبوب، مردمی و ولایت مدار تبریز که طی این سالها شاهد کار و تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر وی در رفع مشکلات و دغدغه های مردم اصیل و غیرتمند خطه آذربایجان بوده ایم تاسف برانگیز بوده است و البته تلاش ها و ایثارگری های این مجاهدان فی سبیل الله در نزد خداوند و ائمه اطهار(ع) ثبت و ضبط خواهد ماند.

شهادت  این مجاهدان راه اسلام را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران و بیت معظم، تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال برای آنان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پی شهادت رئیس جمهوری و همراهان:

من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه                                                  

شهادت خادم‌الرضا (ع)، مجاهد انقلابی، رئیس جمهور پرتلاش، مرد اخلاق‌مدار و مردم‌دوست، جناب حجت‌الاسلام و المسلمين سید ابراهیم رئیسی و همراهان ايشان به ويژه آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی که در شب ولادت حضرت ثامن الحجج (ع) و در حال خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند را از سوی اينجانب و اعضای حزب مردم‌سالاری سراسر كشور و كاركنان روزنامه‌های زيرمجموعه خدمت خانواده‌های معظم ایشان، مردم شریف ایران و رهبر معظم انقلاب تسلیت و تعزيت عرض می‌کنم. روحشان شاد و قرين صالحان الهی و امامان معصوم (ع) باد.

بیانیه تسلیت منوچهر متکی به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

بنام حضرت دوست

انا لله و انا الیه راجعون

ملت صبور و انقلابی ایران 

سَلَامٌ عَلَيْكُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ  فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ

بادلی اندوهبار شهادت مظلومانه خادم امام رضا(ع)

،سرباز و یار ولایت و خادم صدیق ملت شریف ایران دکتر

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مکتبی و مردمی مان را به محضر ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب ، اعضای خانواده بویژه همسر
وفادار و همراه آن شهید گرانقدر وملت عزیزمان تسلیت و تعزیت عرض می کنم . برای شهیدان این پرواز خدمت و ایثار حشر و همجواری با امام رئوف (ع) و برای مردم نجیب کشورمان وخانواده های معزی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

غفرالله لهم و لنا

بنده خدا - منوچهر متکی   ۱۴۰۳/۲/۳۱        

پیام تسلیت احمدی‌نژاد برای شهادت رئیس جمهور

حادثه تلخ سقوط بالگرد و درگذشت جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای رئیسی، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، حجه الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، آقای رحمتی استاندار آذر بایجان شرقی، کادر پروازی و تیم حفاظت را  به مقام معظم رهبری، همکاران ایشان در دولت، خانواده و بستگان آن مرحومان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای همه آنان رحمت و مغفرت مسئلت می‌نمایم.       

پیام تسلیت سید محمد خاتمی

سانحه هولناک سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور محترم و خدمتگزار پر تلاش ملت و وزیر امور خارجه خیراندیش و امام جمعه محترم استان آذربایجان شرقی و دیگر همراهان که به شهادت این عزیزان انجامید حادثه‌ای بود دردناک و خسارت بار که امیدوارم لطف ویژه حضرت پروردگار آن را جبران نماید.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت این فاجعه از پیشگاه حضرت حق برای این شهیدان عزیز آمرزش و رحمت و علو درجات و برای این عزاداران به ویژه خانواده و بستگان معزز این شهیدان صبر و اجر و سلامتی و برای ملت شریف ایران پایداری امنیت و انسجام و پیشرفت در همه زمینه‌ها مسالت می‌کنم.

پیام وزیر دفاع 

من المومنین رجال صدقوا ما عهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا

خادم آستان مقدس علی ابن موسی الرضا (ع) و رئیس جمهور مردمی و جهادی، حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در روز میلاد ثامن الحجج (ع) پس از چهار دهه خدمت صادقانه و تلاش خستگی ناپذیر حین انجام مأموریت، آسمانی شد.

تمام لحظات عمر پربرکت این انسان فرهیخته، مومن و مجاهد یکسره معطوف به خدمت رسانی و آسایش مردم و پیشرفت و آبادانی کشور بود که پس از خدمات فراوان و مخلصانه پاداش و اجر زحمات خود را از پروردگار سبحان دریافت کرد. بی تردید در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طبق فرمایش معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) "با رفتن یک خدمتگزار خللی در سد آهنین ملت حاصل نخواهد شد" و به تعبیر مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) " هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی آید" و ایران اسلامی به فضل الهی با قدرت و صلابت هرچه بیشتر به پیشرفت و تعالی خود ادامه خواهد داد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ضایعه جانسوز و عروج ملکوتی و شهادت گونه رئیس جمهور محبوب، خدوم، محترم و مغتنم، حضرت آیت الله رئیسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی و فعال امور خارجه، حضرت آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و سایر همراهان ایشان را به پیشگاه امام عصر حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و مردم شریف و شهید پرور ایران اسلامی، تسلیت عرض نموده و اطمینان خاطر می دهد که به یاری و امداد خداوند متعال، تحت زعامت داهیانه و فرامین حکیمانه فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) بیش از پیش به تلاش و مجاهدت مقدس خود در تامین و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه خواهد داد.

پیام تسلیت رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

منَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

خبر غمبار شهادت سید خدوم و محبوب، رئیس جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله آقای سیدابراهیم رئیسی و همراهان عزیز ایشان پس از ساعت‌ها بیم و امید و چشم انتظاری، موجی از اندوه و حزن ملی را در دل‌های ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های جهان، پدید آورد و قلب‌های همه ما را به داغی بزرگ نشاند.

شهیدِ جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.

عدالت‌خواهی و فسادستیزی و ساده زیستی، خستگی ناپذیری توام با خردمندی و شکیبایی، اغتنام  فرصت خدمت به مردم همراه با دوری از حاشیه‌ها، پشتکار و تواضع و دغدغه رفع مشکلات محرومان، سلوک مردمی و حضور بی‌تکلف و صمیمی در بین مردم، تمکین در برابر قانون و اطاعت عملی از ولی امر و مجاهدت برای تحقق آرمان‌های امام و شهیدان و اعلام شجاعانه آن، از بارزترین ویژگی‌های این عالم خدمتگزار و مدیر عالی رتبه و کم نظیر نظام اسلامی بود. همه این صفات حسنه، برخاسته از انس او با  عبادت و سحر و توسل و ثمره خدمت خالصانه‌اش به آستان حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و السلام بود که پاداش آن را نیز در شب میلاد امام رئوف دریافت کرد و به شهیدان والامقام، رجایی و باهنر پیوست.

امید آن بود برکات خدمت و مدیریت مجاهدانه این رادمرد انقلابی و خدوم بیش از پیش تداوم داشته باشد، اما دریغا که این آرزو محقق نشد.

در این سانحه، همچنین داغدار وزیر انقلابی و خردمند و جهادی، سردار دیپلماسی انقلابی، یار عزیز سردار دل‌ها، حامی پا در رکاب جبهه مقاومت و آرمان فلسطین، دکتر حسین امیر عبداللهیان عزیز، هستیم.

در این واقعه اندوهبار، روحانی برجسته و بزرگوارِ خطّه عالم پرور و شهید پرور آذربایجان، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، عضو مجلس خبرگان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب و مردمی تبریز به آرزوی خود رسید و به کاروان شهدای محراب این استان، شهیدان قاضی طباطبایی و مدنی، پیوست و همه ما را مانند مردم داغدار تبریز و آذربایجان، سوگوار خود کرد.

شهادت استاندار مردمی و جهادی، جناب آقای دکتر مالک رحمتی و سایر همراهان عزیزِ این جمع خدمتگزار، عمق این داغ و سنگینی این سوگ را بیشتر می‌کند.

آنچه بیش از هر چیز در این رخدادها عیان خواهد شد اوج بصیرت و قدرت و قدردانی آگاهانه ملت بزرگ سلحشور ایران است که در تندباد حادثه‌ها استوارتر و قوی‌تر از همیشه با هدایت‌های الهی امام و رهبر حکیم خود راه رسیدن به قله‌های فتح و پیروزی را خواهند پیمود و دشمنان مفلوک و درمانده ایران بزرگ خصوصاً آمریکای جهان‌خوار و صهیونیسم رو به زوال را بیش از پیش ناامید و سرافکنده خواهند کرد.

اینجانب با تضرع و التجاء به درگاه خدای علیم و قدیر، به نمایندگی از نمایندگان معزز ولی فقیه و اعضای مکرم شورای سیاستگذاری و ائمه جمعه ایران اسلامی شهادت این خدمتگزاران عزیز و مردمی و مخلص را به پیشگاه حضرت ولیعصر ارواحنا فداه و رهبر حکیم انقلاب اسلامی و مردم آگاه و بصیر و همیشه درصحنه ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان خصوصا دولت محترم و مردمی و  سایر قوا و خدمتگزاران ملت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

انشاالله ملت بزرگ ایران مانند همیشه، با حضور آگاهانه و پرشور خود در آئین‌های وداع و تشییع پیکرهای پاک خادمان شهید خود جلوه‌های ماندگار از دلدادگی به آرمان‌های انقلاب و پیوند مردم و مسئولان را خواهند آفرید و با عنایات خاصه حضرت ولی الله الاعظم عجل الله فرجه و زعامت امام امت اسلامی مسیر پیش رو تا فتح قله‌های تمدن اسلامی را قوی‌تر از همیشه خواهند پیمود.

پیام تسلیت روحانی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

️حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم، در پیامی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز را در پی سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

متن کامل پیام دکتر روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد. متأسفانه این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد.  

انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روزهای تلخ بسیاری دیده اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم. بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادمادنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد.  

اینجانب این ضایعه بزرگ و شهادت مسئولان خدمتگزار مردم را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، هیأت دولت، خانواده محترم شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و با طلب مغفرت و رحمت برای آن عزیزان، امیدوارم روح شهدا با اولیاء الهی محشور و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در روز میلادشان مهمانشان فرماید.

پیام تسلیت دکتر محمود واعظی 

بسم الله الرحمن االرحیم
وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

به گواه قرآن ، «شریفترین و بالاترین نوع ترک دنیا "شهادت"است».
خبر درگذشت شهادت گونه و مظلومانه رییس  جمهور محترم و همراهانشان خصوصا , حضرت  آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب مردم غیور تبریز ، برادر گرانقدر و دیپلمات عزیزم دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیر تلاشگر امور خارجه ، استاندار محترم آذربایجان شرقی موجب تالم و تاثر مردم فهیم واینجانب شد.

با تالم وسیع ، رخ داد این ضایعه دلخراش را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، خانواده های مکرم و معزز شهدای این سانحه و ملت نجیب و شریف ایران صمیمانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال ، علو درجات و غفران و رحمت واسعه الهی را برای شهدای راه خدمت مسئلت می نمایم.

پیام سیدحسین مرعشی در پی حادثه درگذشت رئیس‌جمهور و هیئت همراه ایشان

کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبِّک ذوالجلالِ والاکرامِ

حادثه بسیار تلخ و تاسف‌بار سقوط هلیکوپتر حامل جناب رئیس‌جمهور و فاجعه حاصل از این سقوط پرهزینه، بسیار مایه تاثر گردید. 

هرچند برای آقای سیدابراهیم رئیسی -به‌عنوان کسی که در مسیر خدمت دچار چنین حادثه‌ای شدند- ذخیره بزرگی خواهد بود، ولی برای کشور و ملت بزرگ ایران، ضایعه عظیمی محسوب می‌شود.

به نوبه خود، این مصیبت و رحلت شهادت‌گونه ایشان و همراهان‌شان، آقایان؛ امیرعبدللهیان‌(وزیر امور خارجه)، آل‌هاشم‌(امام‌جمعه تبریز) و رحمتی(استاندار آذربایجان‌شرقی) را به محضر مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران، اهالی غیور آذربایجان و خانواده‌های داغدار این عزیزان تسلیت می‌گویم.

انشاءالله که ایران عزیز، با هدایت مسئولان و همراهی مردم بتواند هزینه‌های ناشی از این رخداد غم‌بار را جبران نموده و به‌سوی توسعه و تعالی رهنمون شود.

خداوند رحمان، روح ایشان را غرق در دریای نور و رحمت خویش گرداند.


آمین ...

 دستغیب: با دیدن خدمت آیت الله رئیسی گویی شهید بهشتی و شهید رجایی دیگری را به نظاره نشسته بودیم

رئیس کل دیوان محاسبات کشور طی پیامی شهادت حضرت آیت الله رئیسی و هیات همراه را تسلیت گفت.


إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ راجعون / وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

رییس جمهور مردمی، مجاهد، سخت کوش و خستگی ناپذیر اسلامی ایران، در شب میلاد امام هشتم(ع) و در راه خدمت به مردم، به آرزوی دیرینه اش رسید و شربت شهادت نوشید.

شهید آیت الله سیدابراهیم رییسی، در تمامی عرصه های مسئولیت، از خادمی حضرت امام رضا (ع) و ریاست دستگاه قضا تا جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران، آنچنان غرق در خدمت بود که گویی شهید بهشتی و شهید رجایی دیگری را به نظاره نشسته ایم.

چه سعادتی از این بالاتر که به محض انتشار اخبار سانحه بالگرد رییس جمهور، مردم اقصی نقاط کشور به صورت کاملا خودجوش، مجالس دعا و تضرع و نیایش تشکیل دادند و برای خدمتگزارشان، از خداوند متعال طلب سلامتی کردند.

اگرچه فقدان این مجاهد مخلص فی سبیل الله و خادم الرضا(ع) شدیدا سخت و جانکاه است اما باید تسلیم تقدیر الهی شد و راه آن سید محرومان را ادامه داد؛ چنانکه لنگرگاه کشتی انقلاب؛ حضرت امام خامنه ای فرمودند: "ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید."

اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت حضرت آیت الله رییسی به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مردم شهید پرور و خانواده گرانقدر رییس جمهور مردمی، از خداوند سبحان برای ایشان علو درجات و حشر با ائمه اطهار علیهم السلام را مسالت دارم.

باهنر: مشی مردم‌داری و خستگی‌ناپذیری در خدمت به ملت از جمله ویژگی‌های شهید رئیسی بود.

انّالله و انّا الیه راجعون

خبر تاسف‌بار سانحه تلخ سقوط بالگرد حامل رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و استاندار محترم آذربایجان شرقی و همراهانشان که منجر به شهادت این عزیزان گردید باعث اندوه و تالم فراوان شد.

ایران عزیز اکنون به سوگ یکی از یاران صدیق ایران و انقلاب، خادم‌الرضا(ع) و خادم ملت نشسته است. اوصاف اخلاقی شهید راه خدمت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، بر کسی پوشیده نیست مشی مردم‌داری و خستگی‌ناپذیری در خدمت به ملت از جمله ویژگی‌های آن شهید والامقام بود. دومین رئیس جمهور شهید ایران سالها در مسئولیت‌های مختلف، بی‌منت و صادقانه به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی خدمت نمود. ساده‌زیستی، مبارزه‌ی با فساد، مردم‌گرایی، عشق به خدمت، پاکدستی، ولایت‌مداری و تعهد به آرمان‌های امامین انقلاب از جمله ویژگی‌های بارز دکتر رئیسی بود. او همیشه مصلحت مردم را بر منفعت خود ترجیح داد و همواره در میان مردم برای حل مشکلات ملت حضور داشت. وی هیچگاه اهل پشت میز نشینی و دوری از مردم نبود و همواره سختی حضور در میدان را به راحتی میز ریاست ترجیح داد. شهید دکتر رئیسی درحقیقت امین رهبری و یک ولایت‌مدار واقعی بود و نه در حرف و شعار بلکه در عمل، همواره در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب گام برمی‌داشت.

مسئولیت‌های مهمی که از ابتدای انقلاب بر دوش داشت همچون معاون اولی قوه قضائیه‌، تولیت آستان قدس رضوی، ریاست قوه قضائیه و ریاست جمهوری اسلامی ایران وی را به سرمایه‌ای ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی مبدل ساخته بود که قطعا فقدان آن شهید سرافراز قلب ایران را جریحه‌دار خواهد ساخت. 

جامعه اسلامی مهندسین، ضمن تسلیت شهادت آیت الله دکتر رئیسی و جمعی از همراهانشان به ساحت مقدس امام عصر(اواحنا فداه) ، مقام معظم رهبری، ملت شریف و سربلند ایران بالاخص خانواده‌گرامی ایشان، از خداوند متعال مسئلت دارد ملت بزرگ ایران را در سایه‌سار لطف بی‌پایان صاحب ملک ایران، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(علیه‌السلام) از جمیع بلیات حفظ فرماید و دشمنان این مرز و بوم بدانند که مسیر تلاش و خدمت برای ملت با شهادت خادمین ملت بسته نخواهد شد و این راه با وحدت و انسجام ملی تا رسیدن به قله‌های پیشرفت ادامه خواهد داشت.

پیام تسلیت آذری جهرمی به مناسبت درگذشت ابراهیم رئیسی و همراهان

انالله و انا الیه راجعون

بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رییس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که من حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتم برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد. خوشا به سعادت او. خوشا به سعادت او.

داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی‌ پرتلاش جناب آقای امیرعبدالهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان.

این واقعه‌ی تلخ را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه کوه استوار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) تسلیت عرض می‌کنم.

پیام تسلیت رضا صالحی امیری، وزیر اسبق ارشاد 

*"وَ بَشِّرِ الصّابِرین اَلَّذینَ اِذا اَصابَتهُم مُصیبَه قالوا اِنّا لِلّه وَ اِنّا اِلیه راجِعون"*

دست تقدیر الهی بر آن بود تا رئیس‌جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه و خدوم ایشان به دیارباقی رجعت نمایند ازحضرت حق برای تمامی شهدای این حادثه رحمت وغفران الهی وبرای بازماندگان صبر وسلامت خواهانیم 

خداوند همه ایشان را با اولیاء الله محشورگرداند.

همچنین حجت‌الاسلام علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات در پی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور و همراهانش پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

بسمه تعالی

انالله و اناالیه راجعون

شهادت خادم‌الرضا آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور  مردمی و محبوب و آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی آقای دکتر امیر عبدالهیان وزیر  امور خارجه  و آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی دیگر همراهان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد را به ساحت مقدس امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، بیت مکرم ایشان و عموم ملت ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم.

از خداوند رحمان برای شهدای این سانحه غفران الهی و علو درجات، صبر جزیل برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم داغدار ایران مسئلت دارم.

همچنین متن بیانیه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دوازدهم در پی شهادت رییس جمهور و وزیر خارجه به شرح زیر است.

«بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

رئیس جمهور مردمی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حین خدمت به شهادت رسید.

ضایعه عظیم و جانکاه شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه ، امام جمعه تبریز ، استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان در سانحه هوایی را خدمت امام عصر(عج) و نائب ایشان حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کنیم و برای شهدای عزیز این سانحه علو درجات را از درگاه خداوند متعال مسألت می نماییم.

بر این نکته تأکید می کنیم که راه خدمت همچنان ادامه دارد.»

این بیانیه به امضای هیأت مؤسس فراکسیون در شرف تأسیس مستقلین ولایی دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی مسعود پزشکیان، غلامرضا نوری قزلجه، مهرداد لاهوتی، فریدون همتی، احمد بخشایش، فتح اله توسلی، عبدالکریم حسین زاده، محمد باقری علاالدین بروجردی، مجید نصیرپور، مریم عبداللهی، عباس قدرتی، سیدفرید موسوی، مصطفی پوردهقان و غلامرضا تاجگردون و بیش از هفتاد نفر از اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دوازدهم رسیده است.

متن پیام مجمع روحانیون مبارز در پی شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش در سانحه سقوط  به شرح زیر است:

«حادثه دلخراش و خسارت بار سقوط بالگرد و عروج شهادت گونه رئیس جمهور محترم کشورمان و همراهانشان موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور پرتلاش و سخت کوش در طول حیات سیاسی و اجتماعی خود با پذیرش مسئولیت های سنگین در حوزه های قضایی و فرهنگی و اجرایی تمام همّ خود را در جهت انجام وظیفه مصروف نمود و در نهایت جان عزیز خویش را در همین راه یعنی خدمت رسانی به مردم و مناطق محروم فدا کرد. و همچنین وزیر امور خارجه آقای دکتر امیر عبداللهیان که سالیان طولانی در بخش های مختلف وزارت امور خارجه با سختکوشی و حسن نیت از هیچ کوششی در جهت ساماندهی به ارتباطات بین المللی کشورمان و دفاع از منافع ملی دریغ نورزید. نیز حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی که از زمره عالمان ساده زیست و مردمی و پرکار بود و در فروتنی و مردم داری و تلاش برای حل مشکلات جامعه در میان ائمه جمعه کشور از حسن شهرت برخوردار و به دلیل پرهیز از افراط و تفریط در مسایل سیاسی همچون پدر بزرگوارشان، مورد علاقه و احترام خاص مردم شریف آذربایجان بود و استاندار محترم تبریز و تیم پرواز و حفاظت رئیس جمهور محترم همگی جان عزیزشان را بر سر پیمان الهی خدمت به مردم و کشور و انقلاب اسلامی نهاده به لقاء الله پیوستند خداوند همه این عزیزان را از اجر شهیدان و پاداش محسنین برخوردار نماید.

مجمع روحانیون مبارز ضمن عرض تسلیت این مصیبت سنگین را به خانواده ها و عموم بازماندگان محترم و ملت بزرگ ایران و مقام معظم رهبری، علو درجات آنان را از درگاه الهی مسألت نموده انتظار دارد همگان در این شرایط حساس با حفظ هوشیاری و همدلی، نمونه ای دیگر از وفاداری به آرمان های امام خمینی ( ره) و شهیدان انقلاب اسلامی را در سایه اتحاد و وفاق ملی به نمایش بگذارند.»

همچنین متن پیام سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

خبر غم انگیز شهادت پرافتخار رئیس جمهور انقلابی و خستگی‌ناپذیر ایران اسلامی و جمعی از مسئولین و خدمتگزاران به مردم و نظام و انقلاب ،در سالروز ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام موجب تالم و تاثر فراوان گردید.

 اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه، ضایعه بزرگ شهادت خادم الرضا، رئیس جمهور مردمی، انقلابی و محبوب ایران اسلامی، جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از مسئولین عزیز خدمتگزار همراه ایشان در حین انجام وظیفه و تلاش بی‌وقفه برای اعتلای کشور را به محضر مبارک حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری  ،خانواده معظم شهدا و امت شهید پرور ایران عزیز اسلامی تسلیت عرض نموده ، علو درجات ایشان و سایر شهدای گرانقدر این حادثه ، شکیبایی و سلامتی خانواده های معظم شهدا، طول عمر با برکت فرمانده معظم کل قوا  ، پیشرفت و سربلندی مردم قدرشناس و اقتدار روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم

در حال تکمیل است...

نظر شما