شناسهٔ خبر: 66757506 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دانشگاه اصفهان شایستته تقدیر در دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت

دانشگاه اصفهان در دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت، شایسته تقدیر شناخته شد.

صاحب‌خبر -

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه اصفهان ،  حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان در دومین دوره اعطای جایزه ملی جمعیت با کسب عنوان دستگاه اجرایی شایسته تقدیر معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان، شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی برگزار شد.

قانونی حمایت از جوانی جمعیت سال ۱۴۰۰ تصویب شد و ۷۳ ماده دارد که اجرای آنها بر عهده دستگاه‌های اجرایی مختلف است.

پیش از این دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در بین ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور در موضوع عملکرد و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۱، رُتبه دوم را به خود اختصاص داد.

تاکنون بیش از ۹۰ درصد از مفاد قانون جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرا شده است.

جایزه ملی جوانی جمعیت، به عنوان نخستین رویداد علمی، فرهنگی و اجتماعی ملی در حوزه جمعیت کشور شناخته می‌شود. این رویداد برابر اجرای اصل «یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی» به پیوست قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی مطابق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت هفت سال، در آبان ۱۴۰۰ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.


ماده ۱۹ نسبت به تدوین شاخص‌های «جایزه ملی جوانی جمعیت» این قانون، ستاد ملی جمعیت را مکلف می‌کند تا به منظور اهدای سالانه ارزیابی و سنجش به تفکیک بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران، نخبگان اقدام نموده و بر اساس گزارش ارائه شده از نهاد‌های ذیربط مبنی بر اثر بخشی بر رشد ازدواج و فرزندآوری در جامعه مخاطب نسبت به اعطای جایزه ملی اقدام کند.

نظر شما