شناسهٔ خبر: 66757097 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کولیوند:

کمک‌های خارجی برای پیدا کردن محل سقوط بالگرد شایعه است

فاطمه کریمی

رییس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: کمک های خارجی برای پیدا کردن محل سقوط بالگرد شایعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند درباره عملیات جستجوی بالگرد حامل کاروان رئیس جمهور گفت: عملیات جست‌وجو و نجات پیچیده‌ای توسط همکارانم در هلال احمر، سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای محلی و گروه‌های جهادی به صورت گسترده انجام شد. این اتفاق در محیط پیچیده‌ای که شرایط جوی نامناسبی دارد و میدان دید کم است رخ داد. با این شرایط عملیات سخت و طاقت فرسا متوقف نشد اما کند بود دلیل آن هم تاریکی هوا و مه زیاد بود. در نهایت بالگرد از فاصله دو کیلومتری رؤیت شد و ۴۰ دقیقه تا یک ساعت زمان برد.

وی گفت: اجساد مطهر شهدا کشف، جداسازی و به داخل آمبولانس‌ها منتقل شد و با اعزام آنها عملیات جست‌وجو به پایان رسید. بالگرد در ارتفاع ۲۵۰۰ متری در جایی که دسترسی به آن سخت بود دچار سانحه شد در این عملیات نیروهای مردمی و گروه‌های امدادی از جان و دل مایه گذاشتند. من این ضایعه را به رهبر فرزانه و خانواده شهدا تسلیت می گویم.

کولیوند بیان کرد: عملیات نیم ساعت پیش به پایان رسید. بیش از دو هزار نفر از همه گروه‌ها در محل‌های اشاره شده حضور داشتند کسی نبود که کم بگذارد. عملیات کاملاً توسط نیروهای امدادی ایران انجام شد. هیچ کمک خارجی نداشتیم اگر می‌گویند کمک خارجی شده، شایعه است. یک ثانیه هیچکدام از عزیزان استراحت نکردند همچنین بالگرد هلال احمر اولین بار محل را شناسایی کردند.

نظر شما