شناسهٔ خبر: 66756997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تاجگردون: رئیسی به جای مدیریت از پشت میز، به میان مردم رفت /باهنر: عاقبت دلدادگی به خدا همین سرنوشت است

چهره‌های سیاسی به شهادت رئیسی و همراهانش واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا تاجگردون، منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ابراز نگرانی یکپارچه مردم و گروه های سیاسی در مورد سلامتی رئیس جمهور را ناشی از محبوبیت آیت‌الله رئیسی در قلوب اقشار مختلف جامعه خواند.

وی در گفتگو با ایرنا اظهارداشت: تلاش مخلصانه و خستگی‌ناپذیر رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم آیت الله رئیسی را در منظر مردم محبوب و عزیز کرد.

منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی به جای مدیریت از پشت میز کار پاستور به میان مردم رفت و به صورت میدانی در جریان مشکلات مردم قرار گرفت.

تاجگردون تاکید کرد: رقبای آیت الله رئیسی نیز روش و منش اخلاقی و سیاسی وی را می‌پسندیدند و نگران وضعیت ایشان بودند.

باهنر: مهر آیت الله رئیسی در قلب مردم ماندگار است

همچنین محمدرضا باهنر نیز در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه، گفت: حادثه تلخی بود که اتفاق افتاد و مردم ایران در ۴۵ سال انقلاب از این دست حوادث بسیار مشاهده کردند، این مردم، صبور، شاکر و مقاوم هستند. عاقبت عشق، دلدادگی به خدا و مردم، همین سرنوشت است. همه دیدند که آیت‌الله رئیسی لحظه‌ای از خدمت کردن، دویدن، در بین مردم بودن و هم‌صحبت شدن با ضعیف‌ترین اقشار جامعه فروگذار نمی‌کرد.

وی اضافه کرد: ایشان سخت‌ترین کارها را به جان می‌خرید تا بتواند لبخندی را بر لب‌های یک شهروند، کارگر و یا یک روستایی ایرانی بنشاند. پروژه‌های بزرگی که سالیان سال معطل مانده بود، با همت، پیگیری و پشت‌کار، بالای سر کار بود و اصلا حس این را نداشت که در دفتر کار (ریاست جمهوری) بنشیند و کارها را از آنجا مدیریت کند و دستور بدهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه رفتار او بی‌نظیری بود، تصریح کرد: به همین دلیل عشق و محبت به آیت‌الله رئیسی در دل‌ها جا گرفته بود.

باهنر خاطرنشان کرد: از دیروز که خبر سانحه منتشر شد، ما در خبرگزاری‌ها و زیرنویس شبکه خبر مشاهده کردیم که افراد مختلف از گروه‌ها و جریانات مختلف سیاسی نسبت به این حادثه ابراز همدردی کرده بودند.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم ایران مانند گذشته در این سختی‌ها صبوری خود را نشان بدهند و این باعث همراهی، همدلی و هم‌افزایی بیشتر برای ساختن ایرانی آبادتر، آزادتر، قوی‌تر و صبورتر شود و ما بتوانیم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن، امام زمان (عج) برسانیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی یک شخصیت استثنایی بود و مردم ایران هم باید صبوری، مقاومت و دلداگی خودشان را به یاران باوفای نظام، انقلاب و مردم نشان دهند.

باهنر همچنین با اشاره به شخصیت امیرعبداللهیان وزیر فقید امور خارجه تاکید کرد: او یکی از وزرای خارجه‌ای بود که آرامش نداشت. شخصیتی نبود در جایی بنشیند و ببیند چه اتفاقی خواهد افتاد. آقای امیرعبداللهیان به سمت حوادث می‌رفت تا آنها را رقم بزند. در دولت سیزدهم مدام در حال رفت‌وآمد بود، ارتباطاتی که با کشورهای همسایه و سازمان‌های بین‌المللی برقرار بود، نشان از این داشت که به دل حادثه می‌رفت.

وی با بیان اینکه در عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی دیدیم که وزیر پرکار و پرجنب و جوش و میدانی بود، گفت: یک زمانی رقابتی بین میدان و میز دیپلماسی بود، اما آقای امیرعبداللهیان نشان داد میدان و دیپلماسی می‌تواند با هم کار کند و این دو در مقابل هم قرار ندارند و همراه و هم‌افزا هستند.

حقیقت‌پور: این غم موجب نزدیک‌تر شدن دل‌های مردم به یکدیگر شد

منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره شهادت رئیس جمهور و هئیت همراه گفت: واقعه اتفاق افتاده، واقعه ناگواری و مصیبت غمناکی برای مردم به شمار می‌رود. جا دارد همکاران رئیس جمهور و تمام نمایندگان نگذارند در جای خالی ایشان خسارتی به کشور وارد شود.

وی افزود: از مقامات مسئول امنیتی، انتظامی و سیاسی درخواست بررسی کامل علت این واقعه و فاجعه را خواستاریم و باید مشخص شود که علت بروز این حادثه چه بوده است. طلب رحمت برای مرحوم آقایان رئیسی، آل‌هاشم، امیرعبداللهیان و استاندار استان آذربایجان شرقی داریم. این غم سبب شد که دل‌های مردم به همدیگر نزدیک‌تر و در این مقطع به وحدت مردم افزوده شود و نیازمند این وحدت هستیم.

حقیقت‌پور در تحلیل شهادت رئیس جمهور قانون اساسی چه پیش‌بینی‌هایی کرده است گفت: قانون همه چیز را پیش‌بینی کرده است. در حالت امروز معاون اول رئیس جمهور مسئولیت اداره دولت را بر عهده دارد و در کنار آن هم سایر قوا به دولت کمک خواهند کرد تا بعد از ۵۰ روز مردم دوباره برای انتخاب رئیس جمهور پای صندوق رای بروند.

۲۷۲۱۱

نظر شما