شناسهٔ خبر: 66756870 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

گزارش

«شهیدان خدمت» در منظر رهبر انقلاب

مقام معظم رهبری ساده‌زیستی و کاهش تشریفات در سلوک شخصی و حکومتی دولت به خصوص شخص آقای رییس‌جمهور برای من چشم‌گیر است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد به نقل از مهر؛ انقلابی و مردمی بودن از ویژگی‌های دولت آیت الله سید ابراهیم رئیسی بود. حضور میدانی شخص رئیس جمهور و کابینه وی در صحنه‌های مهم و بحرانی کشور حائز اهمیت و همواره مورد اشاره رهبر معظم انقلاب بود. در حوادث و اتفاقات برجسته داخلی از جمله بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، رئیس جمهور با اعضای کابینه خود در صف اول خدمت رسانی به مردم قرار داشتند و به صورت میدانی و مستقیم بحران را مدیریت می‌کردند.
 
دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف حائز اهمیت است. دولتی که در اوج بیماری کرونا و فشارها و جنگ اقتصادی که بر کشور حاکم بود و با وجود رشد منفی اقتصادی، تلاش کرد تا نشاط را در ملت زنده کند. آیت الله رئیسی که سابقه موفقی در قوه قضائیه داشت سعی کرد با وجود همه چالش‌ها، بارقه‌های امید را در توده‌های مردم به‌وجود آورد.
 
در همین راستا رهبر معظم انقلاب در دیدارهایی که داشتند، به عملکرد و دستاوردهای دولت سیزدهم اشاره و ساده زیستی و مردمی بودن رئیس جمهور را می‌ستودند.
 
رهبری در نخستین دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای هیأت دولت سیزدهم در ششم شهریور ۱۴۰۰ در توصیه به دولتمردان درخصوص مردمی بودن تصریح کردند: مردمی بودن مقوله‌ی گسترده‌ای است و جلوه‌هایی دارد. یک جلوه همین رفتن میان مردم و شنیدن بی‌واسطه از مردم است. این حرکت بسیار خوب و مستحسنی که جناب آقای رئیسی انجام دادند که رفتند خوزستان در میان مردم، با مردم، از آنها شنیدند، با آنها حرف زدند، این یک جلوه‌ی از مردمی بودن است که بسیار کار خوبی است.
 
از همه دولت‌ها حمایت کردم اما از این دولت علاوه بر حمایت، تمجید می‌کنم
 
همچنین در ۸ شهریور ۱۴۰۲ رئیس جمهور و اعضا هیئت دولت سیزدهم به مناسبت هفته دولت با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: بنده در این سی و چند سال از همه‌ی دولت‌ها با گرایش‌ها و توان‌های مختلف حمایت حمایت کردم. دلیلش هم واضح است؛ چرا که شرایط کشور و اهدافی که ما برای خودمان ترسیم کردیم در جمهوری اسلامی اقتضا می‌کند که همه به قوه‌ی مجریه که وسط میدان است، کمک کنند؛ رهبری کمک کند، مردم کمک کنند، روشنفکرها کمک کنند، نخبگان کمک کنند؛ قاعده‌اش این است؛ همه‌ی دولت‌ها مستحق این کمک همه‌جانبه هستند. ما به همه‌ی دولت‌ها کمک کردیم. لکن در مورد این دولت علاوه‌ی بر کمک، بنده با نگاه به این دو ساله، تمجید هم می‌خواهم بکنم.
 
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: در دولت سیزدهم در بخش مدیریتی هم کارهای بسیار خوبی در دولت انجام گرفته است. یکی از آن‌ها حضور در بین مردم و مواجه‌ی مستقیم با مشکلات مردم است. این بسیار کار مفیدی است. از چند جهت مفید است. یکی اینکه که شما اطلاعات دست اول پیدا می‌کنید. فواید دیگر هم دارد. ارتباط نزدیک و متواضعانه و صمیمی با مردم. این خیلی مهم است.
 
ما حق نداریم با مردم رفتار از جایگاه استعلاء و استکبار برخورد کنیم و حرف بزنیم. ما کسی نیستیم. آن‌چه که هست متعلق به مردم است. اگر شأن شغلی و مقامی هم به ما داده شده اولاً مردم داده‌اند، ثانیاً داده شده برای اینکه به مردم خدمت بکنیم.
 
مقام معظم رهبری فرمودند: ساده‌زیستی و کاهش تشریفات در سلوک شخصی و حکومتی دولت به خصوص شخص آقای رئیس‌جمهور برای من چشم‌گیر است. روحیه جهادی در دولت نشان داده می‌شود. به کارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی، این بسیار چیز مهمی است. چیز لازمی است و بحمداللّه در این دولت انجام گرفته است.
 

پایان پیام/

نظر شما