شناسهٔ خبر: 66756746 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اقتصاد جهانی؛

دلار ثبات خود را در بحبوحه پیش بینی نشست فدرال رزرو آمریکا حفظ کرد

صاحب‌خبر -
دلار ثبات خود را در بحبوحه پیش بینی نشست فدرال آمریکا رزرو حفظ کرد

خبرگزاری آریا-در حالی که معامله گران به دنبال اظهارات محتاطانه مقامات فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) علیرغم ظهور علائمی مبنی بر کاهش نرخ تورم، منتظر نشانه های بیشتری در مورد مسیر نرخ بهره آمریکا بودند، دلار امروز دوشنبه به طور کلی ثابت بود.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا؛ین ژاپن در 155.74 در برابر دلار تثبیت شد و معامله گران منتظر هرگونه مداخله دولت بودند. این ارز در دو جلسه معاملاتی گذشته پس از شروع پرتلاطم ماه مه به دنبال مداخلات مشکوک توکیو برای حمایت از ین، در محدوده‌های محدود حرکت کرده است.

داده‌های هفته گذشته نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه آوریل کمتر از حد انتظار افزایش یافت و بازارها انتظار کاهش 50 واحدی نرخ بهره یا حداقل دو کاهش نرخ در سال جاری را داشتند.

این امر باعث شد تا معامله گران انتظارات برای کاهش در سال جاری را به حدود 46 واحد پایه کاهش دهند، در حالی که شاهد بودند که بانک مرکزی ایالات متحده تنها یک کاهش نرخ را در ماه نوامبر هدف قرار خواهد داد.

بازارها منتظر گزارش شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی هستند که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم است که برای 31 می برنامه ریزی شده است.

همچنین توجه به صورتجلسه آخرین جلسه فدرال رزرو که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، معطوف است. شاخص های مدیران خرید برای منطقه یورو، آلمان، بریتانیا و ایالات متحده نیز به همراه تعدادی از اظهارات روسای بانک های ذخیره در این هفته قرار است.منتشر شود.


یورو 0.13 درصد افزایش یافت و به 1.08825 دلار رسید و به بالاترین سطح نزدیک به دو ماه اخیر در 1.0895 دلار نزدیک شد که هفته گذشته به آن رسید. واحد پول اروپا تا کنون در ماه مه 2 درصد افزایش ، در مسیر ثبت قوی ترین عملکرد ماهانه خود از نوامبرداشته است.

تغییر اندکی در شاخص دلار که عملکرد ارز آمریکا را در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی اندازه گیری می کند، در 104.44 رخ داد. این شاخص که در این ماه 1.7 درصد کاهش یافت، در مسیر ثبت ضعیف ترین عملکرد ماهانه خود در سال جاری قرار دارد.

از نظر سایر ارزها، پوند استرلینگ قبل از انتشار گزارش تورم مهم در بریتانیا که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید و به 1.2711 دلار رسید. بازارها انتظار کاهش 56 واحدی از بانک انگلستان را دارند که اولین کاهش در ژوئن اتفاق افتاد.

دلار استرالیا 0.18 درصد افزایش یافت و به 0.67055 دلار رسید و نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته بود، در حالی که دلار نیوزیلند آخرین بار با 0.61295 دلار معامله شد که نزدیک به بالاترین سطح در دو ماه اخیر است.

نظر شما