شناسهٔ خبر: 66755883 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/ این باکس خبری به روز رسانی می‌شود/

چند قاب از دیدار هنرمندان با شهید ابراهیم رئیسی و چند پیام تسلیت

در پی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان و هیات همراه، سایت وزارت ارشاد چند قاب عکس از دیدار شهید ابراهیم رئیسی با اهالی فرهنگ و هنر منتشر کرد و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سازمان سینمایی، جشنواره فیلم فجر، موزه سینما، هیات اسلامی هنرمندان، اداره کل هنرهای نمایشی، مدیرعامل بنیاد رودکی، محمد خزاعی (رئیس سازمان سینمایی)، خانه تئاتر، دفاتر انجمن سینمای جوان، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، انجمن هنرهای نمایشی، خانه سینما هم در متن‌های جداگانه‌ای پیام تسلیت دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روز گذشته بالگرد حامل رئیس جمهور که برای افتتاح سد خداآفرین به منطقه مرزی رفته بود ـ در مسیر بازگشت به تبریز، دچار سانحه شد که طی آن آیت الله سید ابراهیم رئیسی در کنار همراهانش به مقام والای شهادت نائل آمدند. 


 

بازنشر چند قاب از دیدار هنرمندان با شهید ابراهیم رئیسی

بازنشر چند قاب از دیدار هنرمندان با شهید ابراهیم رئیسی

بازنشر چند قاب از دیدار هنرمندان با شهید ابراهیم رئیسی

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم در اطلاعیه ای نوشت:

«انا لله و انا الیه راجعون

شهادت، جانمایه انقلاب اسلامی است و قوام و حیات نهضت ما در خون شهید است.
شهید آوینی

شهادت رئیس جمهور خدمتگزار، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیات همراه از جمله حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه، غمی بزرگ و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است.

ملت ایران، همچون گذشته، برعهدش با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی استوار است و طوفان‌های سهمگین را به پشتوانه درایت و دوراندیشی مقام معظم رهبری، پشت سر می‌گذارد. 

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی این ضایعه تلخ را به محضر مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گوید. برای شهدای این حادثه علو درجات و برای بازماندگان صبر مسئلت داریم.»

سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در کانالش در فضای مجازی این بنر را منتشر کرد.

کانال جشنواره فیلم فجر هم در پستی نوشت:

انالله و انا الیه راجعون

◾️خادم الرضا آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت رسید.

موزه سینمای ایران شهادت رئیس جمهور و تیم همراه را تسلیت گفت / لغو تمامی برنامه‌های موزه سینما

متن پیام تسلیت موزه سینما به شرح زیر است:
«انالله و انا الیه راجعون
خبر شهادت خادم الرضا حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران که در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت رسید موجب تاثر و اندوه ملت ایران گردید.
موزه سینمای ایران با نهایتِ تأثر و تأسف شهادتِ شهیدِ خدمت رییس محترم جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی و هئیت همراه را به ساحت مقدس امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف) و عموم مردمِ شریفِ ایران زمین تسلیت عرض می‌کند.

خدمات و توفیقات ایشان در منظر مردم همیشه به یادگار خواهد ماند.
بهشت و رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی بیشتر برای مردم ایران آرزومندیم.
از خداوند متعال برای روح بلند این عزیزان علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت داریم .
به اطلاع می‌رساند تمامی برنامه‌های موزه سینما و نمایش فیلم‌های در حال اکران تا اطلاع ثانوی لغو شده است.»

هیات اسلامی هنرمندان «شهادت» سید ابراهیم رئیسی «خادم الرضا» را تسلیت گفت

هیات اسلامی هنرمندان با صدور بیانیه ای عنوان کرد: شهادت هنر مردان خداست ، آیت الله رئیسی و امیر عبداللهیان و آیت الله آل هاشم و دیگر همراهان در مسیر تقسیم فرصت ها و ایجاد عدالت و آبادانی هنر نمایی کردند.

در این بیانیه آمده است:

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت رئیس جمهور مردمی و مخلص و پر تلاش، به همراه یارانش در مسیر خدمت، اگر چه غمی را بر جان و دل ملت ایران و همه عاشقان راه ولایت و اهل بیت نشاند، اما همزمانی آن با سالروز ولادت امام هشتم امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام نشان می‌دهد پایان مسیر خدمت گذاری صادقانه آن هم برای ملتی که با استقامت در مسیر تحقق اوامر الهی در مسیر ظهور گام بر می‌دارد، بجز هم آغوشی با صاحبان اصلی این جهان و این سرزمین یعنی امامان معصوم همچون ثامن الائمه نیست و دست تقدیر چنین خواست تا هشتمین رئیس جمهور در شب میلاد امام هشتم میهمان امام هشتم گردد.

شهادت هنر مردان خداست ، آیت الله رئیسی و امیر عبداللهیان و آیت الله آل هاشم و دیگر همراهان در مسیر تقسیم فرصت‌ها و ایجاد عدالت و آبادانی هنر نمایی کردند و حضور در میدان را بر عافیت پشت میزنشینی ترجیح دادند و همچون پروانه بر شمع وجود خویش تاختند تا این پیام را برسانند که برای انجام خدمت رسانی و تلاش در مسیر سازندگی و تولید هیچ توقفی را بهانه نیست.

هیات اسلامی هنرمندان غم از دست دادن یاران صدیق ولایت و خادمان دلسوز ایران اسلامی همچون شهید آیت الله رئیسی و دیگر همراهانشان را به پیشگاه ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای و به ملت ایران و امت اسلامی تبریک و تسلیت می‌گوید.

امید است این مصائب در کنار مصائب و رنج های ملت فلسطین و غزه بر پایداری و استواری بیشتر جبهه مقاومت بیفزاید و دل و ایمان ما را به روزهای روشن تر و پیروزی های درخشان‌تر هدایت بخشد.»

همچنین اداره کل هنرهای نمایشی، «شهادت آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» و هیأت همراه در سانحه هوایی روز یکشنبه ٣٠ اردیبهشت‌ماه را تسلیت گفته، آرزوی صبر بر این مصیبت برای مقام معظم رهبری، مردم و خانواده این مرحومین دارد.»

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد رودکی در پی شهادت ریاست جمهوری 

محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی در پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد رودکی، متن این پیام بدین شرح است:
«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ‎

به پاسداری این خاک رفته ابراهیم
شهید راه دفاع از حریم این وطن است
 
حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه رئیس جمهور محترم، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان، غمی بزرگ و عمیق بر دل‌های ما نشاند.
آیت‌الله رئیسی رحمت الله علیه، به عنوان خادم آستان حضرت رضا علیه السلام با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی و روحیه جهادگرانه همواره برای حل مشکلات مردم بویژه نقاط دوردست و کمتر برخوردار  تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند.
دغدغه‌ ایشان در مسائل فرهنگی و هنری نیز مایه دلگرمی جامعه هنری بود.
شهادت ایشان در راه خدمت به این مرز و بوم، والاترین درجه‌ای است که هر انسان  مومنی به آن می‌رسد.
از درگاه ایزد منان، طول عمر با عزت برای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، آرامش و رحمت و علو درجات برای سید الشهدای خدمت و شهدای همراه ایشان و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و مردم عزیز و قدردان ایران آرزومندم.»

رئیس سازمان سینمایی کشور در پیامی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را به ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدارشان تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، متن پیام رئیس سازمان سینمایی به شرح ذیل است:

إِنَّا لِلَه وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ 

در سالروز میلاد امام رئوف، روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران و سید محرومان که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، رهبری انقلاب و ملت بزرگ ایران غافل نشد و مجاهدانه ایستاد؛ به ملکوت اعلی پیوست.

این ضایعه اسفبار مایه‌تألم اصحاب فرهنگ و هنر همچون دیگر اقشار جامعه که به شخصیت وارسته، اخلاص، صفای باطن و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند، گردید.

همراه با ملت سوگوار ایران اسلامی، جامعه هنری و خانواده سینما نیز، عزادار و سوگوار کوچ زودهنگام این مجاهد خستگی‌ناپذیر و عاشق فرهنگ و هنر شد.

عروج جانسوز رئیس جمهور محبوب، عالم برجسته آیت الله رئیسی رحمه الله علیه و خادمان دلسوز امت را به پیشگاه ولی عصر ارواحنا فداه و محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، و ملت قدرشناس تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان و همراهان شهیدش را از خداوند متعال مسئلت دارم.

خانه تئاتر هم با نگارش پیامی شهادت رییس جمهوری و همراهانش را تسلیت گفت.

در این پیام که در صفحه رسمی خانه تئاتر منتشر شده، آمده است: حادثه سقوط بالگرد حامل ریس جمهور و همراهان بسیار تلخ و دردناک بود.

خانه تئاتر این حادثه اسف‌بار را تسلیت گفته و برای بازماندگان، دوستداران و خانواده این خدمات ملت آرزوی صبر جزیل دارد.

دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور، با صدور بیانیه مشترکی شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفتند.

در متن این بیانیه آمده است: «یک عمر خدمت مخلصانه و گره‌گشایی از امور مردم با تلاشی مجاهدانه در جایگاه‌های مختلف و در سایه الطاف امام رئوف، علی ابن موسی‌الرضا (علیه السلام)، این مرد خستگی‌ناپذیر را محبوب قلب‌های مردم ایران کرده و پافشاری بر اصول انقلاب اسلامی در دفاع از مستضعفان جهان، خاصه ملت مظلوم فلسطین، او را به شخصیتی برجسته و ممتاز بدل کرده بود.

خادم‌الرضا شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با آرای مردم، در دهه کرامت رئیس‌جمهور ایران شد و بعد از سه سال خدمت‌گزاری بی‌وقفه در اوج پایبندی بر زیست مومنانه و ساده‌زیستی همراه با روحیه‌ای مردم‌مدارانه، حالا در روز ولادت علی ابن موسی‌الرضا (علیه السلام)، به مقام «شهید جمهور» نائل آمد که پاداش یک عمر مجاهدت و خدمت به مردم شریف ایران چیزی جز شهادت نیست.

دفاتر انجمن سینمای جوانان در سرتاسر ایران عزیز ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی در سایه درایت و دوراندیشی رهبر حکیم انقلاب، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه از جمله دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی را به محضر مقام معظم رهبری و مردم شریف و شهیدپرور ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گویند.»

مجید زین العابدین مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان در راه خدمت به مردم و انقلاب اسلامی، پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی متن پیام مذکور به این شرح است:

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

شهادت سیدالشهدای خدمت، خادم الرضا، شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان را به پیشگاه شریف حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران و خانواده صبور و مجاهد این شهیدان عزیز تسلیت و تعزیت می‌گویم.

این ضایعه تلخ و داغ سنگین برای مردم ایران و علاقمندان ایشان بسیار سخت و طاقت فرساست اما برای آن شهدای عزیز، تبدیل نعمتی به نعمتی دیگر از جانب خداوند حکیم است. شهادت هنر مردان الهی و مایه فخر و سعادت ابدی است. شهادت این خدمتگذاران صدیق انقلاب اسلامی علاوه بر سعادت ابدی برای ایشان، الگویی راستین از مظهر خدمتگذاری، مردم داری، انقلابی گری، وفاداری، ولایت پذیری، وطن‌دوستی، زیست مومنانه و مجاهدانه تا همیشه‌ی تاریخ خواهد بود و نسل‌های حاضر و آینده ما که تشنه الگوی تربیتی برای استمرار پیشرفت کشور و خدمت به مردم هستند، الگویی ماندگار از خدمت مومنانه پیش رو دارند.

مردم وفادار ایران و سایر خدمتگذاران ملت در طوفان سهمگین حوادث، قدردان خادمان شهید و صدیق خود بوده و همچون گذشته بر عهد شان با آرمان های بلند انقلاب اسلامی، امام راحل (ع) و رهبری حکیم و فرزانه، برای اعتلای پیشرفت کشور ثابت قدم می مانند.

مجید زین‌العابدین  

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی»

در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، انجمن هنرهای نمایشی پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است:

«انا للّه و انا الیه راجعون

سوگ سید رضوان، داغ محرومان است و عزای ایران، چه ناله ها در هجرش و چه یادها از بزرگی اش، خادم حرم که باشی اهل خاک و معرفتی، بی ریا و با خدا، چه دست ها که گرفت، چه دادها که رسید.

سید رضوان، شهید جمهور، شهید خدمت ایرا ، خادم الرضا(ع)

رییس جمهور فقید ایران
حضرت آیت‌الله حاج شیخ ابراهیم رییسی
مرد میدان و بی قرار نیازمندان

محجوب بود و محبوب، اذن آقایش علی ابن موسی الرضا (ع) آذین شال سبزش بود و اصل خدمت چراغ راهش.

سوگ شهادت ایشان و یاران با وفایش عزای هنرمندان تئاتر ایران است و شکوه خدمتش درس و مکتبی برای آیندگان.
تسلیت باد این سفر آسمانی.»

خانه سینما هم پیامی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه منتشر کرد.

انتهای پیام 

نظر شما