شناسهٔ خبر: 66755865 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

خیابانی که لبخند بر روی لبتان می‌آورد

در شهر تهران کوچه وخیابان‌های وجود دارد که به دلیل شکل ظاهری‌شان، قدم زدن درآنها حال دل‌ راخوب کرده ونشاط را به شهروندان ارمغان می‌دهند. خیابان لبخندیکی از این خیابان‌ها است. معبری که رهگذران با دیدن مجسمه‌هاو المان‌های شهری شاد وبا نشاطش برای دقایقی هم که شده لبخند به صورت می‌آورند.

صاحب‌خبر -

همشهری - سعیده مرادی: جزو محورهای پرتردد تهران قرار است و طول آن یک کیلومتر است. در سراسر خیابان لبخند و فضای سبز اطراف آن، المان‌های رنگی یا سرگرم‌کننده قرار گرفته تا هم فضایی جذاب برای گذران فراغت باشد و هم لبخند را به شهروندان هدیه بدهد.

سلفی با نوستالژی

خیابان لبخند سال ۱۳۹۹ با شعار «یک لبخند مهمان ما باشید» به شکل امروزی درآمد. تصاویر کمدین‌های مشهور جهان، تندیس انسان‌ها، ماکت ایموجی‌ها و شکلک‌های محبوب چت‌ها، ماکت کمدین‌های ایرانی، درختان و گیاهان تزئین شده، چترهای رنگی و… جزو نمادهای خیابان لبخند هستند تا برای لحظه‌ای شادی را به شهروندان ارمغان دهند و لبخند را روی لب آنها بنشانند؛ جایی که دهه شصتی‌ها در اینجا می‌توانند با ماشین و ماکت شخصیت‌های چاق و لاغر خاطره‌بازی کنند. یا همراه با سایر مراجعان به تماشای مجسمه گوریل انگوری بنشینند و با آن عکس یادگاری بگیرند. مجسمه موش‌های بامزه «مدرسه موش‌ها» هم برای خود جذابیت‌هایی دارد. در طراحی مبلمان این خیابان با نمادهایی مانند مرد کتابخوان فرهنگ کتاب و کتابخوانی ترویج داده شده و صفحه نمایش کوچک تلویزیونی، تلویزیون‌های قدیمی را یادآوری می‌کند.

در میان رنگ و نور

خیابان لبخند نه‌تنها یکی از مقاصد خوب گردشگری برای شهروندان است بلکه یک لوکیشن جذاب برای گرفتن عکس‌های یادگاری در شبانه روز محسوب می‌شود. نورپردازی المان‌های این معبر در ساعات شب جذاب و دیدنی‌اند. به‌طوری که با نورپردازی‌هایی که در این محدوده انجام شده، نه‌تنها این خیابان فضای دیدنی‌تری پیدا کرده است بلکه باعث شده تا امکان عکاسی در شب نیز فراهم شود. وجود این نمادهای جذاب در کنار ون‌کافه‌ها باعث شده تا بلوار دادمان و خیابان لبخند همیشه شلوغ باشد. البته خیابان لبخند تنها پیاده‌راهی وسیع از بلوار دادمان است که یک سمت آن را فضایی سبز با درختان تنومند و سمت دیگرش را بلوار دادمان تشکیل داده و به‌دلیل جذابیت‌هایش به خیابان لبخند شهرت دارد.

نشانی: شهرک غرب، بلوار پاکنژاد، بلوار دادمان

منطقه: ۲

جاذبه‌های نزدیک: انواع مراکز خرید، شهرکتاب ابن‌سینا، باغ‌راه فدک

نظر شما