شناسهٔ خبر: 66754835 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هشت استان در شرایط بارشی زیر نرمال قرار دارند

فاطمه صفری دهکردی

سخنگوی صنعت آب با اشاره به بارش‌های مناسب هفته‌های گذشته میزان پرشدگی سدهای کشور را ۶۸ درصد اعلام کرد و گفت: با وقوع بارش مناسب و متوازن در سطح کشور، ورودی به سدهای کشورهمانند سال گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور با تشریح آخرین وضعیت سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: ورودی سدهای کشور تاکنون ۳۲.۲ میلیارد متر مکعب بوده است و این میزان ورودی باعث افزایش ۵ درصدی حجم پرشدگی مخازن نسبت به سال قبل گردیده است.

وی با اشاره به کاهش بیش از ۲۰ درصدی بارش استان تهران نسبت به نرمال، درصد پرشدگی سدهای تأمین کننده آب شرب پایتخت را ۳۰ درصد خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به شروع فصل گرم و افزایش نیاز آبی، مدیریت مصرف در سطح کشور به ویژه در آب شرب پایتخت بسیار حائز اهمیت است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس شبکه باران‌سنجی مبنای وزارت نیرو بارندگی کشور نسبت به میانگین دوره مشابه دراز مدت ۳ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد استان‌های تهران، قزوین، بوشهر، سمنان و فارس بیشترین کاهش بارندگی را دارند و استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی و ایلام از بیشترین افزایش بارش نسبت به نرمال برخوردار هستند.

نظر شما