شناسهٔ خبر: 66753965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیام مردم ومسولان سیستان وبلوچستان درپی شهادت رئیس جمهوروهمراهانش

مدیران و کارکنان ادارات ، نهادها و سازمانهای استان سیستان و بلوچستان شهادت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

پیام مردم ومسولان سیستان وبلوچستان درپی شهادت رئیس جمهوروهمراهانش

  • به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، فرماندار شهرستان زاهدان، کارکنان اداره ورزش وجوانان شهرستان زاهدان،  مدیرکل، فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان، اداره کل هواشناسی استان ، مدیرکل و کاکنان تعزیرات حکومتی استان،فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل و کارکنان صمت ،سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان ، اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان، مدیرکل و کارکنان راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ،مدیر عامل و کارکنان شرکت گاز استان ،مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، شیلات سیستان و بلوچستان و مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در پیام های جداگانه شهادت ئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفتند.

 

  • در پی شهادت رئیس‌جمهور محترم و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد، مولوی نذیر احمد سلامی یکی از نمایندگان مردم استان سیستان و بلوچستان پیام تسلیتی صادر کرد در بخشی از این پیام آمده است:
    ضایعه اسفناک شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی کشورمان حضرت آیه الله رئیسی به همراه امام جمعه تبریز آیه الله آل هاشم، وزیر محترم خارجه جناب آقای دکتر عبداللهیان، استاندار محترم آذربایجان شرقی دکتر رحمتی، سردار موسوی فرمانده محترم یگان حفاظت ریاست جمهوری و کادر پرواز مایه تأسف و اندوه فراوان گردید و خسارت جبران‌ناپذیری را در برداشت.

 

  • همجنین مدیرکل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، طایفه بزرگ کیخا،مجتبی شجاعی فرماندار سراوان، عبدالغفور حوت فرماندار کنارک، محمد کشاورز فرماندار هیرمند، فرشاد گرگیج فرماندار شهرستان سیب و سوران، علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان، سپاهی معاون استاندار وفرماندار ویژه چابهار، عبدالغفور حوت فرماندار شهرستان کنارک،  فرمانداری شهرستان مهرستان، محمد ناروئی بخشدار نصرت آباد، عبدالصدیق رحمت زهی بخشدار پشتکوه شهرستان خاش، مسعود شه بخش بخشدار کورین، حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه شهرستان خاش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان، مدیرکل و کارکنان بهزیستی استان، مدیر عامل و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان، جهاددانشگاهی، مدیر کل و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه سیستان و بلوچستان  و سازمان دانش آموزی استان با انتشار پیامی شهادت رئیس جمهور محبوب و خدمتگزار و همراهانش را تسلیت گفتند.

 

  • محمد سرگزی نماینده مردم شریف سیستان در مجلس شورای اسلامی، رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری زاهدان و منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان و روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مهرستان هم ، درپیامی شهادت رئیس جمهور مردمی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و تیم همراهش را تسلیت گفتند.

 

در بخشی از این پیام ها آمده است : خادم الرضا، خادم جمهور ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت رسید.

شهادت به معنای نبوغ درخشان حیات در کمال هوشیاری و آزادی است چه در میدان جهاد و چه در میدان خدمت.

خبر دردناک سقوط بالگرد مجاهدان میدان سازندگی و مردان خستگی ناپذیر عرصه تلاش و ساختن، که منجر به شهادت رئیس جمهور مردمی و محبوب کشورمان حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از خادمین نظام گردید، مردم قدرشناس ایران اسلامی، را در غم و اندوه فرو برد.

شهید رئیسی پس از انتخاب به سمت ریاست جمهوری کشورمان در خدمت به ملت از پا ننشست و با عزمی راسخ و گامی استوار این مسیر مقدس را پیمود تا به آرزوی دیرینه خود، یعنی شهادت در حین خدمت رسید.

حادثه تلخ سقوط بالگرد حامل آیت الله رئیسی رئیس جمهور محبوب و مردمی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و هیئت همراه، موجب اندوه و تاثر فراوان شد.
اینجانب شهادت رئیس جمهور عزیز، محبوب و مغتنم و بزرگمرد جهاد، ایثار، انسانیت و اخلاص را که حین انجام وظیفه به فیض شهادت نائل آمدند و موجی از غم و اندوه را در پی داشت، به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت شریف ایران و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض کرده و علو درجات الهی را مسئلت می‌نمایم.

پیام مردم ومسولان سیستان وبلوچستان درپی شهادت رئیس جمهوروهمراهانش

  • در بخشی از پیام جداگانه مدیرکل و کارکنان حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان ومهرداد عرب اول رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، شورای فرهنگ عمومی ،شورای اطلاع رسانی،کارکنان اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی ، اصحاب فرهنگ ، هنر ورسانه سیستان وبلوچستان ، مدیرکل وکارکنان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هم آمده است:

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب و مردمی به همراه جمعی از یاران در راه خدمت و ‏انجام وظیفه برای مردم ایران دچار سانحه و به شهادت رسیدند و با شهادتش در تاریخ ماندگار شد.
تمام خاک ایران گواه است بر مجاهدت‌های مردی که حالا مفتخر است به صفت شهید؛ مردی که تا ابد رییس‌جمهور قلب‌های ایرانیان است.
این ضایعه دردناک را به مردم عزیز ایران و خانواده‌های داغدار ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای شهدای این سانحه، مغفرت و رحمت بی‌کران الهی و برای ‏بازماندگان صبر و سلامت آرزومندم.

 

  •  سید محمد امین سجادی نماینده وزیر و ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در استان و مدیرکل تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح استان سیستان و بلوچستان هم در پیامی حادثه دور از ذهن و تلخ سقوط بالگرد حامل آیت الله رئیسی رئیس جمهور انقلابی مردمی و هیئت همراه، را تسلیت گفت.

بسی جای اندوه است که ملت شریف ایران، اینگونه از دست بدهند مردی با روحیات انقلابی، خستگی ناپذیر، بانشاط و مردمی که با توکل بر خداوند متعال و نصب العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه امامین عزیز انقلاب و با تکیه بر توان داخلی و بکارگیری مدیران متعهد و متخصص و با برخورد قاطع با فساد و مفسدان در عرصه‌های مختلف، امید را در دل ملت ایران و جهان اسلام پرفروغ‌تر و با مدیریت جهادی و روحیه انقلابی و کار و تلاش بی وقفه، کشور را به سوی شکوفایی و پیشرفت و تعالی هدایت نموند.

  • دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، از اساتید، کارکنان و دانشجویان دعوت کرد تا در مراسم یادبودی که پس از اقامه نماز ظهر  امروز (ساعت یازده و سی دقیقه) در مسجد فاطمه الزهرا (س) دانشگاه برگزار می‌شود حضور به هم رسانند.

 

پاکستان عزای عمومی اعلام کرد

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در صفحه ایکس خود  شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت و اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.
 
عزای عمومی سه روزه در لبنان
در پی شهادت رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه لبنان عزای عمومی سه روزه اعلام کرد.
 

بالگرد حامل آقای رئیسی، رئیس جمهور جهادی، مردمی و محبوب که دیروز برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بود در هنگام عزیمت از این سد به مقصد پالایشگاه تبریز به علت شرایط نامساعد آب و هوایی ، دچار سانحه شد.
با وجود اعزام ده‌ها گروه امدادی واکنش سریع برای امداد به رئیس‌جمهور و همراهانش، تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه دیده به علت مه آلود بودن هوا و سخت گذر بودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعتها به طول انجامید.
سرانجام بامداد امروز گروه‌های امدادی مردمی و هلال احمر با استفاده از پهپادهای ایرانی ردیاب بالگرد سانحه دیده را کشف کردند.
در این سانحه هوایی، آقای رئیسی رئیس جمهور و همراهان او از جمله آقای امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، و همچنین فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

<div id="video-display-embed-code_11134211"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4239010/11134211?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما