شناسهٔ خبر: 66752558 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

حکایت عجیب ناپدید‌شدن مدیر ایرانی در دوبی

کار اصلی شاگردان پائز، سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران، از روز پنجشنبه آغاز می‌شود، ولی موردی که این روز‌ها فرع را بر اصل ارجح کرده، رخ‌دادن اتفاق‌های عجیب و غریب برای وحید مرادی، سرپرست گروه و مدیر تیم ملی والیبال ایران است. او قرار بود به همراه همین تیم ملی راهی برزیل شود، ولی در رخ‌دادی کم سابقه، در فرودگاه دوبی ناپدید شده و از آن موقع به بعد دیگر خبری از او نیست.

صاحب‌خبر -

روزنامه شرق نوشت: تیم ملی والیبال ایران با حضور در برزیل مهیا می‌شود تا در روز‌هایی دشوار و نفس‌گیر، آخرین شانسش برای رسیدن به بازی‌های المپیک پاریس را امتحان کند. این تیم که در پی تصمیمات غلط محمدرضا داورزنی و مربیگری ضعیف بهروز عطایی از تیمی شایسته در جهان تبدیل به تیمی معمولی شد، افت فاحشی در رنکینگ جهانی داشته و حالا چیزی شبیه به معجزه، والیبال ایران را دوباره به المپیک می‌رساند.

این تیم در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال باید در برزیل به میدان برود و در همین راستا هفته گذشته به این کشور رفته و تا به الان سه دیدار دوستانه هم با تیم ملی برزیل برگزار کرده که هر سه تا را طبق انتظار واگذار کرده است. البته کار اصلی شاگردان پائز، سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران، از روز پنجشنبه آغاز می‌شود، ولی موردی که این روز‌ها فرع را بر اصل ارجح کرده، رخ‌دادن اتفاق‌های عجیب و غریب برای وحید مرادی، سرپرست گروه و مدیر تیم ملی والیبال ایران است. او قرار بود به همراه همین تیم ملی راهی برزیل شود، ولی در رخ‌دادی کم سابقه، در فرودگاه دوبی ناپدید شده و از آن موقع به بعد دیگر خبری از او نیست.

در اقداماتی مشابه که پیش‌تر از سوی ورزشکاران و یکی، دو رئیس فدراسیون رقم خورده، معمولا سریع‌ترین گمانه‌زنی مربوط به پناهندگی این افراد است. اگرچه هیچ چیزی در این مورد به‌طور رسمی تا به الان اعلام نشده، اما بعید است مرادی که پتانسیل سفر‌های متعدد به همراه تیم ملی را دارد، امارات را برای مقصدی جهت کار‌های پناهندگی‌اش در نظر گرفته باشد. اینجاست که سمت‌و‌سوی گمانه‌زنی‌ها متوجه اتفاق‌های دیگر هم می‌شود. اتفاقاتی که بخشی از آن را می‌توان در لابه‌لای صحبت‌های رئیس فدراسیون والیبال جست. او گفته مرادی در دوبی درگیر مسائل شخصی شده و نتوانسته تیم ملی را همراهی کند.

شاید هیچ‌کدام از مسائل به اندازه بی‌خبری مطلق از وحید مرادی نباشد. از روزی که او در دوبی ناپدید شده تا به الان هیچ خبری از این مدیر ایرانی در دسترس نیست. اگر هم نهادی اطلاعاتی از او در دست دارد، تا روز گذشته این اخبار را منتشر نکرده است. به هر روی، تنها موردی که می‌توان به آن تا حدودی استناد کرد، صحبت‌های میلاد تقوی، رئیس فدارسیون والیبال است. او درباره عدم همراهی وحید مرادی به‌عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم ملی والیبال بزرگسالان در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال و شایعه‌هایی که در‌این‌باره شکل گرفته است، گفت: «آقای مرادی با هماهنگی فدراسیون والیبال و شخص من از همراهی تیم ملی به‌طور موقت انصراف داد. آقای مرادی با من تماس گرفت و اعلام کرد مشکل شخصی دارد که مربوط یکی از بستگان او است و برای حل این مشکل نمی‌تواند همراه تیم ملی باشد. من نیز به او اجازه دادم برای حل این مشکل، اقدامات لازم را انجام دهد. آقای خوش‌خبر هم جانشین او شد. قضیه به همین سادگی بود. نباید با دخالت در زندگی اشخاص، آن‌ها را دچار مشکل کرد. این کار اخلاقی نیست».

نکته‌ای که رئیس فدراسیون والیبال سعی کرده آن را مانند یک راز نگه دارد، دلیل عدم همراهی وحید مرادی است؛ بااین‌حال، عجیب است که او حاضر نشده دلیل پنهان‌کاری فدراسیون والیبال درباره غیبت وحید مرادی را بازگو کند. او گفته امری شخصی است، ولی شخصیت حقوقی مرادی به‌عنوان یک مدیر ورزشی ایران که اتفاقا همراه تیم ملی راهی دوبی شده، این موضوع را از فرضیه شخصی‌بودن خارج می‌کند.

در کنار تمامی این موارد، شایعات جدیدی مطرح شده که نشان می‌دهد ظاهرا مسائل مالی که در گذشته در فعالیت‌های خانوادگی مرادی وجود داشته، برایش در دوبی سنگین تمام شده است. این گمانه وقتی قوی‌تر می‌شود که وحید مرادی ابتدا قصد داشت کاروان ایران را از فرودگاه قطر به سمت برزیل راهی کند، ولی بعد‌ها با اصرار سرمربی تیم ملی والیبال ایران، فرودگاه دوبی جایگزین شد. به این ترتیب، مرادی هم مجبور به سفر به دوبی شد و از آن موقع به بعد دیگر خبری از او در دسترس نیست.

جالب آنکه سایت تابناک اخیرا خبری منتشر کرده و در تیتر آن به‌وضوح با علامت سؤال از بازداشت‌شدن وحید مرادی در دوبی خبر داده است. در بخشی از این خبر که مربوط به این اتفاق است، آمده: «منابع نزدیک به مرادی می‌گویند او در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ همراه شریکش در دوبی به امور ساختمانی و تجاری پرداخته و حالا موضوعات مالی این شراکت برای او دردسرساز شده است».

به‌هر‌روی، فعلا هیچ‌کدام از این شایعه‌ها تأیید نشده، ولی پنهان‌کاری بزرگی که در این زمینه صورت گرفته، همه چیز را بحرانی‌تر کرده است؛ چطور می‌شود یک مدیر ورزشی ایران در دوبی ناپدید شود و تا چندین روز بعد از آن اتفاق خبرساز، کسی اطلاعی از سرنوشت وحید مرادی نداشته باشد؟ توجیهات میلاد تقوی، رئیس جدید فدراسیون والیبال، مبنی بر شخصی‌خواندن این اتفاق هم نه‌تن‌ها کمکی به حل‌شدن این پرونده نخواهد کرد، بلکه دقیقا به رواج شایعه‌ها و گمانه‌زنی بیشتر خواهد انجامید.

نظر شما