شناسهٔ خبر: 66752538 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ممکن است قالیباف از رقابت برای ریاست مجلس کنار بکشد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب به گمانه‌زنی درباره ترکیب هیات رئیسه مجلس دوازدهم پرداخت.

صاحب‌خبر -

احمد شریف عضو جبهه اصلاحات ایران  و دبیرکل حزب دانش آموختگان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در تحلیل چیدمان احتمالی هیات رئیسه مجلس دوازدهم اظهار کرد: نمایندگان جناح مستقلین حدود صد کرسی را در اختیار دارند و قطعا نقش بسزا و تعیین کننده‌ای در انتخابات هیات رئیسه مجلس خواهند داشت .

وی افزود: بعید است که ترکیب هیات رئیسه مجلس فعلی در دوره بعدی حفظ شود، چرا که در دوران انتخابات اختلافاتی بروز کرد که مانع تمامیت اصولگرایان می‌شود و طیف بندی های صورت گرفته ممکن است آرا را پراکنده کند.

دبیرکل جمعیت دانش آموختگان عنوان کرد: قطعا پشتوانه رأی قالیباف مستقلین هستند و در غیر این صورت چنانچه حتی قالیباف هم رییس شود، قدرت تصمیم گیری زیادی نخواهد داشت. 

این فعال سیاسی بیان کرد: حتی ممکن است قالیباف چنانچه تخمین بزند که آرای بالایی کسب نمی‌کند به نفع جریان مقابل اصولگرایی از رقابت بر سر کرسی ریاست مجلس کناره‌گیری کند. این مساله در مجلس هشتم اتفاق افتاد و در رقابت میان آقایان لاریجانی و حداد عادل در نهایت آقای حداد عادل کنار کشید.

شریف گفت: چنانچه این اتفاق تکرار شود گزینه جبهه پایداری شانس بیشتری خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد که طیف مستقلین اقبال چندانی به این جریان ندارند و بنابراین اگر قالیباف رایزنی خوبی انجام دهد می‌تواند رای این جناح را کسب کند‌ البته کار سختی است چرا که این جریان به اشخاصی مانند متکی نیز بی اقبال نیستند.

عضو جبهه اصلاحات ایران گفت : قطعا جناح پایداری سهم خوبی در کرسی های هیات رئیسه کسب خواهد کرد و هرچه این سهم بیشتر باشد کار قالیباف سخت تر خواهد شد.

نظر شما