شناسهٔ خبر: 66752378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرهاد قائمیان:

رویکرد جشنواره هنرهای نمایشی رضوی رقابت نکردن مردم بود

زهرا اسماعیلی زهرا اسماعیلی

مدیر بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: رویکرد جشنواره هنرهای نمایشی رضوی با توجه به شورای سیاست‌گذاری، ترویج آن بدون رقابت بین مردم بود؛ لذا اجرای مردمی نمایش‌ها از افتخارات این جشنواره به حساب می‌آید.

صاحب‌خبر -

فرهاد قائمیان شامگاه گذشته، در آیین اختتامیه جشنواره هنرهای نمایشی رضوی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: با توجه به حضور دبیران این دوره از جشنواره شاهد ایجاد فضایی تخصصی و صمیمی بودیم.

وی اضافه کرد: رویکرد این جشنواره با توجه به شورای سیاست‌گذاری و تلاش دبیران، ترویج آن بدون رقابت بین مردم بود؛ لذا اجرای مردمی نمایش‌ها از افتخارات این جشنواره به حساب می‌آید.

قائمیان بیان کرد: افتخار دیگر من این است که در کنار هنرمندانی هستم که تلاش کردند تا در استان‌های خود با اجرای هنرهای نمایشی در راستای ترویج فرهنگ رضوی گام بردارند و امید است در دوره بیست‌ودوم نیز شاهد هنرنمایی هنرمندان در عرصه‌های نمایشی باشیم.

همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با مرکز هنرهای نمایشی برای تولید آثار دینی و نمایشی

محمدعلی راد منش، دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی ضمن ارائه گزارش اظهار کرد: طبق بررسی آثار ۱۲ نمایش به صورت رسمی اعلام و با توجه به رای‌گیری آثار ۶ اثر دیگر به دبیرخانه معرفی شد و جمع آثار به ۱۸ اثر رسید.

وی ضمن تجلیل از دست‌اندرکاران این جشنواره گفت: نمایش خیابانی رضوی از یکم تا آخر اردیبهشت در مکان‌هایی چون معابر شعری، اماکن تاریخی، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، تکایا، حسینه‌ها، امامزادگان و ... در ۱۲ استان اجرا شد.

رادمنش اضافه کرد: با توجه به عکس‌های موجود استقبال مخاطبان بی‌نظیر بوده و ارتباط مردم با نمایش‌ها خوب بوده است. برای بخش پایانی این جشنواره از مسئولان جشنواره رضوی درخواست دارم ۲ اثر تئاتر خیابانی به عنوان برگزیده برای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شود.

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی گفت: ۴ اثر نمایشی ترکیبی از تئاتر دفاع مقدس و رضوی هستند که می‌توانند تحت این عنوان در جشنواره‌های مربوط تعامل شوند. همچنین تعدادی از آثار قابلیت نمایش در مدارس را دارند، لذا درخواست حمایت دارم تا اجرای این نمایش‌ها در طول سال در مدارس بیشتری انجام گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به شورای سیاستگذاری اگر ضعف محتوایی برطرف شود، این مورد می‌تواند در کل ایران فراگیر شود، لذا نیاز است بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با مرکز هنرهای نمایشی برای تولید کارهای دینی و نمایشی کارگاه‌هایی ویژه جهت تبدیل اثر دینی به هنری برگزار کند.

رادمنش ادامه داد: واژه تئاتر خیابانی زیبنده تئاتر ایران نیست، بر این اساس باید با تعامل با دانشگاهیان و مدبران این واژه تغییر پیدا کند.

وی گفت: تئاتر میدانی و محیطی ایران به خصوص تعزیه و نمایش‌های دینی به طور خاص در دنیا به ویژه از لحاظ تماشاگر نوین، پیشرو است که از آن می‌توان به آثار رسانه‌ای اوج اشاره کرد که حتی توانسته سینما را در دل خود به خدمت گیرد که این امر جهانی است و امیدوارم به آن کوچک نگاه نکنیم.

انتهای پیام

نظر شما