شناسهٔ خبر: 66752336 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

با این روش، گازهای گلخانه‌ای به یک سوخت ارزشمند تبدیل می‌شود

یک فوتوکاتالیست جدید که توسط محققان دانشگاه شانگهای جیائو تونگ ساخته شده است، روشی سبز و کارآمد برای تبدیل گازهای گلخانه‌ای به مواد شیمیایی با استفاده از انرژی خورشیدی ارائه می‌دهد، که نشان‌دهندۀ پیشرفتی قابل‌توجه در تولید مواد شیمیایی پایدار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از تک‌ناک، فتوکاتالیست جدید که Rh/InGaN۱-xOx نام دارد، یک نانومعماری متشکل از نانوذرات رودیوم است، که بر روی نانوسیم‌های نیترید گالیوم ایندیم اصلاح‌شده با اکسیژن رشد کرده روی بسترهای سیلیکونی لنگر انداخته‌اند.

این ماده کامپوزیتی در مقابل نور خورشید متمرکز، عملکرد قابل‌توجهی را برای اصلاح خشک متان (DRM) با کربن دی اکسید نشان می‌دهد و به نرخ تکامل گاز سنتز ۱۸۰.۹ میلی‌مول gcat-۱ h-۱ با انتخاب‌پذیری ۹۶.۳ درصد می‌رسد. این نشان‌دهندۀ پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به سیستم‌های کاتالیزوری معمولی است، که اغلب به ورودی انرژی بالایی نیاز دارند و از غیرفعال شدن سریع رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید:

پروفسور باوون ژو، محقق ارشد این تحقیق از دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، می‌گوید: کار ما یک گام بزرگ رو به جلو است و به دنبال رفع موانع دوگانۀ انتشار گازهای گلخانه‌ای و تولید انرژی پایدار هستیم. وی تأکید می‌کند: ما با استفاده از قدرت انرژی خورشیدی و نانومعماری با طراحی منطقی، مسیر سبز و کارآمدی را برای تبدیل گازهای زائد به منابع شیمیایی ارزشمند نشان داده‌ایم.

نظر شما