شناسهٔ خبر: 66751755 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دارایی های چندین بانک آلمانی در روسیه توقیف شدند

دادگاهی در شهر سن پترزبورگ روسیه دستور توقیف دارایی‌های دویچه بانک آلمان و کامرزبانک این کشور را صادر کرد. دادگاهی در شهر سن پترزبورگ روسیه دستور توقیف دارایی‌های دویچه بانک آلمان و کامرزبانک این کشور را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، دادگاهی در شهر سن پترزبورگ روسیه در پی شکایت یک شرکت زیرمجموعه گازپروم، دستور توقیف دارایی‌های ۲ بانک آلمانی را صادر کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادگاهی در شهر سن پترزبورگ روسیه دستور توقیف دارایی‌های دویچه بانک آلمان و کامرزبانک این کشور را صادر کرد. این دستور در پاسخ به طرح دعوی در مورد ساخت یک پایانه گاز طبیعی مایع در دریای بالتیک است.

این بانک‌ها از جمله ضامنان قرارداد ساخت کارخانه فرآوری گاز توسط یک شرکت ساختمانی چندملیتی، صنایع سنگین رنسانس و شرکت آلمانی لیند بودند. اما این پروژه پس از تحریم‌های غرب لغو شد و بانک‌ها ضمانت‌های خود را پس گرفتند.

خبرگزاری آلمان (د. پی. آ) گزارش داد که پاین حکم به درخواست راس‌چم آلیانس (RusChemAlliance)، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گازپروم روسیه صورت گرفته است. این شرکت، علیه بانک‌های آلمانی به دادگاه روسیه شکایت کرده است. براساس این گزارش، شرکت راس چم آلیانس مبلغی در حدود ۲۶۰ میلیون دلار علیه دویچه بانک و ۱۰۳ میلیون دلار علیه کامرزبانک اقامه دعوی کرده است.

دویچه بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۲۶۰ میلیون یورو تحت یک قرارداد غرامت در نظر گرفته است. این بانک همچنین گفته است که باید تاثیر عملیاتی فوری در روسیه را ارزیابی کند و ببیند دادگاه‌های روسیه چگونه به این ادعا نگاه خواهند کرد.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشور‌های غربی طیف وسیعی از تحریم‌های مالی علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما